Mobilā versija
+0.1°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
26. marts, 2016
Drukāt

Lielbritānijā iznāk pēdējais laikraksta “Independent” numurs drukātā formātā

Foto-LETA/AFPFoto-LETA/AFP

Britu laikraksts “Independent” sestdien pēdējo reizi iznāk drukātā formātā un turpmāk tas būs pieejams tikai digitālā formātā.

Pēc 30 gadu pastāvēšanas pēdējais “Independent” numurs drukātā formā iznācis ar galveno rakstu par Saūda Arābijas karaļa atentāta mēģinājumu.

Numura pirmajā lapā redzami vārdi “Stop press” (“Apturēt presi”) ar sarkaniem burtiem uz balta fona, kā arī teksts: “Par to visu lasiet šajā – mūsu pēdējā – drukātajā izdevumā. 1986.-2016.gads.”

Laikraksta īpašnieks “ESI Media” februārī paziņoja, ka turpmāk “Independent” iznāks tikai digitālā formātā. Pēdējā numura redaktora slejā norādīts, ka vēsture būs soģe laikraksta “drosmīgajai pārejai.., kas kalpo par piemēru citiem laikrakstiem visā pasaulē”.

Pēdējā numura galvenais ekskluzīvais raksts ir par to, ka Lielbritānijā bāzētais disidents Mohammeds al Masari tiek vajāts dažādās tiesās saistībā ar bijušā Lībijas līdera Muammara Kadafi vērst atentātu pret Saūda Arābijas karali Abdullāhu.

“Šodien iespiešanas preses ir apstājušās, tinte ir sausa un drīz papīrs vairs neburzīsies,” atvadoties no drukātā izdevuma teica tā žurnālisti, piebilstot, ka, “vienai nodaļai aizveroties, cita atveras, un  “Independent” gars turpinās zelt”.

“Laikrakstu nozare piedzīvo izmaiņas un šīs izmaiņas veicina lasītāji. Viņi mums norāda, ka nākotne ir digitāla,” pagājušajā mēnesī paziņoja “Independent” īpašnieks Jevgēņijs Ļebeģevs. “Šis lēmums saglabā “Independent” zīmolu un ļauj mums turpināt investēt augstas kvalitātes redakcionālā saturā, kas piesaista aizvien vairāk un vairāk lasītājus mūsu interneta platformai,” viņš piebilda.

Līdzīgi kā citi laikraksti, arī ” Independent” saskāries ar lasītāju skaita kritumu.

“Independent” iznākt sāka 1986.gadā un kļuva pazīstams ar piesaistošajiem pirmās lapas noformējumiem un uzsvaru uz fotogrāfijām. Popularitātes kalngalā viens laikraksta numurs iznāca vairāk nekā 420 tūkstošos eksemplāru, bet tagad tirāža ir nokritusies līdz 40 tūkstošiem.

Tas ir pirmais laikraksts Lielbritānijā, kas slēgts kopš 1995.gada, kad iznākšanu pārtrauca “Today”.

2011.gadā pēc skandāliem tika slēgts Ruperta Mērdoka koncernam “News Corporation” piederošais tabloīds “News of the World”, bet to aizstāja tabloīds “Sun on Sunday”, kas pieder tai pašai grupai.

“ESI Media” Skotijā bāzētajai izdevniecībai “Johnston Press” pārdos 2010.gadā izveidoto laikrakstu “i”, lai finansētu “Independent” interneta vietni. Darījuma summa tiek lēsta ap 25 miljoniem Lielbritānijas mārciņu (32 miljoniem eiro). Daļa “Independent” darbinieku turpinās strādāt “i”, bet “ESI Media” brīdināja, ka daži darbu zaudēs.

Vietnei “Independent.co.uk” pašlaik ir ap 70 miljoniem unikālu lietotāju visā pasaulē.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+