Mobilā versija
+3.1°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
26. maijs, 2016
Drukāt

Lielo puiku aušības

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Pa taisno no Kannu sarkanajiem paklājiem nāk Rasela Krova un Raiena Goslinga atveidotie “Foršie džeki”. Pagājušā gada 70. gadu pornoindustrijas aizkulises ir fons abu atveido detektīvu izdarībām, ar šo komisko kriminālfilmu uz lielā ekrāna atgriežoties varoņiem, bez kā savulaik Holivuda nebija iedomājama – čomiem, kuru uzskati par pasauli ir tik atšķirīgi, ka pat nav jāizdomā neviens apzināts konflikts.

Kāda maza puišeļa acīs visskaistākā sieviete pasaulē šķiet Mistija Mauntainsa, un viņas fotogrāfiju pieaugušo žurnālā viņš atšķir vēlā vakarā, kad pie miera jau devusies māte. Taču drīz notiek kas neizskaidrojams – pa mājas logu redzams, kā no ceļa nobrauc automašīna, un, kad tā ieripojusi puisēna mājā un iztriekusies tai cauri, lai beidzot piezemētos, viņš atklāj, ka pie stūres sēdējusi neviena cita kā viņa dievinātā Mistija, kura nu ir mirusi. Šī slepkavība kopā savedīs bijušo alkoholiķi Džeksonu Heiliju un Holandu Mārču, kuru par bijušo alkoholiķi nenosauksi, jo viņš nemitīgi ir piedzēries, tāpēc pie auto stūres sēž viņa 13 gadus vecā meita Hollija, un, dzenoties pēc patiesības, viņi kļūst par tieslietu ministres Džudītes Katneres apmaksātiem detektīviem, kuru vienīgais uzdevums ir atrast viņas meitu, pirms to paspējuši izdarīt tie, kuru sejās skaidri nolasāmi viņu slepkavnieciskie motīvi.

Pārī saliekot divus tik dažādus vīrus, viņu niķus, stiķus un darba metodes, “Foršo džeku” scenārija autors un režisors Šeins Bleks – viņš arī filmu “Kiss Kiss Bang Bang” (2005) un “Dzelzs vīrs 3” (2013) režisors –, pateicoties reāliem notikumiem, kas ASV Dienvidus pāršalca pagājušā gadsimta 90. gadu beigās, uzņēmis komisku detektīvfilmu, kuras pirmizrāde notika šī gada Kannu kinofestivālā. Francijas Rivjēras spozme ideāli atbilst šīs filmas PR pasākumiem, jo, balstīta Holivudas mitoloģijā, tā pretendē uz vietām vardarbīgi iesaiņotu izklaidi, kas, atbilstoši žanra likumiem, vēl vairāk uzsver uz lielā ekrāna notiekošo absurdu.

To pasvītro gan abu galveno lomu principiāli atšķirīgie ekrāna – un arī vizuālie – tēli, viņu dialogi, katra monologi un apkārtējo piesaiste Džeksona un Holanda dzīvei, ko sākotnēji bija iecerēts izvērst televīzijas formātā. Iespējams, tas abu attiecības izvērstu vēl kolorītāk, taču, kaut arī Hollija ne reizi vien tēvam saka, ka viņš ir vissliktākais detektīvs visā pasaulē, nākas secināt, ka tīnītei nav taisnība, jo, izmantodami vien pašiem zināmas dedukcijas metodes, Džeksons un Holands tiek galā ar savu darbiņu un izglābj ne tikai savu ādu, un dara to tik aušīgi un komiski, ka pelnījuši skaļus smieklus. Un, ja sekos “Foršo džeku” turpinājums, tad, iespējams, viņi kļūs par tādu pašu leģendāru pārīti, kādus “Nāvējošajā ierocī” atveido Mels Gibsons un Denijs Glovers, veselā sērijā – Ebots un Kostello, bet vēl tālākā pagātnē – Lorels un Hārdijs.

 

UZZIŅA:

“Foršie džeki”/”The Nice Guys”

ASV, 2016.

Režisors: Šeins Bleks

Lomās: Rasels Krovs, Raiens Goslins, Kima Besindžere, Margarēta Kveilija, Angurija Raisa, Mets Bomers

No 27. maija “Kino Citadele”, “Cinamon”, “Multikino”

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+