Mobilā versija
-2.0°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
19. aprīlis, 2013
Drukāt

Lielveikalā pieņem pudeles


Foto - Karīna MiezājaFoto - Karīna Miezāja

Lielveikalu tīkls “Maxima” gada laikā izveidojis 87 taras pieņemšanas punktus, un Latvijas iedzīvotāji tajos paspējuši nodot vairāk nekā 1,6 miljonus taras vienību, informēja “Maxima Latvija” pārstāvis Ivars Andiņš. 


 

“Maxima” gada laikā izveidojis 87 taras pieņemšanas punktus

Gada laikā lielveikalu tīkla “Maxima” veikalos pieejamajos taras pieņemšanas punktos visaktīvāk iedzīvotāji taru nodevuši Rīgā, kopumā 440 621 taras vienību, papildināja Andiņš. Pēc tam seko Liepāja, kur piecos taras pieņemšanas punktos nodotas 182 743 taras vienības, tad Jelgavas veikalos – 141 628, četros Daugavpils veikalos – 134 917, savukārt divos veikalos Ogrē nodotas 74 807 taras vienības.

Viņš arī norādīja, ka lielveikalu tīkla “Maxima” veikalos iespējams nodot astoņu veidu stikla taru – AS “Cēsu alus”, AS “Aldaris”, kā arī SIA “Cido Grupas” ražotā “Lāčplēša” un “Līvu” alus pudeles. Atlīdzība, nododot pudeles ražotājiem otrreizējai uzpildei, ir četri santīmi par katru pudeli.

Aizgūstot citu Eiropas valstu pozitīvo pieredzi un arvien vairāk domājot par tīru, drošu un sakārtotu apkārtējo vidi, lielveikalu tīkls “Maxima” tieši pirms gada – 2012. gada aprīlī – veikalos visā Latvijā pakāpeniski sāka taras pieņemšanas punktu izveidi.

“2012. gada pavasarī, kad ilgo diskusiju par depozīta likuma ieviešanu iznākums joprojām bija neskaidrs, mēs nolēmām lieki nevilcināties, bet uzņemties iniciatīvu un pakāpeniski izveidot taras pieņemšanas punktus “Maxima” veikalos visā Latvijā. Par spīti joprojām pastāvošajām neskaidrībām par depozīta sistēmas ieviešanu mēs taru pieņemam un turpināsim to darīt, lai arī cik nesteidzīgi un kādā virzienā notiktu situācijas attīstība,” stāstīja “Maxima Latvija” pārstāvis.

Patlaban, kad kopš pirmo šādu punktu izveides ir pagājis gads, var uzskatīt, ka iniciatīva ir attaisnojusies.

“Taras nodošana nozīmē racionālu rīcību, domājot par drošu, sakoptu un tīru apkārtējo vidi. Turklāt attaisnojies arī mūsu mērķis – ne tikai pašiem būt sociāli atbildīgiem, bet arī mudināt uz to mūsu pircējus, vienlaikus piedāvājot viņiem finansiālu izdevīgumu,” komentēja Andiņš.

Šo uzņēmuma iniciatīvu atzinīgi novērtē arī ražotāji. Piemēram, “Cido Grupas” pārstāve Inese Lielpinka atzina, ka “Cido Grupa” novērtē “Maxima” iniciatīvu, brīvprātīgi nodrošinot atkārtoti lietojamo alus pudeļu pieņemšanu savos veikalos. Pateicoties “Maxima”, alus “Lāč-plēsis” un “Līvu alus” ražošanā vairāk tiek izmantotas iepriekš jau lietotas stikla pudeles. Tādējādi iegūst gan daba, kuras resursi tiek lietderīgāk izmantoti, gan Latvijas patērētājs, gan arī alus darītājs. Tāpat “Maxima” iniciatīvu pozitīvi vērtē arī “Cēsu alus”.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+