Mobilā versija
+22.4°C
Cecīlija, Cilda
Ceturtdiena, 27. jūlijs, 2017
12. maijs, 2017
Drukāt

Liepājas autobusu šoferi briest streikam (2)

Foto - Modris HeldsFoto - Modris Helds

Vakar bija pulcējušies ap 20 Liepājas autobusu parka šoferi, lai lemtu, ko darīt, lai darba devējs ievēro likumu un darbinieku prasības.

Trešdien, 10. maijā, Liepājas Jūrnieku centra konferenču zālē ap 20 Liepājas autobusu parka (LAP) šoferi bija pulcējušies, lai lemtu, ko darīt, lai darba devējs ievēro likumu un darbinieku prasības.

Apspriede notika kopā ar nozares arodbiedrības vadību – Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības LAKRS valdes priekšsēdētāju Juri Kalniņu. Sarunas temats – samilzušās šoferu ikdienas darba problēmas: Eiropas regulām neatbilstoša darba stundu uzskaite (reāli nostrādātas 15 – 18 stundas, uzskaitītas – 9), pārkāpumi autobusu vadītāju darba un atpūtas laika noteikšanā, darba samaksas “necaurspīdīgais” un sarežģītais modelis, autobusu tehniskais stāvoklis. Tāpat darbinieki apšauba LAP meitasuzņēmumu “LAP Serviss” un SIA “Rumba Tours” izveides lietderību un likumību.

Šī bija jau otrā tikšanās, iepriekšējo reizi darbinieki uz tikšanos bija aicinājuši arī uzņēmuma vadītāju LAP valdes locekli un izpilddirektoru Māri Ārbergu. Diemžēl vienošanās par koplīguma slēgšanu starp darbiniekiem, ko pārstāv arodbiedrība, un darba devēju nav panākta. Vēl vairāk – kā pastāstīja Kalniņš un apstiprināja LAKRS paspārnē esošās LAP arodbiedrības (uzņēmumā ir arī otra arodbiedrības organizācija) vadītājs Agris Laugalis – uz pērn 7. novembrī rakstiski izteikto aicinājumu slēgt koplīgumu darba devējs joprojām nav sniedzis atbildi! 17. martā darba devējam piedāvāts koplīguma projekts, ar kuru bija jāiepazīstas un jāsniedz atbilde mēneša laikā, taču arī tādas nav. “Ir tikai baumas, ka darba devējs aicina pie sevis darbinieku pārstāvjus un liek parakstīt kaut kādus papīrus.”

Juris Kalniņš aicināja šoferus neparakstīt nekādus dokumentus, jo darba devēja pienākums, un to nosaka Darba likums, ir visas pārrunas risināt tikai ar arodbiedrību vai tās pilnvarotiem pārstāvjiem.Pret pašvaldībai daļēji piederošā uzņēmuma darbinieku problēmām vienaldzīga ir arī Liepājas dome, kurā LAP arodbiedrība 6. aprīlī jau otrreiz vērsusies ar vēstuli. Tāpat atbildi nav devusi Valsts darba inspekcija, pie kuras arodbiedrība vērsusies 7. aprīlī. Neoficiāli gan zināms, ka inspekcija Autobusu parkā bijusi un pieprasījusi uzņēmuma vadību sniegt atbildes.

“Esam rīkojušies precīzi atbilstoši Darba likumam, korekti, un ir pilnīgi skaidrs, ka darba devējs likumu var neievērot un tam nekādu seku nav,” atzina Kalniņš.

Kādu lēmumu pieņems Autobusu parka darbinieki, vēl nav zināms, taču, spriežot pēc sanākušo noskaņojuma, dusmas ir lielākas par bailēm no sekām, kādas varētu radīt lēmums sākt streiku. Laugalis atzina, ka uz viņiem skatās arī citi uzņēmumi un ir iespējams, ka streika gadījumā pievienosies arī, piemēram, “Nordekas” darbinieki, kuru situācija gan esot krietni labāka.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Jautājums VIDam Atbildēt

    Kā tad ar nodokļu samaksu par reāli nostrādātajām stundām virs uzskaitītajām, ja reāli nostrādātas 15 – 18 stundas, uzskaitītas – 9?

  2. Par vadības pārkāpumiem ir jāziņo ATD un tai ir jāaptur Liepājas autobusu parka pasažieru komercpārvadājumu licences darbība! Tas ir EK Regulas 561/2006 administrācijas pārkāpums, kas jārisina augstākstāvošai licences izsniedzējinstitūcijai.
    561/2006 III NODAĻA
    TRANSPORTA UZŅĒMUMU ATBILDĪBA
    10. pants
    2. Transporta uzņēmums organizē 1. punktā minēto transportlīdzekļu vadītāju darbu tā, lai transportlīdzekļu vadītāji varētu ievērot Regulu (EEK) Nr. 3821/85 un šīs regulas II nodaļu. Transporta uzņēmums dod transportlīdzekļu vadītājiem atbilstīgus norādījumus un veic regulāras pārbaudes, lai nodrošinātu, ka tiek ievērota Regulas (EEK) Nr. 3821/85 un šīs regulas II nodaļa.

Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+