Foto – LETA/AFP

Lietotāji uzķeras uz joka par “Facebook” mēneša maksu 0

Pamatīgu kņadu interneta lietotāju vidū sacēlusi kāda ASV satīras ziņu portāla vēsts, ka populārais sociālais tīkls “Facebook” par saviem pakalpojumiem sākšot iekasēt 2,99 ASV dolāru mēneša maksu, novēroja biznesa portāls “Nozare.lv”.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 42
Lasīt citas ziņas

Satīras ziņu portāla “National Report” komiskajam vēstījumam noticējuši tūkstošiem interneta lietotāju visā pasaulē, un ziņu kā patiesu savā portālā pārpublicējis arī Latvijas laikraksts “Dienas Bizness”. Raksta pirmavots “National Report” ir mazāk pazīstams nekā populārie joku ziņu resursi “The Onion” un “Daily Currant”, bet par ziņas autoru uzdots kāds Dariuss Rubiks, kurš, kā teikts portālā, esot saņēmis Pulicera prēmiju un patlaban strādājot pie pasaules bada problēmas risināšanas.

Lai arī “National Report” citē Marka Cukerberga it kā izteiktās bažas par sava projekta dzīvotspēju, kas novedušas pie krasā lēmuma, tomēr, izskatot sociālajā tīklā finanšu datus, “Nozare.lv” noskaidroja, ka tie jau vairākus gadus pēc kārtas ir nemainīgi augoši. Pērn pirms nodokļu nomaksas “Facebook” apgrozījis vairāk nekā piecus miljardus ASV dolāru.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jau ziņots, ka “Facebook” savā portālā šāda tipa joku ziņām eksperimentālā kārtā sāka pievienot birku “[Satire]”, kas norāda uz to, ka ziņas nāk no satīras portāla un par nopietnām tās uzskatīt nevajadzētu. Iniciatīva saņēma plašu kritiku no dažādiem resursiem, kas uzsvēra, ka domājoši cilvēki šādas ziņas spēšot uztvert kā joku arī bez acīmredzamām norādēm.

Pēdējo gadu laikā par iecienītu satīras novirzienu ir kļuvuši dažādi parodijraksti, kas noformēti masu informācijas līdzekļiem raksturīgā valodas stilā un apskata dažādus sabiedrībā aktuālus tematus.

Šim tematam veltīti tādi ziņu portāli kā “The Onion”, “Daily Currant” un citi, kas regulāri publicē dažādus, nereti absurdus, rakstus ar nolūku izklaidēt un izteikt sociālu kritiku. Līdz ar šādu portālu aktivizēšanos ik pa laikam to publicētās ziņas pārpublicē dažādas patieso ziņu aģentūras, tādējādi izraisot kritiku par žurnālistu nespēju kārtīgi pārbaudīt avotus.