Mobilā versija
-0.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Svētdiena, 4. decembris, 2016
27. janvāris, 2016
Drukāt

Lietuva liek “airBaltic” maksāt 16 miljonus eiro bankrotējušajai “flyLAL” (1)

airbaltic_lidmasina

Latvijas nacionālajai aviokompānijai “airBaltic” ir jāsamaksā 16,121 miljons eiro bankrotējušajai Lietuvas nacionālajai aviokompānijai “flyLAL-Lithuanian Airlines”, trešdien nolēma Viļņas apgabaltiesa.

Starptautisko lidostu “Rīga” tiesa atbrīvoja no saistībām.

Puses 30 dienu laikā spriedumu var pārsūdzēt Lietuvas Apelāciju tiesā.

Pušu strīdu par nodarītajiem zaudējumiem tiesa izskatīja aiz slēgtām durvīm. Latvijas kompānijas apstrīdēja ekspertu secinājumus, ka “flyLAL” zaudējumi, ko radījušas atlaides, kuras lidosta “Rīga” piešķīra “airBaltic” 2004.-2008.gadā un kuras Lietuvas kompānija raksturoja kā diskriminējošas, sasniedz 43,4 miljonus eiro.

“flyLAL” tiesā vēlējās panākt 57,87 miljonu eiro zaudējumu kompensāciju no abiem Latvijas uzņēmumiem.

Lidsabiedrībā “airBaltic” aģentūrai LETA norāda, ka konkrētais tiesas lēmums tiks pārsūdzēts. Tāpat uzņēmumā skaidro, ka “airBaltic” ir veiksmīgi pabeidzis restrukturizāciju un konsekventi sasniedzis tīro peļņu vairāku gadu garumā. Interese par aviokompāniju pieaugot. Vienlaikus “airBaltic” atturas no jebkādiem plašākiem komentāriem, kamēr nav noslēgušās vairākas tiesvedības, kurās ir iesaistīta “flyLAL”. Tajā pašā laikā aviokompānija izmantos visu pieejamos juridiskos mehānismus, lai atrisinātu un izbeigtu tiesvedību.

Šī tiesas lēmuma dēļ “airBaltic” nepārskatīšot attīstības plānus Lietuvā. Vienīgais priekšnosacījums turpmākiem uzlabojumiem un jaunu maršrutu atvēršanai ir pieprasījums gan no izceļojošajiem, gan ieceļojošajiem pasažieriem Lietuvā.

Lietuva esot “airBaltic” mājas tirgus, kurā kompānija piedāvā tālākus savienojumus ar 60 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS. “Mēs plānojam attīstīties Baltijas reģionā, piedāvājot vairāk tiešo lidojumu saskaņā ar mūsu biznesa plānu “Horizon 2021″, kas paredz nākamajos piecos gados kopumā atvērt 11 tiešos maršrutus no Viļņas un Tallinas,” uzsver kompānijā.

Kā ziņots iepriekš, airBaltic ir uzlabojusi pakalpojumus jau esošajos maršrutos no Tallinas un Viļņas, un 2016.gada 18.aprīlī sāks tiešos lidojumus jaunā maršrutā starp Viļņu un Tallinu, līdz ar to piedāvājot vēl ērtāku ceļošanu starp Tallinu un Viļņu, kā arī uz citiem galamērķiem ārpus Baltijas reģiona.

Jau vēstīts, ka Latvijas Augstākā tiesa (AT) pērn oktobra beigas pieņēma labvēlīgu lēmumu starptautiskajai lidostai “Rīga” un “airBaltic” strīdā ar “flyLal”. AT Civillietu departaments apmierināja lidostas un “airBaltic” blakussūdzību par Rīgas apgabaltiesas lēmumu, ar kuru atzīts Lietuvas Apelāciju tiesas lēmums par prasības nodrošinājuma noteikšanu par labu bankrotējušajai aviokompānijai “flyLal”.

Eiropas Savienības (ES) Tiesa 2014.gada 23.oktobrī apstiprināja Lietuvas tiesas spriedumu par lidostas “Rīga” un “airBaltic” aktīvu apķīlāšanu. Kompāniju aktīvi vēl netika arestēti, jo akcepts prasības nodrošinājumam bija jādod arī Latvijas AT.

Tāpat ziņots, ka 2008.gada 31.decembrī Lietuvas Apelācijas tiesa atstāja spēkā Viļņas apgabaltiesas lēmumu noteikt lidostas “Rīga” un ” airBaltic” īpašumu nepilnu 200 miljonu litu (58 miljonu eiro) vērtībā arestu, ko bija pieprasījusi “flyLAL”, vainojot “airBaltic” negodīgā konkurencē. “flyLAL” 2009.gada janvārī iesniedza bankrota pieteikumu, kā vienu no iemesliem minot negodīgu konkurenci aviācijas sektorā.

Tomēr 2013.gada maijā AT vērsās ES Tiesā pēc sākotnējā sprieduma par to, vai ir pamats Latvijā neatzīt Lietuvas Apelāciju tiesas spriedumu.

“airBaltic” nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. Kompānijas lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

Starptautiskā lidosta “Rīga” ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (6)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Pasaulē
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr: Valsts izģērbj mazo uzņēmēju (10)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Draugiem Facebook Twitter Google+