Lietuvā pirms pāvesta vizītes ažiotāžu izraisa erotiska Viļņas reklāma 0

Īsi pirms pāvesta vizītes Lietuvā izcēlusies ažiotāža par galvaspilsētas tūrisma kampaņu, kas erotiskā veidā reklamē Viļņu kā “Eiropas G punktu”, trešdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Reklāmas teksts vēsta, ka “neviens nezina, kur tas atrodas, taču, kad to atrod, sajūtas ir brīnišķīgas”. Ilustrācijā redzama fotogrāfija ar sievieti kaisles virsotnē. Šāds galvaspilsētas pozicionējums Lietuvas sabiedrībā sacēlis pamatīgu vētru.

Bijušais Viļņas mērs Artūrs Zoks pat ierosinājis atlaist no darba pašvaldības administrācijas direktoru Povilu Poderski, kurš apstiprinājis pilsētas tūrisma un biznesa attīstības aģentūras “Go Vilnius” radīto kampaņu. Arī valdības kanclers nosūtījis vēstuli Viļņas pašvaldībai, aicinot reklāmu atlikt, jo tā nesaskanot ar septembra sākumā plānoto pāvesta Franciska vizīti Lietuvā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Reklāmas autori apgalvo, ka pats pāvests reklāmu nemaz neredzēs – tā paredzēta ārvalstīm. Arī Viļņas pašvaldība noraida bažas, ka šāda reklāma pilsētu attēlojot kā seksa tūristu galamērķi. “Reklāma ir sociāli atbildīga un aicina veidot labāku pasauli, tādēļ mēs patiešām neplānojam atlikt šo kampaņu, kura, es domāju, ir pati labākā Viļņas pilsētas pašvaldības kampaņa starptautiskajam tirgum. Un tā ir daudz pārāka par jebkādu produktu, kuru ir izveidojušas nacionālās aģentūras,” uzskata Viļņas pašvaldības administrācijas direktors Poderskis.

Uz situāciju reaģējis arī Viļņas arhibīskaps Gintars Grušs. Atklātā vēstulē sabiedrībai viņš raksta, ka svētā tēva viesošanās un orgasmu attēlojoša reklāma patiešām nav saistītas, un vizītes kontekstā tā nav būtiska lieta. Tomēr garīdznieks uzskata, ka reklāma varbūt nav pats labākais Lietuvas tēla atspoguļojums, jo var šķist aizvainojoša īpaši tām sievietēm, kas cietušas no vardarbības.

Arī Lietuvas iedzīvotāju domas par šo kampaņu ir klaji atšķirīgas. “Man tas šķiet “seksisms”. Viņi mazliet pārcentušies. Viļņai ir, ko parādīt, un tas nav noteikti tikai G punkts,” saka kāda iedzīvotāja. Taču citi ir sajūsmā par, viņuprāt, veiksmīgo reklāmu. “Bija savulaik aizliegts pat izteikt šo vārdu. Sekss te kaut kāds lamuvārds bija. Tā ir dzīve un tā vajag dzīvot.” Arī Viļņā sastaptie ārvalstu tūristi reklāmu uztver daudz mierīgāk. “Seksisms? Nē. Neredzu šajā fotogrāfijā neko aizvainojošu. Tā ir meitene, jauka meitene, bet mēs taču viņu visu arī neredzam.”

Kampaņas veidotāji “Go Vilnius“ apgalvo, ka reklāmas mērķis ir vispirms piesaistīt jauniešu uzmanību un tad iepazīstināt ar īstajām galvaspilsētas vērtībām – gan kultūras dzīvi, gan aktīvās atpūtas iespējām un dabu. 9. augustā tiks atklāta interneta mājaslapa, kurā ārzemnieki varēs atrast visdažādākos piedāvājumus Viļņas apmeklēšanai. Visa reklāmas kampaņa, kas plānota viena mēneša garumā, galvaspilsētas pašvaldībai izmaksās 56 000 eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.