Mobilā versija
Brīdinājums +2.1°C
Evelīna, Mētra, Aurēlija
Svētdiena, 26. februāris, 2017
8. oktobris, 2016
Drukāt

Lietuvas dzelzceļa kompānija šodien parakstījusi līgumu par “Rail Baltica” izpildes un finansēšanas nosacījumiem (2)

Foto no "Rail Baltica" trases vizualizācijaFoto no "Rail Baltica" trases vizualizācija

Lietuvas dzelzceļa kompānija “Lietuvos geležinkeliai” sestdien, 8.oktobrī, parakstījusi līgumu par “Rail Baltica” izpildes un finansēšanas nosacījumiem, žurnālistiem apliecināja “Rail Baltica” īstenotāja AS “RB Rail” valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

Viņa norādīja, ka līdz ar šo soli risks Lietuvai atvēlētā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma samazināšanai ir krietni mazināts, taču pavisam novērsts tas neesot.

Rubesa uzsvēra, ka lielāka skaidrība šajā jautājumā būs nākamnedēļ, kad sāksies sarunas starp Lietuvu, “RB Rail” un atbildīgajām ES institūcijām. Vienlaikus viņa pauda pārliecību, ka “Rail Baltica” ir ļoti nozīmīgs visām Baltijas valstīm, tāpēc projekta virzība turpināsies.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūra (INEA) nekavējoties veiks “Ral Baltica” projekta pārskatu, izvērtējot pašreizējo Lietuvas projekta aktivitāšu un finansējuma atlikšanas, samazināšanas, atgūšanas vai izbeigšanas iespējas, paziņojis ES Transporta un mobilitātes ģenerāldirektorāts.

Kā aģentūru LETA informēja “RB Rail” pārstāve Ilze Rassa, piektdien ģenerāldirektorāts informējis “RB Rail”, ka Komisijas ieskatā ir notikusi būtiska kavēšanās ar projekta ieviešanu, īpaši attiecībā uz Projekta finansēšanas un īstenošanas modeļa līguma parakstīšanu.

Tas, ka Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija “Lietuvos geležinkeliai” nav parakstījusi Projekta finansēšanas un īstenošanas modeļa līgumu, norāda, ka nav izpildīts priekšnoteikums, lai pieteiktos uz otro Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (Connecting Europe Facility jeb CEF) līdzfinansējuma saņemšanas kārtu, norādījis ģenerāldirektorāts.

Savukārt satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) aģentūrai LETA atzina, ka Lietuvas rīcība, vilcinoties ar “Rail Baltica” tālāko virzību, var apdraudēt visu projektu.

Viņš sacīja, ka Eiropas Savienības (ES) institūcijas, paziņojot, ka nekavējoties veiks “Rail Baltica” pārskatu, izvērtējot Lietuvas projekta aktivitāšu un finansējuma atlikšanas, samazināšanas, atgūšanas vai izbeigšanas iespējas, visticamāk, rīkojas pareizi.

Pēc ministra teiktā, spēles noteikumi ir vienādi visiem. Latvija un Igaunija savu darbu ir izdarījušas, taču Lietuva turpina kavēties, tādējādi potenciāli apdraudot visu projektu.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. labāk zīle rokā ... Atbildēt

    Uz Berlīni, uz Berlīni! Ar pliku dupsi pa skabargainu dēli … Vai vispirms nevajadzētu domāt par arvien straujāk uz grunti ejošo LDz, Auguļa kungs un citi kungi?

  2. uzvedība pierāda,ka ES pastāv kā naudas pārdales klubs(konfederācija)starp valstīm.Pārējais viss ir tukši vārdi.

Slimība pārvarēta, atveseļojamies. ES vērtē Latvijas ekonomiku (4)Latvija pēdējos gados pieredzējusi vāju ekonomikas izaugsmi, ekonomiskās nenoteiktības un ES fondu krituma dēļ, bet īstermiņa prognozes ir pozitīvākas, teikts Eiropas Komisijas vērtējumā par finansiālo, ekonomisko un sociālo situāciju dalībvalstīs.
Putnu gripas dēļ Vītiņu pagastā saimnieki bažījas par cāļiem (1)Visām vistām un zosīm jāiztur trīs mēnešu ieslodzījums
Cenas noteic turīgākie: Zemgalē un Latgalē zeme dārgāka (1)Lauksaimniecībā izmantojamai zemei cenas noteic turīgākie zemnieki
Pasaulē
Pieaug saražotā siera un biezpiena apjoms; mocarellai - uzvaras gājiensSaskaņā ar provizoriskajām aplēsēm, pērn Latvijā saražotas 41 500 tonnas siera un biezpiena, kas ir 7,5% pieaugums salīdzinājumā ar 38 600 tonnām
Draugiem Facebook Twitter Google+