Mobilā versija
+5.5°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
27. maijs, 2015
Drukāt

Limbažu novada domes priekšsēdētājs: Novads no “Rail Baltica” neko neiegūs (3)

Foto: LETAFoto: LETA

Limbažu novada domes priekšsēdētājs Māris Beļaunieks (V).

Limbažu novads noteikti no dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” neko neiegūst – pieturas novadā nav plānotas, teritorija tiek sašķelta, īpašumus piespiedu kārtā atsavinās, intervijā aģentūrai LETA atklāja Limbažu novada domes priekšsēdētājs Māris Beļaunieks (V).

Pašlaik nav vēl īsti arī nodefinēts, cik daudz īpašumu atsavinās un cik īpašumus tas skars.

“Ja es esmu izvēlējies īpašumu, kur ir klusums un robeža ar citu īpašumu ir 50-60 metri, bet dzelzceļa līniju izbūvē 60-70 metru attālumā no manas mājas, tas it kā manu īpašumu tieši neskars, bet tajā pašā laikā manu dzīves vidi sabojās. Protams, ka iedzīvotāji ir satraukti, īpaši tie, kas ņēmuši kredītu, attīstījuši savas zemnieku saimniecības, izbūvējuši fermas, un tagad viņiem saka, ka te kaut kur būvēs dzelzceļu, un viņi nesaprot, kas būs tālāk,” uzskata Beļaunieks.

Viņaprāt, daudzi nezina, vai spēs atmaksāt iepriekš ņemtos kredītus, kā arī cik liela būs kompensācija. “Tos tiešos ieguvumus šobrīd es neredzu. Valstiski – jā, par to nav šaubu,” domā priekšsēdētājs.

Ja projekts attīstīsies ne tikai kā starptautiskie pārvadājumi, bet arī kā vietējie pārvadājumi, tad būtu savādāk. Tajā pašā laikā novadā tas skars Skulti, līdz kurai jau tāpat ir pieejams dzelzceļš. “Tāpat es vienmēr uzsveru, ka iedzīvotājiem ir jāsaņem taisnīga kompensācija. Ja valsts kopumā iegūst, tad kaut kādā veidā ir jākompensē tiem cilvēkiem, kurus tas skars”, intervijā uzsvēra Beļaunieks.

Deviņdesmito gadu beigās slēdza dzelzceļa līniju Skulte-Limbaži un vienlaicīgi apsolīja, ka tiks izbūvēts asfaltēts ceļš Dūči-Limbaži. Pēdējie astoņi kilometri joprojām nav izbūvēti. Pateicoties Valsts prezidenta Andra Bērziņa un satiksmes ministra Anrija Matīsa ieinteresētībai, projekta virzība ir atsākusies.

“To es saku tāpēc, ka valstij savi solījumi ir jāpilda, jo to nepildīšana grauj ticību valstij, un nav jābrīnās, ka iedzīvotāji uz jebkuru lietu skatās skeptiski. Bet, runājot par “Rail Baltica”, diez vai ir lietderīgi cīnīties, lai to apturētu. Šobrīd ir jācīnās, lai tajā maksimāli tiktu ievērotas novada iedzīvotāju intereses,” atklāja priekšsēdētājs.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Kārtējais aprobežotais skatījums. Es saprotu – katram savs novads, sava zeme ir tā dārgākā, tomēr šeit ir runa par valsts kopējām vajadzībām. Šajā gadījumā spēki būtu jāveltī nevis raudāšanai presē, bet gan tam, kā pasniegt savas pašvaldības zaudējumus/neērtības tā, lai no projekta attīstītājiem saņemtu pēc iespējas lielāku kompensāciju, kas, protams, pienākas īpašniekiem, kuru īpašumus projekts skars.

  2. Nu ,zini, kad at trimeriem griež,tad trobelis ir kā cirsmā un parasti griež svētdienās.

  3. Viens iekšdedzes zāles pļāvējs sataisa lielāku troksni, kā ātrvilciens.

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+