Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
2. marts, 2015
Drukāt

Limbažu novada iedzīvotāji “Rail Baltica” salīdzina ar monstru (8)

Rail Baltica

Informatīvie materiāli par projektu "Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa līnijas Rail Baltica būvniecība".

Šodien dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projekta sabiedriskās apspriešanas laikā Limbažu novadā daži pasākuma dalībnieki aicināja klātesošos apvienoties, lai cīnītos pret “monstru”, – kāds varētu būt šis projekts, kurš postīs dabu un dzimtas īpašumus.

Kā aģentūra LETA noskaidroja pašvaldībā, sabiedriskajā apspriešanā piedalījās vairāk nekā 250 iedzīvotāju. Limbažu novada pārvaldības administratīvās ēkas lielā zāle bija pārpildīta. Skultes un Viļķenes pagasta pārvaldes noorganizēja transportu, lai iedzīvotāji varētu nokļūt uz sanāksmi.

Iedzīvotāju attieksmi un jautājumus caurvija zināms negatīvisms un bažas. Cilvēki pauda uztraukumu par savām mājām un īpašumiem, kas varētu būt skarti. Vairāki iedzīvotāji pauda neizpratni par aptauju, kuras rezultāti liecina, ka 92% Latvijas iedzīvotāju ir par trases izbūvi (aptaujas rezultāti pieejami bukletā – informatīvajā materiālā).

Daļa jautājumu bija par kompensēšanas sistēmu. Diemžēl izsmeļošas atbildes iedzīvotājiem nebija iespējams sniegt, jo katrā situācija katrs gadījums tiks vērtēts atsevišķi. Īpašumu atpirkšana varētu sākties 2017.gadā. Taču situācija par kompensācijām gadījumā, kad īpašums daļēji tiek skarts, vēl nav konkrēti atrunāta normatīvajos aktos.

Iedzīvotāji vairākkārt jautāja, kad būs skaidrs, kura no alternatīvām tiks īstenota, jo tas būtiski ietekmē viņu nākotnes nodomus, piemēram, vai būvēt savā īpašumā vai arī domāt par pārcelšanos prom no iespējamās dzelzceļa izbūves joslas. Tika paskaidrots, ka par konkrētu variantu varēs runāt tikai šā gada beigās vai nākamā gada sākumā. Tagad ir jāgaida septembris, kad atkal tiks rīkota apspriešana, kur jau būs ņemti vērā sākotnējā apspriešanā izteiktie priekšlikumi.

Pašvaldībā skaidro, ka gaisotni sanāksmē varētu saukt par saspringtu. Pārstāvjiem, kuri prezentēja projektu, nebija viegli atbildēt uz jautājumiem, jo iedzīvotāji ir ļoti uztraukti par savu nākotni.

Arī pašvaldības iepriekš izteiktais viedoklis nav mainījies – joprojām ir bažas par ietekmi uz privātīpašumu un dabas teritorijām. Limbažu domes priekšsēdētājs Māris Beļaunieks, atklājot sanāksmi, minēja, ka iedzīvotājiem jāsaprot – “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas projekts ir liela mēroga projekts un būs jāsamēro daudzu privātīpašnieku intereses ar valsts un pat Eiropas interesēm. Vēl priekšsēdētājs izteica cerību, ka kompensēšanas sistēma būs taisnīga.

Bija jautājumi – priekšlikumi par konkrētiem īpašumiem, kurus izvērtējot, trasi varētu novirzīt uz vienu vai otru pusi, nevis kā tas patlaban paredzēts. Vitrupes ielejas (“Natura 2000” teritorija) gadījumā iedzīvotāji ieteica virzīt trasi vairāk uz jūras pusi, lai pēc iespējas vairāk saudzētu biotopus.

Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020.gada.

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. Domāsim modernā virzienā, proti, – dzelzceļš ir dzīvības ādere. Mūsu valsts attīstība ir nesalīdzināmi atpalikusi no citām Eiropas valstīm. Zemes īpašniekam ir jāsaprot, ka zeme pieder visai tautai, un lielu valsts projektu gadījumā tā ir jāpārdod valstij atpakaļ. Jālemj jautājums par pareizu atlīdzību zemes īpašniekam. Tā ir Eiropā.

    • Pasaki man konkrēti, kādu labumu šis dzelzceļš dos valstij vai pagastim! Šo projektu atkal cītīgi bīda tie, aptrūcies naudiņas, ko piestūķēt savas kabatas

    • Pasažieru ātrvilciena maģistrāle visā LR ar vienu pieturu nav nekāda dzīvības ādere. Parastā dzelzceļa līnija -jā. Ko pagastiem un pilsētām dod ekspresis , kas aiztraucas kolosālā ātrumā ? Ja paredz kravu pārvadājumus , tad tas ir ieguvums tranzīttirdzniecības uzņēmējiem . Bez tam- ja tā ir ātrgaitas maģistrāle , tad nepieciešams norobežojums gar abām līnijas malām . Tas nozīmē teritorijas sadalīšanu. Kā paredzēts organizēt pārkļuvi pāri dzelzceļa līnijai ?

  2. Limbažu domes priekšsēdētājs Māris Beļaunieks, atklājot sanāksmi, minēja, ka iedzīvotājiem jāsaprot
    ——-
    Nē, galīgi nepareizi – Latvijas birokrātiem ir jāsaprot ka tas ir liels TRANZĪTA projekts un ir jāaizstāv SAVU iedzīvotāju intereses vispirms.

    • Es personīgi būtu ļoti laimīga, ja gar/pa manu zemi ietu Rail Baltica. Nesaprotu tos, kas pretojas šai līnijai. Tanī pašā laikā savulaik gaudoja, rīkoja piketus, kad tika aizslēgts kāds dzelzceļa maršruts

  3. Jautājums ir : cik savlaicīgi lielā projekta bīdītāji informēja pašvaldības , teritoriju plānotājus, privātpersonas par REĀLU maģistrāles trasi ? Šeit ir kaut kādi normatīvi , jeb būvētāji var darīt kā grib ? Zemi atsavina par nelielu kompensāciju ,un vietējais iedzīvotājs var doties, kur acis rāda . Cilvēki ir ņēmuši kredītus ( un ne jau dažus tūkstošus ātro kredītu ) , lai celtu un iekārtotu mājokli, atttīstītu savu biznesu…. Kas kompensēs nenopelnīto, atmaksās kredītu ? Starptautiskie dzelzceļa operātori?

  4. ka “Rail Baltika” dzelzceļš ir VAJADZĪGS!!! To NEVAJAG salīdzīnāt NE AR KO!?? Kādas magistrāles ir ES valstīs, prieks skatīties un NOTEIKTI lielāks prieks, ka garos kilometrus pieveic īsos laika sprīžos!? Runa varētu būt VIENĪGI par zemes nepieciešamību šim porojektam, par ko, liekas, uztraucas cilvēki, kuriem būs jādod savi īpašumi maģistrāles izbūvei, JO MŪSU VALSTĪ VISU ATŅEM AR VARU, NEKO NESAMAKSĀJOT PAR ATŅEMTO, tātad “apdala cilvēkus cēlu mērķu vārdā”!???????? TAS TAD ARĪ GALVENAIS PRETESTĪBAS IEMESLS…Ja samaksās, cilvēkam ir vismaz iespēja sākt dzīvi tālāk, bet ja NESAMAKSĀ vai atmet nabaga grašus, TAD NAV MATERIĀLIE LĪDZEKĻI TĀLĀKAI DARBĪBAI…Mūsējiem PATĪK NABAGI, PABALSTA MEKLĒTĀJI, AIZBRAUCĒJI peļņā citur… Palikušie viņus NEINTERESĒ, lai katrs KUĻAS KĀ MĀK! JA NEMĀK, LAI MIRST!!!

    • daļēji piekrītu šai domai.Tiem kas nes upuri Eiropas nākotnes vārdā ir jāsaņem trakna Eiropas pensija.

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+