Mobilā versija
+5.5°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
11. novembris, 2013
Drukāt

LIZDA politiķiem prasa skolotāju algām 10% pieaugumu ik gadu

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) politiķiem prasa skolotāju algām 10% pieaugumu ik gadu, līdz alga sasniedz vidējos rādītājus Eiropas Savienībā (ES), teikts skolotāju prasībās, kuras pirmdien nosūtītas izglītības un zinātnes ministram Vjačeslavam Dombrovskim (RP), ministru prezidentam Valdim Dombrovskim (V) un finanšu ministram Andrim Vilkam (V).

LIZDA iepriekš paziņojusi, ka tā sākusi gatavoties streikam, vienlaikus arodbiedrība aizvien cer vienoties par skolotāju prasību izpildi.

Skolotāji pieprasa uzsākt darbu pie pedagogu atalgojuma sistēmas pilnveides, novēršot esošās neadekvātās darba samaksas atšķirības, kopā ar sociālajiem partneriem izstrādāt visu līmeņu pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiku, katru gadu nodrošinot 10% pieaugumu, līdz tiek sasniegts atalgojums, kas ir vidējais ES.

Tāpat skolotāji prasa līdz 2014.gada 1.februārim parakstīt sadarbības memorandu par akadēmiskā un zinātniskā personāla darba samaksas pārskatīšanu 2015. – 2016.gadā un koncepcijā “Par izdienas pensiju piešķiršanu” iekļaut sporta skolotājus, speciālās izglītības skolotājus, pirmsskolas izglītības skolotājus.

Pedagogi politiķiem arī atgādina, ka sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) nav panākts vēlamais finansējuma pieaugums izglītības un zinātnes nozarēm valsts budžetā. Netika panākta vispārējās un profesionālās izglītības pedagogu zemākās mēneša darba algas paaugstināšana no 2014.gada 1.septembra 310 latu apmērā.

Nav izstrādāts pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiks nākamajiem trim gadiem, kā arī nav parakstīts sadarbības memorands par akadēmiskā un zinātniskā personāla darba samaksas pārskatīšanu un izstrādāta lauku mazo skolu atbalsta programma.

LIZDA lūdz arī sniegt informāciju par IZM tuvākajiem plāniem pedagogu atalgojuma sistēmas turpmākajā attīstībā un sociālo partneru iesaisti.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+