Mobilā versija
+4.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
6. februāris, 2012
Drukāt

Lizetes BLOGS: Gudra našķēšanās

LETA/AFPLETA/AFP

Mums visiem patīk gardi paēst, un vēl gardāk panašķēties. Tāpēc šoreiz, ko darīt, ja gribas našķēties pārāk bieži…

1. Noskaidro savu izsalkuma līmeni!

Vai tu patiešām esi izsalcis? Vai tev ir garlaicīgi? Vientuļi?

Ja jūti, ka īstenībā neesi izsalcis – izlaid šo našķēšanos!

2. Noskaidro savu šķidruma daudzumu!

Vai tu esi izsalcis vai izslāpis? Slāpju sajūta mēdz mūs maldināt, tieši tāpēc, pirms ķeries klāt pie kādas uzkodas, izdzer glāzi ūdens un tad apdomājies, vai patiešām vēlies našķēties.

3. Seko līdzi ēdiena daudzumam un porcijām!

Saproti, ka dažādi našķi un uzkodas satur lielos daudzumos taukus, cukuru/sāli un kalorijas. Ja tomēr, nepazūd vēlme pēc kāda našķa izvēlies tos nelielos daudzumos, vai, atrodi kādu, kuru tu vari pacienāt.

4. Seko līdzi sava iecienītā našķa uzturvērtībai!

Bieži vien tieši iecienītākais našķis var būt vislielākais ienaidnieks tavam viduklim. Piemēram, šokolādes tāfelīte 550kcal? Latte 400kcal?

5. Velti uzmanību savam našķim!

Ir ļoti vienkārši saēsties daudz un dažādus našķus, piemēram, braucot mašīnā, lasot grāmatu, vai skatoties televizoru un nejust nekādu apmierinājumu. Līdz ar to ir ļoti vērtīgi ieturēt nelielu pauzi un lēni izbaudīt to.

6. Pievērs uzmanību olbaltumvielu daudzumam!

Dažādas uzkodas mēdz saturēt lielos daudzumos cukuru un taukus. Taču našķi ar augstu olbaltumvielu saturu būs vērtīgāki, kā arī sātīgāki (piemēram, graudaugu batoniņi, vājpiena biezpiena deserti u.c.)

Ko tad izvēlēties?

Izvēlies svaigus vai žāvētus dārzeņus un augļus! Tie atsvaidzinās saspringto ikdienu un uzlādēs ar daudz un dažādiem vitamīniem. Ekspermentē – izvēlies pēc iespējas dažādākas un intensīvākas krāsas dārzeņus un augļus, jo katrai krāsai ir sava nozīme!

Pagatavo gardus un veselīgus augļu sorbetus! Vai gardus augļu un piena kokteiļus?

Piemēram,

200ml ”Piena spēks”, 1 vidēja lieluma banāns, 1 kivi, 1 sauja saldētas ogas

Visu sablenderē un pēc 1 minūtes veselīgais olbaltumvielām bagātais kokteilis ir gatavs!

Garšos gluži kā saldējuma kokteilis!

Kopā: ≈240 kcal

P.S. Neieteiktu aizrauties ar maizītēm, sāļajiem riekstiņiem, jogurtiņiem, šokolādi, cepumiem u.c. gardām uzkodām.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+