Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
23. jūlijs, 2012
Drukāt

Lizetes BLOGS: Kur gūt enerģiju?

Foto-Flickr/Tambako the JaguarFoto-Flickr/Tambako the Jaguar

‘’Man nav enerģijas!’’ – šī frāze laikam ejot kļūst arvien populārāka… Arī pārdevēji to ņem vērā un arvien vairāk veikalu plauktos parādās jauni un īpaši risinājumi spēku izsūcinātajiem. Gan dzērieni, gan tabletes… viss tiek izmantots, lai tikai gūtu enerģiju un spēku.

Taču vēsturiski vissenākā mundruma devēja un, manuprāt, vispopulārākā ir kafija. Ar to savas slāpes un enerģijas rezerves papildinām vēl joprojām. Kafija patiešām uzmundrina, taču lielos daudzumos tā var arī kaitēt. Kafijas sastāvā esošās miecvielas organismā traucē dažu vērtīgu savienojumu uzsūkšanos, kā, piemēram, dzelzs un kalcija. Līdz ar to, paaugstinot dažādu hronisku slimību attīstību. Maksimālais dienā būtu ieteicams izdzert līdz 4 kafijas tasēm (bet labāk mazāk!). Un vislabāk būtu izvēlēties “Robustas’’ kafiju, kas ir filtrēta, tādēļ nekaitē asinsvadiem un sirsniņai.

Bet ne vienmēr ar kafiju ir gana. Arvien lielāku popularitāti gan jaunu, gan vecu cilvēku vidū iemanto – enerģijas dzērieni. Tie ir dzērieni, kuru sastāvā ir kofeīns un cukurs kopā ar citām sastāvdaļām, tādām kā taurīns, guarāna, B vitamīni, kuras nodrošina mums patērētājiem “papildus enerģiju”. Taču ar ko salīdzināma pāris stundu enerģija ar to kaitējumu veselībai?! Nemiers, dusmas, agresivitāte, paātrināta sirdsdarbība, galvas reibonis, depresija, miega traucējumi, trīce, nāve…

 

Enerģijas dzērieni mūsu organismā rada stresa stāvokli, kas grauj visas iekšējās organisma sistēmas.

 

Līdz ar to ikvienam no mums ir jāizvērtē, vai patiešām ir nepieciešams mākslīgi sevī rast spēku.

Tāpēc šoreiz no manas puses daži ieteikumi, kā veselīgi un saudzīgi rast spēku. Jo vienmēr var atrast sev piemēroto un patīkamo.

  1. Miegs

8 stundas kārtīga miega – kas var būt labāks par šo? Tiek uzskatīts, ka mūsdienās mēs guļam par 20% mazāk nekā pirms 100 gadiem. Interesanti gan, ko 21. gadsimts ar mums dara.

  1. Kafijas vietā tēja

Stipra zaļā un melnā tēja arī satur kofeīnu, līdz ar to tā spēj uzmundrināt tikpat labi kā kafija. Taču no veselības viedokļa arī zāļu tēja no rīta radīs jauku un mīlīgu sajūtu dienai.

  1. Mazāk saldumu – vairāk svaiguma!

Ir pierādīts, ka uzturā lietojot daudz vienkāršos ogļhidrātus, kas ir dažādos našķos, mēs kļūstam arvien miegaināki un slinkāki. Manuprāt, tā patiešām ir, jo kārumnieki vienmēr ir miermīlīgāki.

Tāpēc, lai rastu sevī spēku, uzņemam vairāk augļu un dārzeņu – vairāk svaiguma! Antioksidanti un dažādi citi bioloģiski aktīvie savienojumi padarīs jūs gan skaistākus, gan veselīgākus, gan mundrākus.

  1. Vairāk aktivitāšu!

Sekojiet līdzi, lai vismaz trīsreiz nedēļā sanāktu kaut kur pasportot. Vienalga, vai tā ir aša pastaiga ar bērnu ratiņos vai nodarbība fitnesa klubā. Esiet aktīvi, jo tieši tādā veidā mēs gūstam sevī pozitīvas emocijas un prieku kustēsties. Starp citu tiek runāts, ka sportojot izdalās “laimes hormoni’’…. un ja nekad nav paticis sportot – mēģiniet lēni un mierīgi, lai šie hormoni sāk kārtīgi iedarboties!

 

Tāpat neaizmirstiet par saviem mīļajiem un to siltajiem smaidiem – tas arī var noderēt!

 

Lasiet arī citus Lizetes blogus:

Kā veselīgi paēst ārpus mājas

Saldummīlēm un -mīļiem! Meklē ēdiena veselīgo „dvīņubrāli”!

Garšvielu maisījumi

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+