Mobilā versija
+2.9°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
15. marts, 2013
Drukāt

Lizetes BLOGS: Mūžīgais jautājums – cik īsti jādzer?

Foto-Stock.xchngFoto-Stock.xchng

Bieži vien, ritot straujai un aizņemtai ikdienai, mēs aizmirstam par savu organismu, par to, cik ļoti svarīgi ir padzerties… Organisms sastāv aptuveni no 70% ūdens. Mirklī, kad izjūtam slāpes, tās jau ir pirmās attūdeņošanās pazīmes.

Tieši tāpēc noteikti nevajadzētu gaidīt slāpju sajūtu, vai arī paļauties uz to, ka organisms jau pats ir gudrs un šķidruma pietiek. Bieži vien arī slāpju un izsalkuma sajūtas ir tik līdzīga un tā vietā, lai veldzētu slāpes, mēs maldīgi tiecamies pie ledusskapja pēc kāda garduma.Veidojot pozitīvus ūdens uzņemšanas paradumus, varam normalizēt savu ķermeņa masu un regulēt savu izsalkuma sajūtu. Tieši tāpēc pirms katras ēdienreizes vienmēr kārtīgi padzerieties!

 

 

Lizete Māldere, uztura speciāliste. “Mīlu jaunas, spontānas un inovatīvas idejas. Mīlu ēdienu un viss kas saistīts ar to. Patīk vērot, analizēt un izprast cilvēku ēšanas paradumus. Ļoti patīk arī gatavot un
izdomāt arvien jaunākus un efektīvākus risinājums, kā dzīvot labāk.

 

 

Bet cik daudz dzert? Mierīga dzīvesveida cilvēkiem dienā būtu jāuzņem 2-3l ūdens, šo daudzumu var aprēķināt ar nelielu matemātisku aprēķinu 0.35 ml x  ķermeņa masa, kg. Piemēram, ja jūsu svars ir 60kg, tad jums ir nepieciešams uzņemt ik dienu 2.1 l ūdens.

Ja nodarbojieties ar fiziskām aktivitām, ūdens patēriņš viennozīmīgi ir jāpalielina.

Ievēro, ka ļoti svarīgi ir kārtīgi padzerties pirms treniņa, tad treniņa laikā dažus ūdens malkus, un tad pēc treniņa mierīgi un bez steigas izdzert aptuveni 1 -2 l ūdens, lai kompensētu fiziskas piepūles laikā zaudēto šķidrumu.

Arī ja ārā ir karsts vai esiet saaukstējies, ūdens patēriņš jāpalielina līdz 3 – 4l.

Bet ir daži izņēmumi. Ja jums ir smagas sirds vai nieru saslimšanas, vai mīliet uzturā lietot daudz sāļu ēdienu, piemēram, maizi, sieru, krekerus, marinējumus, sabiedriskās ēdināšanas “brīnumus” – tad uzņemot daudz šķidruma, var iedzīvoties tūskās un sajūtā, ka ūdens jūs “uzbaro”.

Ļoti viegli pārbaudīt, vai sāls tiek lietots pārmērīgi, ir paskatoties uz savām kājām – vai tās ir tūskainas vai nav? Vai, uzspiežot uz kaula pie potītes, paliek bedrīte vai ne? Vai, no rīta pieceļieties, plakstiņi ir aizpampuši?

Ja uz šiem jautājumiem jāatbild apstiprinoši, tas nenozīmē, ka jādzer ir mazāk, bet gan, ka jālieto mazāk sāli saturoši produkti un – problēma būs atrisināta!

Tieši tāpēc vēlreiz:

  • Šķidrumu ir nepieciešams vienmērīgi uzņemt visas dienas garumā!
  • Lai veldzētu slāpes, izvēlies tīru ūdeni vai tādu, kas papildināts ar kādu augļu piedevu, kā arī pāris krūzes tējas.
  • Izvairieties veldzēt slāpes ar kefīru, paniņām, pienu, sulām un citiem saldinātiem dzērieniem, jo šie dzērieni ir sava veida ēdieni. Tie satur daudz enerģijas un ja ikdiena paiet miermīlīgā gaisotnē šie gardie “ēdien-dzērieni” var arī uzbarot.

P.S. Savu ēdienkarti var papildināt ar šiem dzērieniem iesaka tiem, kuri vēlas palielināt svaru – tieši tapēc tie, kas to nevēlas, pievērš tam uzmanību!

  • Saldinātie dzērieni satur ļoti daudz cukura, līdz 13 tējkarotēm cukura 1 glāzē, un šāds vienkāršo ogļhidrātu daudzums pārsniedz visas dienas normas.

Vai variet izdzert tējas krūzi ar 13 tējkarotēm cukura?

  • Tiem, kuriem sagādā problēmas izdzert 8 glāzes ūdens dienā… Noteikti neatmetiet roku, bet sāciet sevi radināt.

Vienmēr turiet sev redzamā vietā ūdens pudeli vai glāzi! Ievietojiet mobilajā telefonā vai plānotājā atgādinājumus. Eksperimentējiet – papildiniet ūdeni ar kādām gardām piedevām, piemēram, gurķi, citronu, laimu, piparmētru, meloni un citiem augļiem, izvēlieties kādus minerālūdeņus. Eksperimentējiet, bet noteikti dzeriet!

 

Lasiet arī citus uztura speciālistes Lizetes Mālderes blogus:

Saldummīlēm un -mīļiem! Meklē ēdiena veselīgo „dvīņubrāli”!

Garšvielu maisījumi

Dilemmas par gaļu

 

 

 

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+