Mobilā versija
-3.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
24. janvāris, 2013
Drukāt

LMB nominācija “Gada koncerts”

garsis1

GADA KONCERTS
Izvirzīti: Ērika Ešenvalda autorkoncerts “Tāls ceļš”, Kamerorķestra „Kremerata Baltica” koncerts un “Garanča un Šišons. Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra Jaungada gala koncerti.” (attēlā).

Ērika Ešenvalda autorkoncerts “Tāls ceļš” priecēja ar vairākiem aspektiem. Kora “Latvija” dziedātāji atklājās nevien kā diriģenta Māra Sirmā vadīti rutinēti, perfekti profesionāļi, bet arī līdz kaulam emocionāli, dzīvi, dvēseliski cilvēki. Katrs par sevi – personība. “Koris kopumā bija kā dzīvi elpojošs, emocionāls organisms,” saka LMB 2012 žūrijas dalībniece Ieva Rozentāle. Ērika Ešenvalda mūzika eksponējās pārsteidzošā daudzveidīgumā – no tautasdziesmas “Seši mazi bundzinieki” asprātīgas apdares līdz motetei In paradisum, atklājot komponista rokraksta dažādības. Kopumā – “brīnišķīgs piedzīvojums, kas lika ievilkt elpu, aizturēt to un justies it kā citā garīgā līmenī,” rezumē Ieva Rozentāle.

Kamerorķestra Kremerata Baltica koncerts 9. jūlijā Lielajā ģildē palicis atmiņā ar īpašiem uzdzirkstījumiem, kas kopumā veidoja saturiski piepildītu, emocionāli kulminējošu skanisku piedzīvojumu. Čellista Mario Brunello neaizmirstamais solo, vairumam publikas absolūti nezināmais un ļoti skaistais Gijoma Lekē Adagio, Alfrēda Šnitkes Klavierkoncerts Reiņa Zariņa un diriģenta Andra Pogas emocionāli distancētajā un tāpēc jo traģiskajā interpretācijā, orķestra un Andra Pogas radošā saskaņa Mečislava Veinberga Otrajā simfonietā, un visam vainagā – Reiņa Zariņa un Andreja Puškareva virtuozā saspēle Mārtiņa Brauna apburošajā valsī. Kremerata Baltica apliecināja, ka ir atkal lieliskā formā.

“Garanča un Šišons. Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra Jaungada gala koncerti tiešām lika aizrauties elpai,” saka LMB 2012 žūrijas dalībniece Ieva Rozentāle, “LNSO bija koncentrējies, uzmanīgs, pārliecinošs; Karels Marks Šišons – ar savu pozitīvās enerģijas lādiņu un intensitāti; radošā emocionālā un tehniskā plaukumā – mecosoprāns Elīna Garanča”. Koncerta skaniskais diapazons bija plašs: no Mocarta un Rosīni līdz Čaikovskim un Pučīni. Zelta mirklis – Joannas ārija no Čaikovska operas “Orleānas jaunava”, kas rotā arī Elīnas Garančas jaunāko albumu Romantiques. Koncerta piedevās – neaizmirstama Lauretas ārija no Pučīni operas “Džanni Skiki”. Šī bija spoža Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra meistarības paraugstunda.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+