Lokomotīve 2M62U decembrī sasniegusi nobraukto kilometru rekordu 0

Janvārī aprit gads, kopš Latvijā kravas pa dzelzceļu pārvadā modernizētās maģistrālās dīzeļlokomotīves 2M62U, un patlaban darbu veic kopumā septiņas šādas lokomotīves. Decembrī viena no tām sasniegusi rekordu nobraukto kilometru skaita ziņā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Modernizētās lokomotīves ir ne tikai sevi attaisnojušas, bet arī pārspējušas uz tām liktās cerības, atzīst VAS “Latvijas dzelzceļš” meitasuzņēmuma SIA „LDZ ritošā sastāva serviss” valdes priekšsēdētājs Edgars Abrams, piebilstot, ka lokomotīve pagājušā gada nogalē ir uzstādījusi rekordu nobraukuma ziņā.

“Projekta sākumā bijām domājuši, ka tā veiks vidēji 10 000 kilometru mēnesī, taču praksē tie ir vairāk nekā 13 000 kilometru,” stāsta Abrams. Viena no lokomotīvēm decembrī nobraukusi vēl iespaidīgāku attālumu – vairāk nekā 16 000 kilometru.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lokomotīvju modernizēšanai bijuši vēl vairāki pozitīvi ieguvumi – tām ir labs eksporta potenciāls, ko pierādījusi dalība starptautiskā izstādē Maskavā. Tā rezultātā patlaban norisinās sarunas ar Krievijas dzelzceļa uzņēmumu par divu modernizēto lokomotīvju iegādi.

Šīs lokomotīves ir gan videi draudzīgākas, gan arī ekspluatācijas izmaksu ziņā izdevīgākas – tās patērē par 20% mazāk degvielas un par 80% mazāk smērvielu. Tāpat lokomotīve ātrāk uzņem ātrumu un pacēlumu pārvarēšana tai nesagādā grūtības.

SIA “LDZ ritošā sastāva serviss” darbu pie modernizācijas uzsāka 2014.gadā. Pirmās lokomotīves 2M62UM-0111 modernizāciju uzņēmums pabeidza 2016.gadā, bet pēc projekta īstenošanas pa sliežu ceļiem kursēs 14 šādas lokomotīves.