Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Foto: Edijs Pālens/LETA

LTAB: OCTA cenu kāpumam priekšnosacījumus neredzam 0

Pagājušajā gadā pēc deviņu gadu pārtraukuma apdrošinātāji guva peļņu no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas, pirmdien intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Kokteilis
Krišjāņa Kariņa sieva Anda publisko emocionālu vēsti vīra atbalstam: “Es apprecēju vienu no drosmīgākajiem, godīgākajiem, gudrākajiem un labestīgākajiem vīriešiem pasaulē” 435
Lasīt citas ziņas

“Izskatās, ka apdrošinātāji OCTA jomā pagājušo gadu pēc deviņu gadu pārtraukuma ir beiguši ar peļņu,” teica Abāšins.

Savukārt, jautāts, kādas izmaiņas gaidāmas OCTA cenās, LTAB valdes priekšsēdētājs norādīja, ka cenu izmaiņu prognozēšana ir kā zīlēšana kafijas biezumos.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Kur tās cenas ies, grūtu pateikt, jo katrā ziņā konkurence tirgū eksistē – ir deviņi spēlētāji un konkurence ir samērā nežēlīga, tāpēc, kā tās cenas nošūposies, to ir ļoti grūti teikt,” sacīja Abāšins, vienlaikus atzīstot, ka nesaredz priekšnosacījumus, lai OCTA cenas, pēc pagājušajā gadā un aizpagājušajā gadā novērotā straujā cenu lēciena, vēl turpinātu pieaugt.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no OCTA apdrošināšanas 2018.gada deviņos mēnešos guva peļņu 6,221 miljona eiro apmērā pretstatā zaudējumiem 2017.gada attiecīgajā periodā.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.