LTAB rosina transportlīdzekļus bez OCTA izņemt no satiksmes 0

Lai novērstu situāciju, ka ceļu satiksmē piedalās transportlīdzekļi bez OCTA, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) rosina šādus transportlīdzekļus izņemt no satiksmes, aģentūrai BNS pavēstīja LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Saules uzliesmojumu dēļ Zemi pārņēmusi spēcīga magnētiskā vētra. Cik dienu tā plosīsies?
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

“Pašlaik sanāk paradoksāla situācija – ceļu satiksmē piedalās neapdrošināti transportlīdzekļi, taču pēc to apstādināšanas un soda kvīts izrakstīšanas tie turpina ceļu ar to pašu neapdrošināto spēkratu, tā it kā nekāds pārkāpums nebūtu noticis. Savukārt situācijas nopietnība tiek aptverta tikai tad, kad ir notikusi milzu avārija. Prevencijas pasākumi jāveic, pirms traģēdija jau notikusi, nevis pēc tās,” sacīja Stengrevics un piebilda, ka transporta līdzekļi bez OCTA būtu vai nu jāevakuē uz stāvvietu, vai arī šo transportlīdzekļu vadītājiem būtu jāpiedāvā iespēja pēc soda noformēšanas iegādāties OCTA.

“Aplūkojot pēdējo gadu statistiku, varam secināt, ka neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisīto negadījumu sekas bieži vien ir ļoti nopietnas. Parasti OCTA neesamība iet roku rokā arī ar citiem nopietniem ceļu satiksmes pārkāpumiem – autovadītāji brauc reibumā, pārvietojas bez tiesībām, kā arī transportlīdzeklim nav izieta tehniskā apskate. Tādējādi gandrīz vai katrā šādā lielā avārijā cieš līdzbraucēji vai gājēji, kļūstot par invalīdiem vai arī negadījuma dēļ ejot bojā. Esam arī konstatējuši, ka gadījumā, ja transportlīdzekļa vadītājam nav OCTA un ar šādu spēkratu tiek izraisīta avārija, tas kalpo par iemeslu, kāpēc vadītājs mēģina aizbēgt no notikuma vietas. Patlaban jau normatīvie akti noteic, ka gadījumā, ja transportlīdzeklis tiek vadīts alkohola reibumā, tas tiek izņemts no satiksmes.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Tādējādi, ņemot par pamatu jau esošo kārtību un likumus, būtu pilnveidojams tiesiskais regulējums, kas paredzētu – gadījumā, ja vadītājam nav iegādāta OCTA, izņemt transportlīdzekli, nepieļaujot tā tālāku dalību ceļu satiksmē līdz apdrošināšanas iegādei,” paskaidroja Stengrevics.

Viņš arī informēja, ka ar iniciatīvu par neapdrošinātu transportlīdzekļu izņemšanu no satiksmes LTAB ir vērsies pie atbildīgajām institūcijām, rosinot Latvijai pārņemt citu valstu pieredzi, kur neapdrošināti transportlīdzekļi tiek izņemti no ceļu satiksmes līdz apdrošināšanas iegādei. Tomēr, lai izdarītu attiecīgus grozījumus likumos, ir veicams liels darbs pie noteikumu un to piemērošanas kārtības izstrādes. Piemēram, precīzi būtu jādefinē, kā transportlīdzekļa īpašnieks tiks informēts par spēkrata izņemšanu gadījumos, kad pats nebūs pie stūres. Tāpat būtu apspriežama iespēja, ka pēc soda izrakstīšanas OCTA tiek iegādāta attālināti, izmantojot elektroniskos sakaru līdzekļus, vai tiek izsaukts apdrošināšanas aģents, pēc kā vadītājam netiek konfiscēts transportlīdzeklis, bet ir iespēja turpināt ceļu.

Pašlaik Ceļu satiksmes likums noteic, ka transportlīdzeklim ir aizliegts piedalīties ceļu satiksmē, ja nav iegādāta OCTA. Savukārt saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu (LAPK) par piedalīšanos ceļu satiksmē bez OCTA ir paredzēts naudas sods, neaizliedzot konkrētajam transportlīdzekļa vadītājam turpināt piedalīties ceļu satiksmē pēc soda piemērošanas.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.