Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
8. februāris, 2016
Drukāt

LTV žurnālista bizness ar aizliegtiem paņēmieniem? Aizdomas par tīšu avāriju izraisīšanu (33)

Foto no FacebookFoto no Facebook

Andris Zvaigzne

Vakar Latvijas Televīzijas pirmā kanālā programmā notika pēkšņas izmaiņas – raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” vietā rādīja dokumentālo filmu “Cilvēku orgānu tirgus”. Kāpēc? Tāpēc, ka kāds no šī raidījuma žurnālistiem pats, iespējams, aizrāvies ar aizliegtiem paņēmieniem. Apdrošinātāji uzskata, ka viņš un viņa paziņas, iespējams, apzināti iesaistoties ceļu satiksmes negadījumos, nodarbojušies ar apdrošināšanas atlīdzību izkrāpšanu.

Šis žurnālists Andris Zvaigzne kopš vakardienas vairs LTV nestrādājot, apliecināja raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” veidotājs Guntis Bojārs. Arī viņa rīcībā nonākusi šāda pati informācija no apdrošinātājiem, kas gan esot jāpārbauda. Taču, lai ar aizdomām nemestu ēnu uz LTV reputāciju, nolemts ar šo žurnālistu darba attiecības izbeigt. Jāpiebilst, ka vakardien plānotā raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” temats arī bijis par apdrošināšanu, un, kā apliecināja G. Bojārs, tieši A. Zvaigzne bijis šī temata ierosinātājs.

32 gadus vecajam Andrim Zvaigznem, spriežot pēc viņa profila attēla “Facebook”, patīk auto un autobraukšana. Taču saraksts, kas nonācis “LA” rīcībā, liecina, ka uz ceļa viņu kā autobraucēju vajā nelaimes. Kā jauns cilvēks var regulāri iekulties tik daudzos ceļu satiksmes negadījumos – kopš 2012. gada līdz šim brīdim – 24 reizes, tostarp 2014. gadā – 15 reizes! Turklāt sešas reizes mēneša laikā un vienudien – pat divas reizes pēc kārtas. Un vienmēr vainīgs ir cits braucējs.

Aizdomīgs ir arī ceļu satiksmes negadījumu raksturs. Visbiežāk iebraukts sānos priekšā braucošajam auto, kad tas mainījis joslu virzienā pa labi. Priekšā braucošais, protams, atzīts par vainīgu. Tāpat Zvaigzne, atrodoties uz galvenā ceļa, iebraucis sānos auto, kas braucis no mazāk svarīga ceļa uz galveno. Vairākas reizes uzbraukts auto, kad tas atpakaļgaitā braucis ārā no stāvvietas.

Apdrošināšanas firmu pārstāvji uzskata, ka šie ceļu satiksmes negadījumi ir izraisīti mākslīgi, lai iedzīvotos uz civiltiesiskās apdrošināšanās izmaksām – no starpības, kas tiek izmaksāta un kas reāli tiek ieguldīta auto remontā.

Taču ne A. Zvaigzne, ne kāds cits par vainīgu krāpšanā vai citā nelikumīgā darbībā nav atzīts.

To, ka apzināti braukts virsū, ļoti grūti pierādīt. Tomēr pagājušā gada 12. aprīlī situācija mainījās. Apdrošinātāji atteicās maksāt, jo paša A. Zvaigznes nofilmētajā un apdrošinātājiem piegādātajā video redzams, ka pirms sadursmes un sadursmes laikā ar priekšā braucošo auto viņš nebremzē, bet palielina ātrumu. Jāpiebilst, ka priekšā braucošajā automašīnā atradās bērns, kurš pēc autovadītājas (viņa tika atzīta par vainīgu, jo mainīja joslu) teiktā, joprojām pārdzīvojot triecienu.

Saņemot no apdrošinātājiem atteikumu, Zvaigzne esot piedraudējis ar televīzijas uzsūtīšanu, kur viņš strādājot. Pagājušā piektdienā apdrošinātāju un policijas pārstāvis tika uzaicināts uz raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” ierakstu. Tad arī raidījuma vadītājam G. Bojāram apdrošinātāji uzrādījuši savus apkopotos datus, kas parāda A. Zvaigznes biežo iesaisti ceļa satiksmes negadījumos.

Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics stāsta, ka minētajā 12. aprīļa gadījumā viņi bijuši apdrošinātāju pusē: “Video redzams, ka Zvaigzne it kā ievēro ceļu satiksmes noteikumus, bet ne līdz galam: kad autovadītāja maina joslu, viņš piedod gāzi, nesignalizē, neko nedara, lai izvairītos no sadursmes, bet dara visu, lai avārija izskatītos pēc iespējas iespaidīgāka. Birojā strādāju kopš 1997. gada, bet pirmoreiz kaut ko tādu redzu. Par šo cilvēku no apdrošinātājiem man bija informācija jau iepriekš. Man ir sarakstiņš, kurā redzu, cik bieži Zvaigzne iekuļas avārijās, pats nebūdams vainīgs. Viņš nav notiesāts, tāpēc nevaru viņu apvainot. Bet izskatās pēc naudas pelnīšanas veida. Es tiešam nevaru iedomāties, kā viens cilvēks var būt iesaistīts tik daudzos negadījumos.”

Pats A. Zvaigzne sarunā ar mani neatzīst, ka negadījumi būtu speciāli sarīkoti. “Ko nozīmē mākslīgi? Ja cilvēks mani nepalaiž krustojumā, neievērojot zīmi “Dodiet ceļu”, kas tur mākslīgs?” viņš man prasa un piebilst: ”Nekur nav rakstīts, cik man avāriju drīkst vai nedrīkst būt!”

Visu rakstu lasiet 9. februāra “Latvijas Avīzē” vai “Latvijas Avīzes” e-izdevumā.

Pievienot komentāru

Komentāri (33)

  1. Ņet semji bez uroda. Taisnība parunai. Lai veicas raidījumam “Aizliegtajais paņēmiens”!

  2. Tas jaunietis ir laikam drusku slims ar nerviem. Viņam gribas tādējādi sevi eksponēt, un viss.Labi, ka apdrošinātāji viņu “atkoduši’. Cerams, ka viņam atņems vadītāja tiesības

  3. Cilvēku alkatība un iedomība ir apbrīnojama. Iespējams 1x sanāca netīšām un tad izdomāja, ka biznesu var taisīt. Bet visam tak ir robežas. Pāris reizes gadā neviens mož nepamanītu, bet katru mēnesi pa avārijai… Kamon, skaidrs, ka neviens nav tik stulbs, lai to nepamanītu. Un pēc tam tā vietā, lai klusiņām nolīstu stūrī uz kādu laiku, uzsūta virsū TV. Nu pats tagad dabūja, ko pelnījis. Žēl, ka citi ļaundari nav tādi muļķi un paši sevi neiegāž.

  4. Un tuudali taa churaaja biksinjaas aiz sajuusmas par aizliegtaa panjeemiena izdariibaam.

    Stulbenju tauta.

    • Pēc atsevišķiem gadījumiem vērtē visu nāciju? Pēc tādas loģikas iznāk, ka visi krievi ikdienā valkā treniņtērpus, grauž saulespuķu sēklas un pēc rakstura ir morāli atsaldeņi? Tā kā domā ko runā pamuļķi.

  5. imam 9. februāris, 2016 08:22
    Atbildēt

    Tas Guntis Bojārs visu mūžu IR bijis žurnālists… nejaukt ar Gundaru Bojāru!!!

    ..

  6. “Aizliegtais paņēmiens” īstā vieta tādam tipam kur citus čakarēt.

  7. Tak pilnīgs sociopāts – “ja prav” formāli sausā likuma izpratnē varbūt arī nebūt vainīgs, bet tur tak skaidrs, ka apzināti izraisa tās avārijas.

  8. veltījums “uzmini nu”:
    Diez vai autoavāriju speciāla nenovēršana (lasi izraisīšana), ir cienījams pasākums. vai Jūs paspiestu viņam roku arī tad, kad atpakaļgaitā lēnām un uzmanīgi brauktu ārā no stāvvietas, ar aprēķinu, lai Tevi redzot “ir kur palikt”, vai varētu uztaurēt, vai vienkārši nepamanot šo “zvaigzni”, viņš speciāli nospiestu bremžu vietā gāzi, lai paspētu… jeb sēdētu spoguļa “aklajā zonā” un gaidītu kārtējo apdrošināšanas gadījumu…. Diez vai tā ir sistēmas kļūdu meklēšana. Būtībā tā ir krāpniecība, par ko jāliek cietumā. (nez kā viņš izvērtēja auto esošo pasažieru sastāvu – bērni diezgan smagi uztver arī sīkas avārijas, vecākiem cilvēkiem var gadīties kāda sirdslēkme u.c.)
    Būtībā viņa rīcība līdzinās Krievijas paradumiem “ar beisbola nūju pa stikliem”.
    Jāsaprot, ka ceļu satiksmē cilvēki mēdz kļūdīties.
    P.s. diez vai visas šiīs epizodes bija ar “jauniem džipiem”, kas līda priekšā no pretējās joslas, kad pabrauca garām sastrēgumam pie sarkanās gaismas.. visticamāk no šādiem tēliem viņš nobijās… Vieglāk taču ir mammai ar bērnu nedot ceļu un radīt stresu un papildus izmaksas

  9. ar žurnālista algu nevar izdzīvot.

  10. slikti, ka pats ar tādām lietām nodarbojies, toties tagad vēl viens normāls tv raidījums būs noņemts nost no strīpas. man pat liekas, ka tas arī pretēji ticis pacelts no apdrosinātāju puses.
    arī skaidrs, ka apdrošinātāju kompānijas tāpat kā bankas ir lielas finansu institūcijas, LTV šajā gadījumā neko nevar padarīt, jo spiediens ir pārāk liels, darbinieks jālaiž vaļā, privāto mediju ziņā būtu vienkārši samaksāts tik daudz, kamēr uztaisa sižetu “pareizu”. medijos strādājot paris gadus zinu kāda ir aizmugure, taisnību drīksti runāt līdz brīdim, kamēr tā nav pārāk skarba plus pašam ir jābūt kā baltai lapai. valsts medijs tā arī mēģina darīt. man ir daudz ko teikt, saistībā ar mediju sektoru un patiesām/nepatiesām ziņām. bet nu jā..
    es pat viņam, Andrim Z., paspiestu roku, jo es ar tā darītu. jo šādus cilvēkus es nosauktu par de-bugger, jeb cilvēks, kas meklē sistēmas kļūdas. gluži kā datorprogrammās/datorspēlēs izlaižot demo versijas, ir cilvēki, kas testē spēles/programmas un meklē sistēmas kļūdas. manuprāt attiecībā uz likumu vai apdrošināšanas noteikumiem, satversmi, citiem noteikumiem arī vajag šādus talantīgus cilvēkus, kas spēj atrast kļūdas.. domāju šeit jau ir daudz ietaupīts tikai dēļ viņa, ka šāda rezonanse ir kaut vai konkrētajā sfērā. manuprāt arī vajag vairāk šādus cilvēkus, kas meklē kļūdas noteikumos. un vispār mediju uzdevums ir rast rezonansi sabiedrībā un institūcijās, un uzņēmumos, jo pastāvēs un uzlabosies, kas mainīsies.

  11. palasiet par Andri Zvaigzne netā – piem . sūdzības.lv
    labs Latvijas tv darbinieks … prost…, krāpnieks utt.

  12. Ceru, ka tiks uzsākta krimināllieta par apdrošinātāju krāpšanu. Tāpat ceru, ka visi cituši sametīsies un sniegs prasību pret šo (…), ar mērķi segt radušos izdevumus un pamatojumu, ka viņš neizvairījās no CSNg, lai gan bija spējis to izdarīt. Attiecīgi speciāli izraisīja negadījumu, attiecīgi ir negadījuma patiesais vaininieks, attiecīgi OCTA izmaksas un padārdzinājumi maina virzienu.

  13. Agresīvā uzvedība uz ceļa vedina domāt, ka minētajam personāžam nav viss ar galvu kārtībā. Diemžēl ir cilvēki, kuri nav spējīgi adekvāti uzvesties satiksmē. Par labu nenāk arī pilnīgs tolerances trūkums, citu satiksmes dalībnieku ignorēšana un nespēja iekļauties satiksmē.

    Šādi cilvēki ir ievēroti un būtu pelnījuši atvadīties no tiesībām uz visu atlikušo mūžu.

  14. Cik tam čalim augums? Ar tādu apziņu vairāk par 1,65 nevar būt. Mazvērtības komplekss savā izpausmē. Ja tādā garā turpinās pieļauju, ka sarausies vēl vairāk…

  15. Ja arī tā ir, kā LA raksta, tad šajā teātrī varbūt iesaistīta ir arī policija, kas nespēj adekvāti izpētīt negadījuma raksturu, acīmredzami pastāv noteiktas klišejas (pieņēmumi), kad par vainīgu atzīst nevainīgu braucēju.

  16. jēga te uzsvērt ka “vairs nestrādā lai nemestu ēnu” kamer viš likumu pārkāpa tikmer jau mierigi strādāja. telvizijai vispār ar steigu jāsāk kadri sijāt, tad viņiem krāpnieki strādā, tad islāma valsts atbalstitāji….

  17. mēģināt ilgstoši krāpt apdrošinātājus nav pāta darbs. viņiem ir zināšanas kā šādus izķert.

    • zēns jau ar gudribu neizceļas Atbildēt

      tik daudz avāriju pēc kārtas jau rada aizdomas, un tad vel pats piegādā video kur redzams ka tīšām avāriju izraisijis. sakāpis galvā, noteikti šantažeja ar to ka strādā tv un ka uztaisis sliktu sižetu…

  18. Ja meistars ātrumu palielina, tad viņš pats pārkāpj noteikumus. Bet vispār šādus tipus ārstē savādāk.

  19. Nu…ko te, lai saka…zemiski un nelietīgi.
    Un tie apdrošinātāji ir mazākais, galvenais ir attieksme pret līdzcilvēkiem…
    Bet vispār vainīgs vai nevainīgs, bet pie tādas statistikas šitā zvaigzne ir bīstama uz ceļa, jo nespēj adekvāti novērtēt situāciju anyway-ja jau nav pierādīta tīša vaina.
    Būtu jāveic grozijumi normatīvajos aktos, lai šitādiem citu apdraudētājiem uz ceļa atņemtu tiesības- uz ilgu laiku.

  20. Bet, ja cilvēki uz ceļa tik bieži pārkāp noteikumus? Nerāda pagriezienus, nedod ceļu, neievēro distanci… Atradās viens, kas to izmanto savā labā.

  21. Nu lūk arī varam savus lielceļa varoņus ieraudzīt! Prieks, ka kādam ir drosme nosaukt krāpniekus vārdā. Esiet uzmanīgi uz ceļa – uzmanieties no attiecīgā personāža un kompānijas.

  22. Drēziņam jau vienmēr patīk noliet ar s…iem, cilvēkus kura vaina nav ne pierādīta, ne ka citadi!
    Drīz jau pats ar dabūs par apmelošanu atbildēt instancēs 🙂

    • Kurš vainīgs vai nevainīgs lems tiesa. Autors jau arī tikai norāda, ka gadījumi izskatās aizdomīgi. Un pareizi! Vai tiešām kāds domā, ka cilvēks, kurš aizraujas ar autosportu, sešas reizes mēnesī var kļūt par satiksmes negadījumu upuri. Pilnīgi noteikti inscinētas avārijas un šādus kretīnus vajadzētu kārt pie pirmā staba.

    • Zvaigzne, tas tu? 🙂

  23. Tas Guntis Bojārs visu mūžu IR bijis žurnālists… nejaukt ar Gundaru Bojāru!!!

  24. Pēc satiksmes noteikumiem jā kāds rāda pagriezienu nedrīkst mainīt ātrumu, vai kā citādi traucēt. Domāju ka arī no apdrošinātājiem kāds ir iejaukts šajā biznesā un iespējams arī vainīgā puse. Citādi jau visu mūžu būtu jādzīvo pa šosejām un jāvaktē iespēju. Interesanti, skatos tas G.Bojars arī no tiem neaizvietojamiem, pēkšņi kļuvis par žurnalistu.

Draugiem Facebook Twitter Google+