Ekonomika
Bizness

“Lufthansa” Rīgā cer būvēt Baltijā lielāko pakalpojumu centru2


Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls.
Foto: Jochen Tack/imago/Scanpix/LETA

Lielākā Eiropas lidsabiedrība – vācu “Lufthansa” – Rīgā iecerējusi būvēt apjomīgu, Baltijā lielāko aviopakalpojumu centru ar līdz pat 300 jaunām darba vietām, vēstīts laikraksta “Latvijas Avīze” pielikumā “Latvijas Bizness”.

To “LB” uzzināja “LSG Luft­hansa Service Holding AG” piederošajā uzņēmumā “Airo Catering Services Latvia”, kas nodarbojas ar ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanu lidmašīnās un citviet.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andris Baļickis sacīja, ka projekts šobrīd vēl ir tikai apspriešanas stadijā, līdz ar to vēl esot pāragri atklāt iespējamās projekta izmaksas un būvniecības sākumu. Viņš gan cer, ka šogad izdosies ķerties klāt pakalpojumu centra projektēšanai.

“Airo Catering Services” Rīgā strādā kopš 1993. gada. Izrādās, ka tieši šis uzņēmums nodrošina gan “Air Baltic”, gan otras Latvijas lidsabiedrības “Smart Lynx” lidojumos pieejamo ēdienu.

Tāpat uzņēmums apkalpo arī vairākas citas aviosabiedrības, apkalpojot gandrīz 100 reisus dienā.
“Zaļās gaismas iegūšanai palīdzējusi arī “Airo Catering Services Latvia” uzvara vairāku “LSG” filiāļu iekšējā sacensībā, pierādot, ka Latvijā strādā izglītotāki un strādīgāki darbinieki nekā citur pasaulē,” saka “Airo Catering Services Latvia” valdes priekšsēdētājs Andris Baļickis.
Foto: Ieva Makare/LETA

Uzņēmums nodrošina ēdināšanu arī vilcienā “L–ekspresis”, kas kursē uz Maskavu un Sanktpēterburgu, apkalpo arī dažādus lielus pasākumus, banketus, lidostai tuvējās kafejnīcas. Uzņēmumā kopumā strādā 193 cilvēki, 80 no tiem – esošajā pakalpojumu centrā, kas durvis vēra pirms septiņiem gadiem.

Līdzīgi strādā arī citas “LSG” filiāles visā pasaulē.

Zīmols “LSG Sky Chefs” ir pasaulē lielākais ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs lidmašīnās. Tas sniedz pakalpojumus 56 valstīs, darbojas 206 lidostās, apkalpo vairāk nekā 300 aviokompānijas. Kopumā “LSG Group” nodarbina apmēram 36 000 cilvēku pasaulē.

Kā izdevies jauna pakalpojuma centra ideju atvest uz Latviju? Andris stāsta, ka radusies ideja visai mātes kompānijai piedāvāt papildu pakalpojumus, radot tādu kā iekšējo biznesu.

Iegūta vadības piekrišana, un Andris kopā ar pakalpojumu centra biznesa attīstības vadītāju Zigmāru Vestfālu sākuši to realizēt.

Zaļās gaismas iegūšanai palīdzējusi arī “Airo Catering Services Latvia” uzvara vairāku “LSG” filiāļu iekšējā sacensībā, pierādot, ka Latvijā strādā izglītotāki un strādīgāki darbinieki nekā citur pasaulē.

“Vērsāmies pie Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) vadītāja Andra Ozola, ar kuru jau iepriekš mums bija veiksmīga sadarbība. Organizējām kopīgas tikšanās, kurās piedalījās arī mūsu vācu mātes kompānijas vadība.”

“Viņi prezentēja pakalpojumu centra ideju, nākotnes plānus utt. Savukārt LIAA skaidroja, vai mēs gūsim projektam atbalstu Latvijā. Tikšanās bija veiksmīgas. Šogad ceram noslēgt šo pārrunu posmu un sākt projektēšanu.”

“Daudz kas ir atkarīgs arī no mūsu vadības – cik ātri un operatīvi tiks pieņemti lēmumi. Jāsaprot, ka tik lielos koncernos lēmumu nepieņem nedēļas laikā, jāapzina dažādi iespējamie riski, jo tomēr tiks investēta liela nauda. Mums palīdz arī koncerna operatīvais direktors Štefano Piaca, kurš ļoti atbalsta mūsu projektu.”

Andris skaidro, ka jaunais pakalpojumu centrs nebūs saistīts ar uzņēmuma operatīvo darbu lidlaukā – ēdienu lidojumiem tur negatavos. Līdz ar to centrs var atrasties teju jebkur Rīgā, jo nav nepieciešama sasaiste ar lidostu.

“Mēs nodarbojas ar divām dažādām lietām – ir mūsu operatīvā darbība, kurā ietilpst, piemēram, mūsu virtuve, kā arī pakalpojumu centrs, kurā strādā IT speciālisti.”
Saistītie raksti

Zigmārs Vestfāls skaidro, ka jaunajā pakalpojumu centrā taps tehnoloģiski attīstītāki un īpatnējāki IT risinājumi aviosabiedrībām, centrā tiks izstrādāti inovatīvi automatizācijas risinājumi avionozarei, būs nopietnāks atbalsts reģiona iepirkumu nodaļām: tiks būvēts kompetenču un inovāciju centrs visam reģionam.

“Būs augstas klases darbs ar lielu pievienoto vērtību. Apzināmies, ka jauno vakanču aizpildīšana būs izaicinājums, tāpēc noteikti uzrunāsim arī tautiešus ārpus Latvijas,” norāda Zigmārs. Svarīgi, ka šos risinājumus uzņēmums piedāvās visam koncernam un tā klientiem. “Centīsimies nepazaudēt “Designed in Latvia” zīmogu,” piebilst Andris.

LA.lv