Mobilā versija
-2.8°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
14. novembris, 2013
Drukāt

“Lursoft”: Uzņēmumi ar Latvijas vārdu nosaukumā ir finansiāli veiksmīgāki

Foto - LETAFoto - LETA

Latvijas karogs.

2012.gadā vidējais apgrozījums uz vienu uzņēmumu, kura nosaukumā iekļauts Latvijas vārds, bijis 59 482 lati, turpretī valstī vidēji tas bijis četras reizes mazāks – 14 431 lats, liecina SIA “Lursoft” apkopotā informācija.

Latvijā kopumā reģistrēti 903 uzņēmumi, kuru nosaukumā ieļauts vārds “Latvija”, no tiem vairāk nekā 9% jeb 82 uzņēmumi reģistrēti šogad. Vēl populārāks uzņēmēju vidū ir mūsu valsts starptautiskais vārds “Latvia”, kas iepīts nu jau 1245 uzņēmumu nosaukumos, no tiem 109 dibināti šogad.

Vairāk nekā pusei no visiem uzņēmumiem (55,43%), kuru nosaukumā iekļauts Latvijas vārds, vismaz viens no īpašniekiem ir persona vai komersants no Latvijas.

Izpētot, kurās nozarēs saimniecisko darbību visbiežāk veic tie uzņēmumi, kuri savā nosaukumā nes Latvijas vārdu, secināts, ka populārākā sfēra ir sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšana un pārvaldīšana, tajā darbojas 2% no visiem uzņēmumiem, otrajā vietā ar 1,7% atstājot konsultēšanu komercdarbībā un vadībzinībās.

“Lursoft” dati liecina, ka vienlīdz populāras darbības jomas starp uzņēmumiem ar mūsu valsts vārdu nosaukumā ir kokmateriālu, būvmateriālu un sanitārtehnikas ierīču vairumtirdzniecība, pārējās transporta palīgdarbības un arī datorprogrammēšana. Katrā no šīm nozarēm darbojas 1,6% no visiem uzņēmumiem ar Latvijas vārdu nosaukumā.

Iespējams, tieši valsts vārda iekļaušana nosaukumā bijusi viena no uzņēmumu panākumu atslēgām, jo, pēc “Lursoft” datiem, piemēram, 2012.gadā vidējais apgrozījums uz vienu uzņēmumu, kura firmā iekļauts Latvijas vārds, bijis 59 482 lati, turpretī valstī vidēji tas bijis četras reizes mazāks.

Tiesa gan, pēdējos gados apgrozījuma starpībai ir bijusi tendence sarukt, jo, piemēram, 2010.gadā uzņēmumu ar Latvijas vārdu nosaukumā vidējais apgrozījums bijis teju piecas reizes augstāks nekā valsts vidējais rādītājs.

Atšķirības starp abām uzņēmumu grupām redzamas ne tikai vidējā apgrozījuma rādītājā, bet arī peļņā/zaudējumos, jo, kamēr 2010.gadā vidējie zaudējumi uz vienu uzņēmumu valstī bijuši 73 lati, uzņēmumiem, kas nes Latvijas vārdu, tie bijuši vien vidēji astoņi lati. Tiesa, pagājušajā gadā atšķirība starp abām grupām izlīdzinājusies, jo gan vieni, gan otri gadu noslēguši ar neitrālu rezultātu.

Latvijas vārdu savā nosaukumā iepinuši tādi uzņēmumi, kā VAS “Latvijas Pasts”, SIA “Latvijas auto eksperti”, AS “Latvijas Jahta”, SIA “Zaļai Latvijai”, SIA “Maxima Latvija” u.c.

Pievienot komentāru

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (8)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+