Mobilā versija
-1.1°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
4. oktobris, 2016
Drukāt

“Madara” apdzīs “Dzintaru”? (12)

Foto - Valdis SemjonovsFoto - Valdis Semjonovs

"Madara Cosmetics" jaunajā ražotnē var pieckāršot jaudu.

“Tas nav mūsu pašmērķis,” tūlīt pēc jaunās ražotnes atklāšanas Mārupē sacīja uzņēmuma direktors un līdz­īpašnieks Uldis Iltners, kad vaicāju – vai mērķis ir kļūt par lielākajiem Latvijā un apdzīt ilggadējo līderi “Dzintaru”. Tomēr viņš izsaka prognozi, ka pēc apgrozījuma “Madarai” jau šogad izdosies apdzīt “Dzintaru”. “Gribam tā, lai starptautiskā līmenī cilvēki gan Āzijā, gan Eiropā, gan ASV dabiskās kosmētikas zīmolu TOP 10 nosauktu “Madaru” – tāds ir mūsu mērķis,” neslēpj Iltners. “Madara Cosmetics” jauno ražotni atklāja ceturtdien. Ēkā un modernajās Šveices ražošanas iekārtās ieguldīti 3,5 miljoni eiro un uzņēmums savu jaudu var pieckāršot. Pašlaik gan jauda pilnībā nav noslogota.

 

Var panākt līderi

Ja salīdzina iepriekšējo gadu datus un prognozes, tad pēc ieņēmumiem “Madara Cosmetics” panākt “Dzintaru” jau var tuvākā gada laikā. Proti, “Madara Cosmetics” vidēji gada laikā apgrozījumu audzē par 30%, taču šā gada pirmajā pusgadā apgrozījums sasniedzis vēsturiski lielāko rekordu – 2,5 miljoni eiro, kas ir par 43% vairāk nekā attiecīgajā laikposmā pērn. Savukārt nozares līdera “Dzintara” apgrozījums jau vairākus gadus pēc kārtas sarūk, pagājušajā gadā tas bija 5,9 miljoni eiro. “Dzintara” īpašnieks un valdes priekšsēdētājs Iļja Gerčikovs piektdien man atzina, ka apgrozījums šogad, visticamāk, nebūs pieaudzis, jo jaunus tirgus atrast ir ļoti sarežģīts uzdevums un tas nav dažu mēnešu jautājums. Taču “Dzintara” zaudējumi gan būšot daudz mazāki. Kā liecina “Firmas.lv” dati, 2015. gadu “Dzintars” pabeidza ar 2,63 miljonu eiro zaudējumiem pretstatā 1,5 miljonu eiro zaudējumiem 2014. gadā. “Dzintara” vadība gada pārskatā zaudējumus izskaidrojusi ar karastāvokli Ukrainā un Krievijas rubļa devalvāciju.

 

Paralēlās pasaules

Lai arī Latvijā ir vairāki kosmētikas ražotāji, visi dzīvojot kā paralēlos segmentos, spriež Iltners. Arī eksporta tirgi viņa vērtējumā ir dažādi – “Dzintars” orientējas uz Austrumiem, bet “Madara” – uz Rietumu tirgiem, galvenokārt turīgiem klientiem Somijā, Anglijā, Holandē, Šveicē. Te gan der atgādināt, ka arī “Dzintars” pēdējos gados orientējas uz “premium” produktu ražošanu tieši turīgajām arābu valstīm un citiem reģioniem un šādu lēmumu “Dzintara” vadība pieņēmusi pēdējās ekonomiskās krīzes ietekmē. Proti, 2014. gadā tika radīta jauna parfimērijas līnija Persijas līča valstīm, Latīņ­amerikai un citiem reģioniem, kur noiets ir augošs. “Dzintara” vadītājs atklāj, ka liels darbs jau paveikts Ķīnas tirgū, kam speciāli izstrādāta antismoga produkcija. Pirms pāris nedēļām aizsūtīta pirmā “Dzintara” produkcijas krava uz šo valsti. “Pirmajā kravā bijis plašs sortiments – “Organic” produkcija, “Operas” zīmola preces – plašs diapazons,” stāsta Gerčikovs. Pašlaik notiek sertifikācija, lai varētu apgūt šīs valsts tirgu. “Dzintars” sertificējies arī Ēģiptes un Saūda Arābijas tirgiem.

Gerčikovs nav mainījis domas un arī pašlaik neslēpj, ka “Madara” nav konkurents, jo abi uzņēmumi strādā dažādās kategorijās. “Mums ir naturāls produkts, nevis viņiem. Mēs paši laboratorijās izstrādājam savus produktus, testējam, pārbaudām. Mēs netaisām PR, kā to dara citi, bet strādājam, kā pienākas,” uzsver Gerčikovs. Viņaprāt, kosmētikas nozare jau sen esot strupceļā, jo lielākoties ražošanā tiek izmantotas sintētiskās izejvielas, taču publiski tiekot stāstīts, cik laba tā ir. “Tā ir komercija. Bet mums ir cita pieeja – produkciju taisām no dabiskām izejvielām, kas ir efektīva kosmētika,” tā “Dzintara” valdes priekšsēdētājs. Viņš arī domā, ka eko – tā nav efektīva kosmētika, bet vienkārši smuks vārds, ko daudzi lieto, tostarp arī žurnālisti, bet pamata tam neesot nekāda.

Jāatgādina, ka “Madara Cosmetics” 98% produkcijas ir sertificēti atbilstoši ECOCERT (šis starptautiskais sertifikāts apliecina izejvielu dabiskumu), “Dzintaram” tie ir daži produkti.

 

Vietējais par mazu

Uz “Madara Cosmetics” ražotnes atklāšanu bija ieradies “Stendera” īpašnieks Jānis Bērziņš, kurš neslēpa prieku par konkurenta sasniegumiem. “Esmu ļoti priecīgs, jo tas veicinās kosmētikas ražotāju attīstību Latvijā. Laba konkurence vienmēr nāk par labu gan pašiem ražotājiem, gan pircējiem,” teica Bērziņš. Viņš uzskata, ka pašmāju kosmētikas ražotājiem kopīgi jāiet ārpus Latvijas, apgūstot jaunus tirgus, jo vietējais ir par mazu, lai varētu veiksmīgi augt un attīstīties. Ārpus Latvijas esot tik lieli plašumi, ka “pietiks Stenderam, Madarai un vēl pārsimts uzņēmumiem”.

Arī “Stenders” attīstās, šogad gan neesot izdevies tik liels pieaugums, kā plānots, jo neesot izdevies izplesties Singapūrā un vēl citos tirgos. “Stenders” ar “Madaru” satiekas arī eksporta tirgos, bet nišas nepārklājas – “Madarai” tā ir ekokosmētika, bet “Stenderam” – sajūtu kosmētika. Arī Latvijas tirgū katram esot savs pircējs. Lai vai kā, pašlaik lielākie Latvijas kosmētikas ražotāji strādā, lai pašmāju krēmi un parfimērija iekarotu jaunus tirgus. “LA” atbilde uz provokatīvo jautājumu, kas būs nr. 1 kosmētikas ražotājs Latvijā nākamgad, ir – “Madara Cosmetics”.

 

kosmetika_11

lielakiekosmetikas

Pievienot komentāru

Komentāri (12)

  1. nēesmu jūsu produktus vēl lietojusi,bet dzintaru vairs nekad nepirkšu,nopirku šampunu nu baigais ķepeklis,lai jums veicas.

  2. Pamatojoties uz publiski pieejamo informāciju – iesniegtajiem gada pārskaitiem par 2015.gadu, ir redzams, ka SIA Madara Cosmetics Valsts budžetā ir nomaksājusi tikai EUR 121 tūkstoti, savukārt AS Dzintars EUR 1,5 miljonu.

    • Madara ieperk iekartas pa 3.5 milj eur un tur 21% ir PVN ko valstij ir jaatmaksa atpakaļ. Un ar šo PVN parmaksu var kompenset citus nodokļus. Taa ka jusu salidzinajums nav korekts.

  3. Jaunie “Dzintara” krēmi ļoti labi, ko nevaru apgalvot par “Madara” produkciju. Lai “Dzintaram” veicas!

  4. Esmu “Dzintars” fane. Man no viņiem patīk viss – lūpu balzami un lūpu krāsas, sejas krēms Fito. UN: lietoju jau trešo iepakojumu smaržas “Elēģija”.
    Savukārt “Madara” manī vieš neuzticību jau no pašiem pirmsākumiem, kad Lotte to izplatīja mājas apstākļos. Toreiz es sasmērēju uz rokas dažādu sejas krēmu paraudziņus, un jau pēc pusstundas tajā vietā radās ādas iekaisums. Turklāt – veikalā neprātīgas cenas. Nezinu, “Madaras” veikalā ieejot, manī rodas vēsuma izjūta. Trūkst sirsnīguma.
    Bet uz “Stenders” kosmētiku es pat neskatos, jo reiz tur strādāju un palikušas ne pārāk patīkamas personīgās atmiņas.
    Lai katram veicas!

    • oj, tantuki, filosofee par Elēģiju un gaudo par cenām un ka iepakojums nav pietiekami bezgaumīgs, oj atvainojiet, ar oranžām puķītēm, kā aitas 65 gadus lieto dzintara parafīna figņu, un nekādi nevar saprast, kāds gads un ekonomika aiz loga, par ko vispār ir runa rakstā un ko tas nozīmē. Nevar jau arī prasīt… Madara taisa super biznesu, super koncepciju un Eiropā iet uzvaras gājienu. Pa to laiku dzintars pukst sovietikus migā, kopā ar savām lojālajām tantītēm.

  5. NETICU es par to dabīgo produktu…tās ir pasakas. Ne dzintars ne madara ne stendzenieks…nav dabīgs produkts.
    Pārsmirdināts ar to ķimisko smaržvielu, ka ilgstoši ir jāšķauda un galva sāp. Pārstrādāt modificētus produktus kur 95% ir ķimija un 5% dabīgs to pieļauj LV likumdošana un viņi piekar birkas eko.
    Kauns un negods.
    LAI paši izaudzē bio produktu un tad ražo un tad arī ir tiesības zīmēties un piedāvāt savu produktu cilvēkam.

    • Madara iepērk izejvielas no Latvijas bio saimniecībām, tā kā – visu cieņu, produkts kvalitatīvs, atbalsta vietējos un godam nes Latvijas vārdu pasaulē! No sirds novēlu veiksmi!

    • ak tu mī un žē, nu tak izlasi sastāvu, nebūs jānomoka sevi ar savām teorijām. Un kas par analfabētiskām fantāzijām, ka produkta ražošanas ciklā ražotājam jādara viss, kas vien iesaistīts gala produktā, tad jau laikam dīvānu ražotājam mēžs jāstāda un kreklu apdrukātājam kokvilna jāaudzē 😀 jaaa……

  6. Ar cenām jau sen visus ir apdzinuši…

  7. Noteikti. Madaras produktus pērku par ~300 eur gadā. Dzintars no manis saņem ~30 eur gadā.

  8. Loģiski. Kamēr Dzintas guļ un sapņo par PSRS un svin 9. maiju, pārējā pasaule iet uz priekšu

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (1)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Putnu gripa pietuvojusies Latvijai (3)Vairākās Eiropas Savienības (ES) valstīs atklāts bīstamais putnu gripas vīruss, un Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) norāda, ka ir pamats satraukumam arī Latvijā, sestdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Kuras izmaiņas likumos būtiski ietekmēs tavu ikdienu 2017. gadā? (3)ALGAS, PABALSTI, PENSIJAS NODOKĻI Saeima pieņēmusi vairākas būtiskas izmaiņas likumos, kas no nākamā gada ietekmēs Latvijas iedzīvotāju ikdienu.
Draugiem Facebook Twitter Google+