Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Evija, Raita, Jogita
Piektdiena, 2. decembris, 2016
12. maijs, 2016
Drukāt

Magda to var!

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Viens no spāņu kino lielajiem vārdiem – Hulio Medems – pirmo reizi strādā kopā ar aktrisi Penelopi Krūzu, kura šajā melodrāmā ne tikai izjusti nospēlē vēža skartas mātes traģēdiju, bet arī iejūtas producentes statusā.

“Ma ma” lielā mērā ir Krūzas filma, jo filmas darbību skatām caur viņas varones Magdas piedzīvoto notikumu prizmu. Magda nonāk ārkārtīgi smagu apstākļu varā – viņai tiek diagnosticēts krūts vēzis trešajā stadijā, viņu skāris Spānijā valdošais bezdarbs, un vīrs, filozofijas profesors, izklaidējas ar kādu savu studenti. Dēla futbola spēles laikā viņa iepazīstas ar “Real Madrid” futbola komandas jauno spēlētāju aģentu, kas saņem sliktas ziņas, – meita gājusi bojā autoavārijā, bet sieva atrodas komā. Šie divi cilvēki mierinājumu atrod viens otrā – lai arī ne tik tradicionālā formā, kā varētu paredzēt. Ievadot filmu uz šādas sabiezinātas drāmas nots, Medems tomēr piedāvā arī atkāpes un atslābuma mirkļus sava kolēģa, slavenākā mūsdienu spāņu režisora Pedro Almodovara ekscentrisko traģikomisko ainu garā. Medema filmām raksturīga sievišķā jutekliskuma atklāsme, par ko liecina virkne viņa filmu (daļa no tām bijusi izrādīta arī Latvijā) – “Mīlētāji no Ziemeļu polārā loka” (1998), “Sekss un Lučia” (2001), “Istaba Romā” (2010) un citas, un “Ma ma” šajā kontekstā iederas pilnībā.

Filmas uzņemšanas grupā Medems uzaicinājis to pašu operatoru – pieredzējušo spāņu operatoru Kiko de la Riku (kura kontā vairāk nekā 40 filmu) – un komponistu (Alberto Iglesiass), ar kuriem kopā strādājis pie filmas “Sekss un Lučia”. Liela daļa filmas ainu veidotas atturīgā, vēsā zilganu un baltu toņu gammā, raksturojot slimnīcas un mājas sterilo vidi, bet ar to krasi kontrastē spilgtie toņi epizodēs klubā un futbola spēlēs. Futbols, spāņu sporta kaislība un dzīvesveida sastāvdaļa, organiski iesaistīts stāstā, ietverot arī konkrētas atsauces uz 2012. gada Eiropas čempionāta finālspēli, rādot fragmentus, kā Spānija ar negaidītu pārsvaru uzvarēja Itāliju un kļuva par Eiropas čempioniem.

“Ma ma” pirmajās četrdesmit minūtēs ietvertais sižeta dramatiskais uzstādījums un reālistiskais stils tiek mainīts tālākajā notikumu attīstībā, caur šo ekscentriskāko formu nenākot par labu filmas kopējai emocionālajai noskaņai.

 

UZZIŅA

“Ma ma”

Spānija/ Francija, 2015

Režisors Hulio Medems.

Lomās: Penelope Krūza, Luiss Tosars, Asjers Etksendia u. c.

Kinoteātrī “Splendid Palace” no 06. 05.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+