Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
12. marts, 2012
Drukāt

Maksājumu kvītis

kviitis_6183

Cik ilgi ir jāsaglabā rēķina apmaksas kvītis par “Latvenergo”, “Latvijas gāzes”, “Lattelecom”, “Bite” un “LMT” sniegtajiem pakalpojumiem?
 Sofija Rīgā

 

Ja maksājumus veic godprātīgi, nekavējot termiņus, ir niecīga iespējamība, ka pakalpojumu sniedzējs varētu prasīt uzrādīt kvītis vai citus apliecinošus dokumentus.

– Maksājumu apliecinošu dokumentu uzglabāšana nepieciešama, lai strīdus gadījumā klients varētu pierādīt ar līgumu uzņemto saistību izpildi. Lai gan šo dokumentu uzglabāšanas termiņš fiziskām personām nav regulēts, jāņem vērā, ka atbilstoši Civillikumam saistību tiesību noilgums iestājas 10 gadu laikā, – skaidro SIA “Lattelecom” sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Līga Bite.

– Izvēle, cik ilgi uzglabāt kvītis, ir klienta ziņā, taču maksājuma apliecinājums var noderēt gadījumos, kad ir notikušas izmaiņas īpašuma lietās vai radies kāds pārpratums klienta maksājuma atpazīšanā, – norāda a/s “Latvenergo” Komunikācijas funkcijas projektu vadītāja Ilvija Līvmane. – Atbilstoši Civillikuma 1838. panta prasībām katrai personai ir jābūt gatavai pierādīt veiktos maksājumus, lai pretenziju gadījumos puses spētu noskaidrot taisnību. Jāpiebilst, ka kvīts nav vienīgais pierādīšanas līdzeklis, taču to īpaši izcēlis likumdevējs. Civillikumā teikts, ka pierādīt samaksu var ar visiem atļautiem pierādījuma līdzekļiem, tas nozīmē, ka par pierādījumu uzskatāma bankas apliecināta elektroniskā maksājuma izdruka, bankas izdruka par maksājumiem konkrētā periodā no klienta konta uz “Latvenergo” kontu, tāpat jebkurš cits veids, kas pierāda, ka maksājums ir veikts. Savukārt Civillikuma 1895. pants nosaka – visas saistību tiesības izbeidzas, ja tiesīgā persona tās neizlieto desmit gadu laikā. Tādēļ maksājuma dokumenti būtu jāuzglabā 10 gadus.

 

Tiem “Latvenergo” klientiem, kas izmantojot e-latvenergo.lv, pārpratumu ar maksājumiem neesot, uzsver I. Līvmane, jo abām pusēm ir nepārprotama informācija gan par uzskaiti, gan par maksājumiem un to vēsturi.

 

– Klients visu nepieciešamo informāciju var iegūt jebkurā laikā, vēršoties Klientu apkalpošanas centros, zvanot Klientu servisam (tālrunis 80200400) vai apmeklējot klientu pašapkalpošanās portālu www.e–latvenergo.lv

Turklāt klientam esot iespēja saņemt sava līguma maksājumu pārskatu, kas arī kalpo kā pierādījums veiktajiem maksājumiem. Ja klients regulāri (piemēram, reizi gadā) pārliecinās, ka “Latvenergo” norēķinu sistēmas rīcībā esošā informācijas sakrīt ar viņa informāciju, maksājuma apliecinājumus uzglabāt nav nepieciešams.

– “Latvijas Gāzei” nav kādu speciālu prasību pret klientiem, lai tie uzglabātu informāciju par maksājumiem, bet Civillikums paredz, ka saistību noilgums ir desmit gadi, un klientam neskaidrību gadījumā ir jāpamato, ka viņš ir pildījis saistības. Tādēļ, ja klientam ir vēlme, kvītis vai banku izrakstus ir jēga glabāt 10 gadus, – uzņēmuma viedokli pauž a/s “Latvijas Gāze” preses sekretārs Vinsents Makaris. –

 

Neskaidrību galvenais avots ir laikā nenomaksāti rēķini, kā arī apmaksa ar bankas pārskaitījumu, kurā nav norādīta minimālā informācija – abonenta numurs vai adrese. Lai izvairītos no pārpratumiem, vislabāk ir reģistrēties “Latvijas Gāzes” e–pakalpojumu portālā, kur var sekot līdzi visiem maksājumiem, pārskatiem un skaitītāju rādījumiem.

 

Mobilo sakaru operatora “Bite” klientu apkalpošanas menedžeris Andis Sipjāgins skaidro:

– Mūsu uzņēmumam klientu rēķini jāuzglabā 10 gadus, bet klientiem tā ir brīva izvēle.

Arī mobilo sakaru operatora “LMT” mārketinga komunikāciju dienesta preses sekretāre Sanda Purviņa apliecina, ka tā esot katra cilvēka brīva izvēle, cik ilgi šāda veida dokumentus saglabā.

– Tomēr mēs iesakām tos neizmest vismaz piecus gadus, jo tie pierāda cilvēka finansiālās darbības vienu aspektu.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+