Mobilā versija
+4.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
27. maijs, 2013
Drukāt

Mākslas centrā “Totaldobže” būs skatāma buto izrāde „Cilvēka projekts”

foto - publicitātesfoto - publicitātes

29. maijā Mākslas centrā Totaldobže notiks buto izrāde „Cilvēka projekts”, kuras autori ir horeogrāfe un kustību māksliniece Simona Orinska un starpdisciplināro mākslu studija “Idea Gnosis”.

Buto šodien uzskatāms par vienu no nozīmīgākajiem laikmetīgās dejas virzieniem divdesmitā gadsimta otrajā pusē. Tā bija revolūcija, kas mainīja dejas izpratni un uztveri. Buto iespaids uz laikmetīgo deju vērtējams līdzvērtīgi kā modernās dejas aizsācējas Martas Greiemas) un ekspresionisma dejas pionieres Mērijas Vigmanes sasniegumi šī paša gadsimta pirmajā pusē. Buto būtiski ietekmējis laikmetīgās kultūras lauku – deju, teātri un mākslu.
Izrāde „Cilvēka projekts” ir multidisciplināra performance, kas pēta latviešu mitopoētiskās domāšanas līmeņus laikmetīgā kontekstā – teiku un pasaku arhetipus, kristietības uzslāņojumus, viduslaiku teātra grotesku, kā arī postdramatiskā teātra un laikmetīgās mākslas procesuālo un paradoksālo kodu. Izrāde ir kā metafora cilvēka garīgajai attīstībai – lai varētu ieraudzīt jaunu ceļu, vispirms jāsastopas ar personiskajām ēnām.
Buto filosofija ietver arhaiskā pirmssākuma meklējumus caur ķermeņa izteiksmību. Projekta radošajai grupai to pētīt šķitis īpaši svarīgi šajā globalizācijas laikmetā, kurā identitātes jautājumi no jauna kļūst aktuāli un indivīdam nozīmīgi.
Starpdisciplināro mākslu studija “Idea Gnosis” darbojas kopš 2006. gada, kad to dibināja multimāksliniece Simona Orinska. Viens no studijas moto ir Pīnas Baušas teiciens – “mani interesē nevis tas, kā cilvēki kustās, bet kas viņus kustina”. Tādējādi studijas galvenais darba fokuss ir ķermeņa apzinātības, plastiskās izteiksmības un radošuma attīstīšana, izmantojot dažādus mākslas medijus. Studijas darbā tiek izmantota buto dejas filozofija un pieeja, fiziskā un dejas teātra metodes, improvizācijas un kontaktimprovizācijas tehnikas, strukturēta improvizācija un kolāža, kā arī vizuālās mākslas un deju un kustību terapijas pieejas. Galvenās darba tēmas: ķermenis telpā un laikā; ķermenis un objekts; ķermenis kā starpdisciplinārās performances komponents; kompozīcija; ķermeņa arhitektūra – forma; ķermeņa un psihes mijiedarbība.b

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+