Mobilā versija
-2.2°C
Baiba, Barbara, Barba
Sestdiena, 3. decembris, 2016
9. marts, 2015
Drukāt

Mārupe “ierakumos” pret dzelzceļu (8)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs
Uzziņa

"RB Latvija" pārstāvji aicina par projektu interesējošos jautājumus no pulksten 9 līdz pulksten 18 uzdot pa tālruni 27577344. Jautājumus var arī sūtīt pēc adreses inf@railbaltica.info. Ieteikumus par trases novietojumu vajadzētu iesniegt līdz 15. martam.

Mārupes iedzīvotāji “Rail Baltica” dzelzceļa ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) sākotnējā apspriešanā sestdien noraidīja projekta veidotāju pilnsabiedrības “RB Latvija” piedāvāto jauno dzelzceļa trases koridoru, kas met līkumu Mārupei un Jaunmārupei. Projektētāji sola jaunus trases novietojuma variantus un cer vienoties ar Mārupes novada domi.

Noraida visnesāpīgāko variantu

Mārupes novads jau pirms sabiedriskās apspriešanas plašsaziņas līdzekļos pauda noraidošu attieksmi pret “Rail Baltica” būvniecību novadā, kas esot pretrunā ar novada teritoriālās attīstības plānu un radīšot zaudējumus gan iedzīvotājiem (būs jānojauc daudzas savrupmājas), gan arī uzņēmējiem.

Pirms sestdien notikušās apspriedes novada laikraksts “Mārupes Vēstis” četras lapas­puses veltīja uzskaitījumam par jaunā projekta nelikumību, slikto ietekmi, Mārupes cilvēku tiesību neievērošanu un citiem jautājumiem. Pierīgas pagastā sākta arī parakstu vākšana pret dzelzceļa atzara būvniecību caur Mārupes novadu.

Zinot novada domes attieksmi, “RB Latvija” eksperti pirms sabiedriskās apspriešanas tikās ar novada uzņēmējiem, apkopoja iedzīvotāju ieteikumus un izveidoja divus jaunus trases koridora (200 – 300 metru plata josla, kur jāatrodas dzelzceļam ­
40 – 60 metru platumā) piedāvājumus. Viens no tiem met loku ap Mārupi un Jaunmārupi, kur visā garumā nav jānojauc neviena māja. Savukārt 300 metru zonā ap dzelzceļu atrodas septiņas mājas, bet viena kilometra attālumā uz abām pusēm no dzelzceļa – 94 mājas. Agrāk izskanējušie pārmetumi, ka darbība būs jāpārtrauc augsto tehnoloģiju izmantojošajam SIA “Polipaks NT”, arī bija ņemti vērā – jaunā trase atrodas divu kilometru attālumā no uzņēmuma.

Apiets arī Vētras ciems, kuru vecākie projekti paredzēja šķērsot. Tiesa gan, jaunā trases cilpa apkārt apdzīvotajām vietām un infrastruktūras objektiem papildus prasītu vismaz vairākus simtus miljonus eiro. Mār­upieši sabiedriskajā apspriešanā pēc būtības jauno piedāvājumu tikpat kā nemaz neapsprieda, tomēr balsojumā gandrīz vienbalsīgi to noraidīja. Iespējams, tāpēc, ka ar piedāvāto jauno trases novietojuma projektu nebija iepazīstināti. Vairāk nekā 3,5 stundas ilgajā sapulcē bija jūtams, ka novada ļaudis pauda jau agrāk labi gatavotu viedokli pret Eiropas platuma sliežu dzelzceļa būvniecību un par plānotājiem, kam veltīja pārmetumus par nekompetenci.

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. Jaunā dzelzceļa reklamētāji sajauc visu nesaprotamā mudžeklī un katrā frāzē nonāk paši ar sevi pretrunā:
    1) netiek nošķirti pasažieru un kravu pārvadājumi! Ja pasažieriem Latvijā būs tikai viena pietura, tad kur tā būs – Rīgas centrālajā dzelzceļa stacijā? Tad kādēļ pasažieriem nepieciešams dzelzceļa līkums cauri lidostai?
    2) kravu plūsma nākotnē neiešot caur Rīgas centru – bet, ja priekš dzelzceļa raks tuneli caur Āgenskalnu, tad kādā veidā sliedes neies caur centru? Kur tad ir Rīgas centrs – tikai rātsnams?
    Tad tā arī skaidri pasakiet, ka pasažieri ātrvilcienā tiks vesti gar lidostu, lai īsu mirkli uz to paskatītos! Un ka dzelzceļa kravas tiks vestas cauri visai Rīgai, tikai jaunā virzienā!

  2. Man nav skaidrs kā viena dzelsceļa līnija atrisinās pasažieru piegādi lidostai UN kravu piegādi? Normālās lidostās ir tikai pasažieru līnijas, kas savieno ar centru pa kuru intensīvi kursē pasažieru vilcieni. Atsevišķi kravu vilcieni ja arī ir, tad tie izmanto atsevišķas līnijas. Latvijā, acīmredzami, taisās izgudrot riteni, tikai nelaime ir tā, ka tā var beigties ar kārtējo Zolitūdes Maximu. Nu, un cik miljonus kompensācijās ir saņēmuši upuri? Vai ir notiesātie? Kad šis beztiesiskums beigsies?

  3. Mārupe neatbalstīja arī Dienvida tilta savienošanu ar lidostu. Tā kā izskatās, ka ir pret attīstību, un par sēdēšanu korķos.

    • Vai tad Rīga ir vienīgā vieta kur attīstīt biznesu? Nedzīvo, neviens tev neliek pamest savus laukus un sēdēt korķos.

  4. Ja Mārupe valdītu pār pasauli, tad ritenis nebūtu izgudrots 🙂

  5. Ja jau “Mārupe” neatbalsta valsts nozīmes dzelzsceļa projektu, tad lai viņi arī paši ēd savus ar ķīmiju izaudzētos gurķus, kurus viņi tagad par 5 eiro/kg piedāvās citiem valsts iedzīvotājiem.

    • Mārupe tieši atbalsta Rail Baltic taisno trasi. Tikai uzdeva jautājumus, kāpēc vajadzīgs kravas atzars caur Mārupi un lidostu un Krievu salu. Saņēma atbildi – lidosta vēlas kļūt par Āzijas kravas punktu. Lumpeņi uzgavilēja…

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (3)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr (8)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Pasaulē
Vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku. Vietējam maksā minimālo, viesim – vidējo algu! (22)Jau šobrīd vairākās nozarēs katastrofāli trūkst darbinieku – šoferu, IT speciālistu, pārdevēju, pavāru
Draugiem Facebook Twitter Google+