Mobilā versija
-4.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
7. marts, 2015
Drukāt

Mārupieši kategoriski iebilst pret “Rail Baltica” projektu (19)

Foto-LETAFoto-LETA

Sabiedriskā apspriešana par dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektu Mārupes kultūras namā.

Sestdien, 7.martā, Mārupes kultūras namā notiekošajā dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” sabiedriskajā apspriešanā izskanēja asi protesti pret projektu gan no domes, gan iedzīvotāju puses, iebildumus pamatojot ar joprojām lielajām neskaidrībām saistībā ar projekta realizēšanu.

“Četrus mēnešus gaidījām datus par astoņiem trases ievadiem Rīgā. Vakar saņēmām nevis vairākus sējumus, kā gaidījām, bet gan divas lapas. Tajās nav minēti ne 50% no privātmājām, kas saskarsies ar trasi, ne arī citi īpašumi, veloceliņi, jaunā kūtsmēslu krātuve u.tml.,” sacīja Mārupes domes attīstības komitejas vadītājs Pēteris Pikša.

Viņš arī teica, ka atturēsies minēt kompensāciju summu, ko piedāvā projekta attīstītāji, jo “negribas tracināt iedzīvotājus”. “Šī summa īstenībā ir tikai viena palielāka komercobjekta vērtībā,” sacīja domes pārstāvis.

Kā aģentūrai LETA norādīja mārupietis Gunārs Ivulāns, viņam nav skaidrs, kāpēc kartē iezīmētajā trasē ir norādīti tik maz īpašumi. “Tur ir veca informācija. Ja paskatāmies Valsts zemes dienesta mājaslapā, vienā minūtē redzam daudz vairāk īpašumu nekā attiecīgajos “Rail Baltica” dokumentos,” sacīja Ivulāns.

Arī Vētrasciema iedzīvotājs Guntars Šterns norādīja, ka viņš kā būvuzraugs apstrīd projekta attīstītāju kompetenci. “Mēs ar kaimiņiem Vētrasciemā esam ieguldījuši vairāk nekā vienu miljonu eiro un nesaprotam, kā var neredzēt mājas. Es personiski neesmu pret trases ievadu lidostā, bet ir jautājums, kāpēc šis atzars ies caur Mārupes novadu. Nav nekāda ekonomiska pamatojuma, kāpēc tas būtu izdevīgi,” sacīja Šterns.

Arī citi runātāji, kuri uzdeva jautājumus projekta attīstītājiem, akcentēja galvenokārt to, ka “Rail Baltica” projekts ir sasteigts un neprofesionāls.

Mārupē uz dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” sabiedrisko apspriešanu bija pulcējušies vairāk nekā 500 cilvēki.

Mārupes pašvaldība atbalsta projekta “Rail Baltica” pamattrases izbūvi Latvijā, taču kategoriski noraida piedāvāto atzara izbūvi uz lidostu “Rīga” caur Mārupes novada teritoriju, alternatīvus variantus vairs neparedzot, februāra beigās aģentūru LETA informēja pašvaldībā. “Projekta attīstītāju piedāvātais atzars vistiešākajā veidā pasliktinās Mārupes novada iedzīvotāju un uzņēmējdarbības vidi, tāpēc ir pamatotas bažas par to, vai tas vispār būtu vērtējams kā tehniski, ekonomiski un sociāli pamatots,” norāda Mārupes novada domes priekšsēdētājs Mārtiņš Bojārs.

Pilnsabiedrības “RB Latvija”, kas veic “Rail Baltica” trases detalizēto izpēti, telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis savukārt uzskata, ka rīt paredzētā jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta “Rail Baltica” sākotnējā sabiedriskā apspriede Mārupē varētu izvērsties konstruktīva un varētu tikt rasts risinājums dzelzceļa trases novietojumam šajā Pierīgas novadā. Gan “RB Latvija” izpētes grupa, gan arī Mārupes pašvaldība un iedzīvotāji esot strādājuši, lai sabiedriskajā apspriedē piedāvātu vairākus trases risinājumus, no kuriem vienā risinājumā skatījums varētu sakrist gan pašvaldībai, gan izpētes grupai. “Tas dod pamatu prognozei, ka varēsim rast kopsaucēju “Rail Baltica” dzelzceļa trases novietojumam Mārupes novadā,” apgalvo Balgalis.

“Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020.gada.

Pievienot komentāru

Komentāri (19)

  1. Pīļu dīķi mums ! Pīļu dīķi!

  2. Miljonāri pļavu ciematā: Vētrasciema iedzīvotājs būvuzraugs Guntars Šterns : “Mēs ar kaimiņiem Vētrasciemā esam ieguldījuši vairāk nekā vienu miljonu eiro”

  3. Zirgapastu?

  4. ” Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro,……”
    – Ja jau pašlaik Latvijas kopējais ārējais parāds ir 25 miljardi eiro, tad tak kādi 1.27 tāds nieks vien ira…

  5. Mums tik vajag zupas virtuvi,humpalas,soc,paciņu ar putraimiem…..

  6. ES praktiski par savu naudu nodrošina Latvijai modernu dzelzceļa savienojumu ar Eiropu, bet mūsu bālēliņi tikai bļauj un protestē, ka viņiem neko nevajag. To bijušo Mārupes kolhozu sen vajadzēja izformēt, tad varbūt nebūtu tāda klaigāšana, jo, raugi, cietīšot veloceliņš un kūtsmēslu krātuve! Neesot ekonomiska pamatojuma! Ziniet, viens muļkis var uzdot tik daudz jautājumu, ka pat 100 gudrie nevarēs atbildēt! Vienmēr jau kāds būs neapmierināts un būs arī kādi zaudējumi, bet nav šaubu, ka valstij kopumā šāds dzelzceļš būs izdevīgs, tajā skaitā arī pašiem mārupiešiem. Pie mums jau pierasts par katru jaunu lietu vispirms izbļaustīties un tikai pēc tam sākt domāt.

    • bet nav šaubu, ka valstij kopumā šāds dzelzceļš būs izdevīgs
      ————
      oho, tas ir arguments… varbūt var tomēr paskaidrot kādā veidā tas dzelzsceļš būtu izdevīgāks? Kravas tur pārvadāt nevar, vilciens iet tranzītā, cenas būs eiro un ja salīdzina ar citām maksām – nebūs lētāk kā lidojot ar lidmašīnu. Šo ātrvilcienu sliežu uzturēšana prasa ļoti lielas izmaksas – tā atmaksājas tikai tad, ja ir paredzams liels skaits ar braucējiem. Ja vēl tas savienotu pa tiešo Rīgu ar kaimiņvalstu galvaspilsētām, ja vēl tas tiktu būvēts kā vispārējs Latvijas dzelzsceļa modernizācijas projekts, bet nekā tamlīdzīga – pa lēto tiek atņemta zeme un īpašumi, radot proble’mas citiem, kā arī sapostot dabu un radot neērtības arī meža dzīvniekiem, kuri vai nu mirs uz sliedēm vai arī būs iežogoti, jo nespēs nekur pārvietoties. Nemaz nepieminot to, ka trūkst informācijas par cilvēkiem domāto pāreju izbūvi.

  7. Parasta lieta. Arī Francijā savulaik iebilstošo netrūka. Bet nu viņiem ir ātrvilciens.

  8. Parasta lieta. Arī Francijā savulaik iebilstošo netrūka. Bet nu viņiem ir ātrvilciens.

  9. Un progresa noliedzeji ir izplatiti visa pasaule tomer ir ari pamatoti iebildumi starp nepamatotiem. Sie visi nav ar pliku roku nemami. Bezsaubam, RB Latvija parstavi vareja but daudz labak sagatavoti. Janem vera, ari tas ka ir ari tie kuri metis sprungulus lai visu so projektu partauktu politisku iemeslu del… jo tads “Rail Baltic” pievelk Baltiju ciesak Eiropai un talak prom no Maskavas.

    • Man nav skaidrs kā Latvija tiks piesaistīta pie ES… ar korupciju un neefektīvu naudas kāšanu? Somijas dzelzsceļam ir atšķirīgs sliežu platums, bet tā nez kāpēc ir Eiropas valsts… arī Portugālē, Spānijā un Īrijā ir atšķirīgs sliežu platums. Varētu vēl saprast, ja Latvija uzsāktu modernizāciju un pārveidotu esošo dzelzsceļa infrastruktūru, pielāgojot to lielākajai daļai Eiropas valstu, bet nekā tamlīdzīga – tiek taisīts kārtējais projekts, bez īpašas lūkošanās tālākā nākotnē – galvenais, ka nauda ir apgūta, bet kas pēc tam nevienu neinteresē.

  10. Projekta attīstītāji nevarēja pamatot nevienu skaitli, viss projekts balstīts uz vienu domu, ja ir Eiropas nauda tad tika jāpagrābj. Tas nekas, ka nevienam iedzīvotājam nevajag. Nav nekāda ekonomiskā pamatojuma. Ir tikai pieņēmumi, ka lidostā būs 13 miljoni pasažieru un būs aviokravu pārvadājumi. Uz jautājumu cik kravu vedīsim – visi raustīja plecus. Mēs gribam būt lielākā lidosta, tāpēc mums vajag dzelzceļu. Šobrīd tā esot moderni, citādi Helsinki mūs apsteigšot – tā lidostas pārstāvis. Cik tad stundā vajadzētu nosēsties kravas lidmašīnām???

    • Kārtējais murgs,izgrūst naudu,pazemināt māju cenas Mārupē,daļu iedzīvotāju atstāt uz tiltiņa ar nelielu naudiņu rokā,par kuru neko līdzīgu savai mītnei nevar nopirkt.Un vēl politiskā situācija….,cilvēkus izdzīs no mājām un arī tā dz.ceļa nebūs.Nē,nē un vēlreiz nē tādam murgam

  11. Nu un tad??? Vai tādēļ projektu nerealizēs? Priekš kam tāda apspriešana, ļauj kolektīvi nolaist tvaiku un tad tikpat viss notiks. Jā sāks klausīties protestētājos, tad vispār neko nedrīkstēs darīt, jo jebko attīstot kādam būs troksnis pa lielu, kādam tiks skartas materiālās intereses, bet kāds vienkārši ar visu ir neapmierināts.

  12. Vai tad Mārupē nebūs tunelis 🙂

  13. Tumsonīga tā mūsu tauta… sekmīgi darbojas antispēki

Medību laikā sievietei iešauj kājā Sestdien Kurzemē medību laikā kāda sieviete guvusi šautu brūci kājā.
Draugiem Facebook Twitter Google+