Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
17. oktobris, 2016
Drukāt

Rietumniekiem mute vaļā: Maskava izklaidē debesīs un virtuāli (1)

Kristus Glābēja katedrāle – celta par ziedojumiem, uzspridzināta un no jauna uzcelta deviņdesmito gadu beigās. Tās ietilpība – 10 tūkst. cilvēku. Foto - Gundega SkagaleKristus Glābēja katedrāle – celta par ziedojumiem, uzspridzināta un no jauna uzcelta deviņdesmito gadu beigās. Tās ietilpība – 10 tūkst. cilvēku. Foto - Gundega Skagale
UZZIŅA

Lidmašīnas no Rīgas lidostas uz Maskavu lido sešas reizes dienā (cena lidojumam janvārī 191 eiro).
Vilciena reisi no Rīgas dzelzceļa stacijas ir divas reizes dienā (cena 38 – 41 eiro).
Satiksmes autobuss (ceļā 15 h) maksā ap 55 eiro.
Var jau braukt arī ar savu automašīnu – līdz Maskavai ir tikai 1000 km – vai izmantot tūrisma kompāniju pakalpojumus. Autobusu reisus organizē vairākas kompānijas.
Lai dotos ceļojumā uz Krieviju, jārēķinās arī ar izdevumiem par vīzu: 35 eiro par vīzu 10 dienu laikā, bet, ja vēlaties saņemt trešajā darba dienā, tad 70 eiro.
Kalendārā interneta vietnē www.travel2moscow.com apkopota informācija par apmēram 500 dažādiem pasākumiem no 2017. līdz 2018. gadam.

Ja esat iecerējis apskatīt Krievijas galvaspilsētu Maskavu, iesaku braucienu plānot laikā, kad tajā notiek kāds vērienīgs festivāls vai pasākums, piemēram, Mūzikas nakts, kad bez maksas, līdzīgi kā Muzeju naktī, koncertzālēs un ārpus tām var baudīt dažādu žanru skaņdarbus, vai pankūku nedēļa “Masļeņica”, bruņinieku turnīrs vai Mākslas nakts.

Iepriekšējo reizi Maskavā biju pirms desmit gadiem. Tagad pilsēta ir ļoti mainījusies. Vismaz tā daļa, kurā atrodas populārākie tūrisma objekti.

Ekskursija ar metro

Maskavā ar virszemes transportu pārvietoties var tikai vietējie, kuriem ir stipri nervi un daudz laika, jo desmit miljonu iedzīvotāju lielpilsētā sastrēgumi patiešām ir sastrēgumi. Maskavā pirmo reizi mūžā stāvēju sastrēgumā pat lidostā – lai tiktu līdz pacelšanās skrejceļam, rindā bija astoņi lidaparāti, kuri virzījās uz priekšu tikpat lēni kā automašīnas uz Vanšu tilta. Tāpēc jābrauc ar metro.

Pirmā metropolitēna līnija Maskavā uzbūvēta jau 1935. gadā, tagad daudzas metro stacijas ir piedzīvojušas atjaunošanu. Tās ir unikāls apskates objekts, ar ko var iepazīties gan individuāli, gan arī Maskavas metropolitēna organizētās ekskursijās. Maskavas metropolitēnā ir 203 stacijas, 40 no tām ir atzītas kā kultūras mantojums. Daudzas metro pazemes stacijas būvētas kā sociālisma svētnīcas un ir greznas sava laika arhitektūras liecības. Turklāt burtiskā nozīmē, jo ir stacijas, kuru uzbūvēšanai tika nojauktas virszemes baznīcas. Izcili arhitekti pildīja Staļina, Hruščova, Brežņeva pasūtījumus, un šodien pazemes stacijas stāsta Krievijas vēsturi. Tiesa, jārēķinās, ka ekskursijas metro nenotiek bieži, dažas reizes mēnesī. Līdz 2020. gadam Maskava plāno uzbūvēt vēl 72 stacijas.

Maskavas metro drošību nodrošina online režīmā ar videokamerām. Katrā stacijā ir bezmaksas telefons un SOS poga. Tiesa, lai paskaidrotu, kas noticis, jāzina krievu valoda. Cilvēki, kas runā angliski, metro drošības dienestā ir tikai lielu starptautisku pasākumu laikā. Videokameras izvietotas arī metro vagonos. Par drošību rūpējas arī paši maskavieši, viņi operatīvi ziņo, ja pamana kādu aizmirstu saini vai somu.

Drošībai Maskavā pievērsta liela uzmanība. Vēl pirms gadiem desmit šie drošības pasākumi – policisti un skeneri pie sabiedrisko ēku durvīm, tostarp veikalos un viesnīcās – šķita pārmērība un sava veida Krievijas eksotika, taču pēc notikumiem Francijā un Briselē, šķiet, tie drīz būs arī mūsu ikdiena. Protams, ir mulsinoši, ja, piebraucot pie viesnīcas, drošības dienests pārbauda katras automašīnas apakšu, vai tur nav piestiprināts kas bīstams, ja veikalā pirms došanās pie preču plauktiem policists vai apsargs ar metālu meklētāju pīkstina gar tavu augumu un prasa atvērt somu, taču laikam savādāk nevar.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Kaut tur varētu braukt bez vīzām, pa nakti turp, pa dienu izstaigā, un pa otru nakti atpakaļ. Kaut būtu lielāka saprašanās un miers starp kaimiņu tautām!

Kad un kāpēc sievietes sāka skūties? Mazs atskats vēsturēJā, sievietes to dara katru dienu, tomēr ne visas zina, kādēļ vispār sabiedrībā sievietēm ir pieņemts skūt, piemēram, paduses un kājas.
Draugiem Facebook Twitter Google+