Mobilā versija
+7.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
18. augusts, 2015
Drukāt

Matīss dosies uz Maskavu; kravu tranzīta apstāšanās draud ar 1,6 miljardu eiro neiegūto apgrozījumu (15)

Foto: LETAFoto: LETA

Anrijs Matīss

Nākamnedēļ satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) plāno doties uz Maskavu, lai tiktos ar Krievijas Transporta ministru un runātu par sliežu ceļu remontdarbiem un kravu transporta plūsmas ierobežojumiem uz Latviju.
Šorīt LTV raidījumā “Rīta Panorāma” ministrs skaidroja, ka šī tikšanās nav iepriekš plānota, un Matīsam vēl nav izdevies sazināties ar Krievijas Transporta ministru, jo viņš esot atvaļinājumā. Taču politiķis mēģinās noorganizēt tikšanos un cer, ka nākamnedēļ tā notiks.

Matīss solīja Krievijas pusei skaidrot, ka bijušā uzņēmuma “Latvijas dzelceļa” vadītāja Uģa Magoņa aizturēšana nav saistīta ar politiskām darbībām un ka Latvijas pozīcija attiecībā pret tranzītu no Krievijas nav mainījusies.
Matīsam nav sīkāka informācija par Krievijas puses veiktajiem sliežu remontdarbiem un kravu ierobežojumiem, vien tā, kas publicēta uzņēmuma “Krievijas dzelzceļš” mājaslapā. Taču viņš apgalvoja, ka patlaban kravu plūsmas ierobežojumi nav būtiski.

Politiķis skaidroja, ka Latvijas valdībai jau pērn ir izstrādāts plāns, ko darīt gadījumā, ja tiek apturēts kravu tranzīts pa dzelzceļu ar Krieviju. Taču viņš akcentēja, ka kravu zaudējums būtu ļoti būstisks trieciens Latvijas tautsaimniecībai.

Pērn pa dzelzceļu tika pārvadāti 77% no visām kravām (akmeņogles, naftas produkti un minerālmēsli), un lielākā daļa no tām nāk no Krievijas. Ja kravu plūsma pilnībā apstāsies, darbu zaudēs 50 000 cilvēki un Latvijas tautsaimniecībai ies secen 1,6 miljardu eiro liels apgrozījums.

Matīss uzsvēra, ka varētu jau piekrist Latvijas Reģionu apvienības ierosinājumam un demisionēt, bet tas būtu gļēvi un bezatbildīgi, tāpēc esot jācīnās, lai turpinātos tranzīta kravu plūsma pa dzelzceļu ar Krieviju.
Jau rakstīts, ka vakar uzņēmuma “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) viceprezidents Ēriks Šmuksts devās uz Maskavu, lai saņemtu detalizētāku informāciju par sliežu remontdarbiem Latvijas virzienā. Ja kravu plūsma netiks būtiski ierobežota, zaudējumi varētu būt pāris miljonu tonnu, kas pie LDz kopējā apgrozījuma nebūtu milzīga ietekme.
6.augustā izskanēja ziņa, ka Krievija veiks Latvijas virzienā esošo sliežu remontu un divu mēnešu periodā būs ļoti ierobežota vilcienu plūsma.

Satiksmes ministrijas rīcībā ir neoficiāla informācija, ka Krievija varētu apturēt ogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu, taču oficiāls apstiprinājums tam pagaidām nav saņemts.

7.augustā no uzņēmuma “Krievijas dzelzceļš” vadības LDz saņēma apstiprinājumu, ka sliežu ceļa remontdarbi Latvijas virzienā notiks, taču kravu kustības ierobežojumi “nebūs milzīgi”.

Jau ziņots, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs Magoni tur aizdomās par liela apmēra kukuļa – pusmiljona eiro – saņemšanu saistībā ar “LDz ritošā sastāva servisa” nesenu daudzmiljonu iepirkumu – četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Igaunijas miljonāram Osinovskim piederošā uzņēmuma “Skinest”. Osinovskis savukārt noliedzis korupciju darījumā par lokomotīvju pārdošanu LDz.

Pievienot komentāru

Komentāri (15)

  1. Matīss solīja Krievijas pusei skaidrot, ka bijušā uzņēmuma “Latvijas dzelceļa” vadītāja Uģa Magoņa aizturēšana nav saistīta ar politiskām darbībām un ka Latvijas pozīcija attiecībā pret tranzītu no Krievijas nav mainījusies.
    —————————–
    Rižais atradis kam bāzt batonus ausīs…
    Viņiem 100 gadus ir vajadzīgas tavas kravas un izmantot Latviju kā izdevīgu tranzītu …
    NATO kravas iet caur …Igauniju!
    Kāpēc, lai tranzīts neietu caur Igauniju?

  2. Krievija balstās uz dabas resursu tirgošanu, mēs uz tranzītu. Vai liela atšķirība?

  3. Tad jau nekursēs arī pasažieru vilcieni.

  4. Var jau dusmoties , lamāt Latvijas ģeogrāfisko kaimiņvalsti, bet Tranzīttirdzniecība cauri Latvijas un latviešu apdzīvotajai teritorijai ir bijusi visus gadsimtus, cik vien šajā teritorijā dzīvojuši un saimnieciskos darījumus veikuši cilvēki. Darījumus slēguši , neskatoties , kādas valstis un varas pārvaldījušas teritoriju Baltijas piekrastē. Un vienmēr Rīgā u.c. ostās tranzīttirdzniecība nodrošināja darba vietas , ienākumus un peļņu. Var jau to likvidēt , bet kam ieriebsim?

  5. Varbūt arī KNABU lai paņem līdzi skaidrošanai!Pavisam jau vairs nefiltre tekstus!

  6. Nu, atdodiet viņiem to Magoni. Dikti viņš mums vajadzīgs? Kādu zaudējumu viņš nodarījis Latvijai? Viens prasts kukuļnēmējs ierēdnelis, kādu mums biezā slānī čum un mudž. Zapti no tādiem varētu vārīt…
    Bet bez tiesībām atgriezties Latvijā.
    Iemainiet pret pārvadājumu turpināšanu.
    Krievi iecels viņu augstā amatā, sieva priecāsies un Latvijai būs kravas.

    • labāks priekšlikums Atbildēt

      Krievijai jāatdod visi nelojālie un Kremļa troļļi, tikai viņi paši negribēs uz turieni pārcelties.

  7. Divkosīgā valsts politika attiecībās ar Krieviju. Latvijas lauksaimniecību var iznīcināt Ukrainas vārdā, bet Vienotības melno kasi LDZ kravu pārkraušanu un pārvadājumus par tiem politiķi gatavi lūgties un pazemoties Krievijai. Korupcijas ziedu laiki, kā Afrikā. Kur vēl tālāk? Matīsu jāatlaiž un jātiesā, kā valsts mēroga korupcijas veicinātāju.

  8. Atkal viens Vienotības vai ZZS ministrs iet klanīties krievu kungiem.

  9. Krievu rakstnieka Gorkija popularitāti iegūtais teiciens,ja ienaidnieks nepadodas ,tad to iznīcina.Izrādās ka 50000 cilvēkus var atstāt bez iztikas līdzekļiem liedzot tiem darbu,neizmantojot karu vai zaļos cilvēciņus.
    Senāk Krievija, sodot Lietuvu ,pārtrauca naftas piegādi Možikiem pamatojot to ar naftas cauruļvada remontu.50000 nevarēs vienā rāvienā emigrēt, bet iespējams ka sāks izmantot bruģa akmeņus lai izteiktu savu viedokli.

  10. kas ir neiegūtais apgrozījums? ja apgrozījums, kurš nav iegūts, tad man 1.7 vai 1.8 miljardi, ka jums tīk!
    možen Matīss dosies uz Maskavu; kravu tranzīta apstāšanās draud ar 1,6 miljardu €vriku apgrozījuma neiegūšanu / pad!ršanu?

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+