Anrijs Matīss
Anrijs Matīss
Foto: LETA

Matīss dosies uz Maskavu; kravu tranzīta apstāšanās draud ar 1,6 miljardu eiro neiegūto apgrozījumu 15

Nākamnedēļ satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) plāno doties uz Maskavu, lai tiktos ar Krievijas Transporta ministru un runātu par sliežu ceļu remontdarbiem un kravu transporta plūsmas ierobežojumiem uz Latviju.
Šorīt LTV raidījumā “Rīta Panorāma” ministrs skaidroja, ka šī tikšanās nav iepriekš plānota, un Matīsam vēl nav izdevies sazināties ar Krievijas Transporta ministru, jo viņš esot atvaļinājumā. Taču politiķis mēģinās noorganizēt tikšanos un cer, ka nākamnedēļ tā notiks.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 33
Lasīt citas ziņas

Matīss solīja Krievijas pusei skaidrot, ka bijušā uzņēmuma “Latvijas dzelceļa” vadītāja Uģa Magoņa aizturēšana nav saistīta ar politiskām darbībām un ka Latvijas pozīcija attiecībā pret tranzītu no Krievijas nav mainījusies.
Matīsam nav sīkāka informācija par Krievijas puses veiktajiem sliežu remontdarbiem un kravu ierobežojumiem, vien tā, kas publicēta uzņēmuma “Krievijas dzelzceļš” mājaslapā. Taču viņš apgalvoja, ka patlaban kravu plūsmas ierobežojumi nav būtiski.

Politiķis skaidroja, ka Latvijas valdībai jau pērn ir izstrādāts plāns, ko darīt gadījumā, ja tiek apturēts kravu tranzīts pa dzelzceļu ar Krieviju. Taču viņš akcentēja, ka kravu zaudējums būtu ļoti būstisks trieciens Latvijas tautsaimniecībai.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pērn pa dzelzceļu tika pārvadāti 77% no visām kravām (akmeņogles, naftas produkti un minerālmēsli), un lielākā daļa no tām nāk no Krievijas. Ja kravu plūsma pilnībā apstāsies, darbu zaudēs 50 000 cilvēki un Latvijas tautsaimniecībai ies secen 1,6 miljardu eiro liels apgrozījums.

Matīss uzsvēra, ka varētu jau piekrist Latvijas Reģionu apvienības ierosinājumam un demisionēt, bet tas būtu gļēvi un bezatbildīgi, tāpēc esot jācīnās, lai turpinātos tranzīta kravu plūsma pa dzelzceļu ar Krieviju.
Jau rakstīts, ka vakar uzņēmuma “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) viceprezidents Ēriks Šmuksts devās uz Maskavu, lai saņemtu detalizētāku informāciju par sliežu remontdarbiem Latvijas virzienā. Ja kravu plūsma netiks būtiski ierobežota, zaudējumi varētu būt pāris miljonu tonnu, kas pie LDz kopējā apgrozījuma nebūtu milzīga ietekme.
6.augustā izskanēja ziņa, ka Krievija veiks Latvijas virzienā esošo sliežu remontu un divu mēnešu periodā būs ļoti ierobežota vilcienu plūsma.

Satiksmes ministrijas rīcībā ir neoficiāla informācija, ka Krievija varētu apturēt ogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu, taču oficiāls apstiprinājums tam pagaidām nav saņemts.

7.augustā no uzņēmuma “Krievijas dzelzceļš” vadības LDz saņēma apstiprinājumu, ka sliežu ceļa remontdarbi Latvijas virzienā notiks, taču kravu kustības ierobežojumi “nebūs milzīgi”.

Jau ziņots, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs Magoni tur aizdomās par liela apmēra kukuļa – pusmiljona eiro – saņemšanu saistībā ar “LDz ritošā sastāva servisa” nesenu daudzmiljonu iepirkumu – četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Igaunijas miljonāram Osinovskim piederošā uzņēmuma “Skinest”. Osinovskis savukārt noliedzis korupciju darījumā par lokomotīvju pārdošanu LDz.