Mobilā versija
-1.9°C
Tenis, Dravis
Otrdiena, 17. janvāris, 2017
18. augusts, 2014
Drukāt

Matīss: “Pasažieru vilciens” jaunos vilcienus nevar iegādāties vienā iepirkumā (1)

Foto: LETAFoto: LETA

Anrijs Matīss

Izvērtējot uzņēmuma “Pasažieru vilciens” finansiālo situāciju, kura nav spīdoša, kļuvis skaidrs, ka jaunus vilcienus vienā iepirkumā iegādāties nevar, un tie no 2016.gada jāiegādājas pakāpeniski – piemēram, pa vienam, diviem sastāviem, šodien informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Uz “Nozare.lv” jautājumu, kādā veidā vilcienus varētu iegādāties, Matīss atzina, ka, iespējams, vilcienus varētu iegādāties konkursa procedūrā.

Ministrs vēlreiz atkārtoja, ka jauniem vilcieniem jābūt jau 2016.gadā, jo veco vilcienu kapitālie remonti izmaksājot nesamērīgi dārgi. Tāpat, ņemot vērā “Latvijas Dzelzceļa” elektrifikācijas plānus, jaunie vilcieni esot jāpiemēro jaunajām prasībām.

Jau ziņots, ka 8.jūlijā tika iecelta jauna valde – par “Pasažieru vilciena” jauno valdes priekšsēdētāju tika iecelts Andris Lubāns, valdes locekļi – Māris Bremze un Mikus Pērse.

AS “Pasažieru vilciens” jaunā valde 23.jūlijā pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu nomas iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.

Valde plāno līdz augusta beigām sagatavot ceļa karti, kādā veidā nonākt līdz veiksmīgai ritošā sastāva nomaiņai paredzētajā termiņā – līdz 2016.gadam.

Šī bija jau otrā reize, kad neizdodas iecere konkursā tikt pie jauniem vilcieniem. Pirms tam, 2012.gada aprīlī, “Pasažieru vilciens” un Spānijas uzņēmums “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai.

Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās “Pasažieru vilciena” valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Taču par līguma grozījumiem ar CAF vienošanās netika panākta.

Neveiksmīgajā vilcienu iepirkumā neizmantoto Kohēzijas fonda finansējumu valdība pārdalīja par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Nu tak atkal krīze un gandrīz kara stāvoklis, lai ražo vietējie tos vilcienus, ko jūs tur konkursojat.

Eksperti: Kūdras ieguves biznesam noteikts ļoti strikts darbības rāmisLai Latvijā sāktu kūdras licencētu ieguvi, uzņēmējiem jārēķinās ar stingru normatīvo aktu regulējumu, kas paredz izvērtēt visus iespējamos riskus un ietekmes.
Mājsaimniecības neizmanto iespējas samazināt elektrības rēķinus un maksā vairāk (16)Elektrību tērējam vairāk, mājsaimniecības aizvien neizmanto iespējas samazināt rēķinus
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+