Foto – LETA

Matīss: vilciena biļešu cenas līdz 2016.gadam nemainīsies 1

Latvijā vilciena biļešu cenas līdz 2016.gadam nemainīsies, otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta Panorāma” teica satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 104
Lasīt citas ziņas

Viņš uzsvēra, ka neskatoties uz pārtraukto pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu nomas iepirkumu, Latvijā līdz 2016.gadam tiks piegādāti jauni vilcieni. “Jauniem vilcieniem ir jābūt, jo vecajiem beidzas ekspluatācijas termiņš. Tie ir ražoti pirms 30, 40 gadiem un tos nevar ilgāk ekspluatēt. Līdz 2016.gadam ir jāveic vilcienu nomaiņa,” teica Matīss.

Satiksmes ministrs norādīja, ka pie esošās vilcienu pakalpojumu kvalitātes, neredz iespēju sadārdzināties biļešu cenām. “Taču nākotnē, ir jāskatās kā būs ar jauniem vilcieniem. Ja vilcienam pieaugs pasažieru skaits par 50-60% kā tas bija Igaunijā, tad biļešu cenām nebūtu jāsadārdzinās, taču, ja šis pasažieru skaita pieaugums nebūs tik liels, tad būs jāvērtē,” teica Matīss.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka “Pasažieru vilciens” pārtrauca jauno elektrovilcienu iepirkumu, norādot, ka tā turpināšana neatbilst kompānijas interesēm un finansiālajām iespējām.

Tāpat ziņots, ka “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu nomas iepirkumā triju pretendentu starpā par uzvarētāju atzina Šveices kompāniju “Stadler Bussnang”. Vienošanās paredzēja nomāt 25 elektrovilcienu sastāvus ar iespēju to skaitu palielināt līdz 45. Bija plānots pēcāk vilcienus izpirkt. Kopējā līgumcena – 273,904 miljoni eiro.

[popular_posts title=”yes”]

Līgums gan noslēgts netika – Satiksmes ministrija pauda bažas par “Pasažieru vilciena” spēju attiecīgo darījumu finansēt un uzdeva kompānijas toreizējai vadībai veikt precizētus aprēķinus. Pēc to saņemšanas ministrijas pārstāvji norādīja, ka aprēķini nesniedz pamatojumu uzņēmuma spējai finansēt elektrovilcienus nomas darījumu, un paziņoja, ka kompānijas valdi atlaidīs. Pēc tam “Pasažieru vilciena” valde Arta Birkmaņa vadībā atkāpās pati, bet Satiksmes ministrija iecēla jaunu kompānijas valdi – tas vadītājs ir ilggadējais Autotransporta direkcijas vadītājs Andris Lubāns.

Jaunajai valdei bija uzdots atrast risinājumu vilcienu iegādei, kā arī “Pasažieru vilciena” finansiālajām problēmām – līdz 2024.gada kompānijas budžetā ik gadu iztrūkst ap 14 miljoniem eiro.

“Pasažieru vilciens” jaunus vilcienus cenšas iegādāties kopš 2009.gada. Kopš tā laikā uzņēmumā ir nomainījušās trīs valdes – pirmo vadīja Andulis Židkovs, otro – Nils Freivalds, bet trešo – Birkmanis.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošā “Latvijas Dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas Dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.