Mobilā versija
-2.4°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
18. janvāris, 2013
Drukāt

Matracis ar blēdīšanos


Foto - ScanpixFoto - Scanpix

Par šo telefona zvanu varētu ironiski pasmaidīt. Ar prātu jelgavniece Ingrīda Bite uzreiz saprata, ka preču piegādātāja stāsta pilnīgas muļķības. Bet, pirmkārt, zvans neapšaubāmi bija adresēts pavecākam cilvēkam, un, otrkārt, satraukumu radīja tas, ka zvanītāja zināja vai arī pārliecinoši blefoja par sirmgalvi, kura mīt dzīvoklī un kurai pirkts “Dormeo” matracis. 


“Cilvēki, kuri guļot uz televīzijā reklamētajiem “Dormeo” matračiem, esot nolemti lēnai nāvei un ar viņiem esot pilna Jelgavas slimnīca… Saasinoties tieši sirds slimības. Man šī saruna bija nepatīkama, jo manai mātei ir 94 gadi un jau piecus gadus viņa guļ uz “Dormeo” matrača,” sarunu pārstāstīja I. Bite, kura ir saistīta ar Jelgavas slimnīcu un tur šādu slimnieku skaita pieaugumu nemana.

Sieviete apgalvojusi, ka izplata nevis “Dormeo”, bet pēc NASA tehnoloģijām izgatavotus matračus. Tie pašlaik esot par 134 latiem, bet patiesībā maksājot 1500 latus. Pusstundas laikā pircējam jāsagādā nepieciešamā summa. Tā esot akcija pircējiem vecumā no 65 līdz 100 un vairāk gadiem, ko atbalstot Čehijas vēstniecība.

“Kā apgalvoja preču piegādātāja, Jelgavā esot atlikuši vairs tikai pāris matrači, un man tika piedāvāta unikāla iespēja pirkt. Bet mani visvairāk satrauc, kur zvanītāja ņēma mūsu tālruņa numuru un kā zināja, ka esam pirkuši “Dormeo” matraci,” stāstīja I. Bite.

Tūlīt pēc sarunas ar preču izplatītāju I. Bite zvanījusi brālim, kurš strādā policijā. Brālis uzreiz sapratis, ka runa ir par cilvēku muļķošanu, un satraucies, ka māsa nav noskaidrojusi preču izplatītājas numuru. “Bet uz mana telefona neparādās, no kāda tālruņa numura tiek zvanīts. Un arī policijai es nepiezvanīju un blēdi uz savu dzīvokli neuzaicināju,” secināja I. Bite.

Tā kā preču izplatītāja vairākkārt atsaukusies uz Čehijas vēstniecību, sazinājos ar Čehijas Republikas vēstniecību Rīgā. “Nekādus matračus vēstniecība neizplata un nemaz nevarētu to darīt,” atbildēja vēstniecībā. “Šis gadījums ir ļoti nepatīkams. Līdzīgs zvans mums ir bijis pirms apmēram mēneša, ka it kā Latvijā saņemta humānā krava ar matračiem, bet pēc tam pensionāriem un invalīdiem tirgota par naudu.”

Uzmeklēju arī “Čehu matraču” vienīgo veikalu Rīgā, Brīvības ielā. Tā vienīgais īpašnieks un darbinieks Māris Kalniņš apgalvoja, ka ar preču izplatīšanu pa tālruni nenodarbojas. Veikals piedāvā lielākā matraču ražotāja Čehijā – akciju sabiedrības “Gumotex” – produkciju un jau vairākus gadus sadarbojas pa tiešo ar rūpnīcu. Jebkādu sadarbību ar Čehijas vēstniecību M. Kalniņš neplānojot.

“Pirms pāris nedēļām kāda sieviete zvanīja un taujāja par matraču tirdzniecību pa telefonu. Pirmajā brīdī jūs noturēju par šo kundzi. Bet varu apliecināt tikai to, ka man nav nekādas nojausmas, kas tā ir par preču piegādātāju un kādus matračus viņa realizē,” apgalvoja M. Kalniņš.

Šajā veikalā matracis maksā no Ls 59 līdz 159.

Arī firmas, kas izplata pēc NASA tehnoloģijām “Tempur” ražotus matračus, pārstāvis teica, ka preci pa tālruni neizplata. Turklāt viņu matrači maksājot, sākot no Ls 600.

SIA “Studio Moderna”, kas tirgo “Dormeo” matračus, mārketinga vadītāja Elīna Baranovska atzina, ka viņiem ir līdzīgs signāls par zvanu pa telefonu un viņi pārbaudot, vai nav notikusi noplūde no firmas klientu tālruņiem.

Datu valsts inspekcijas direktores vietniece Aiga Balode skaidroja, ka, ja notikusi noplūde no kādas datu sistēmas vai tā uzlauzta, firmai ir jāvēršas policijā. Bet zvana uzklausītājam, ja grib panākt vainīgās personas sodīšanu, vajag noskaidrot preču piegādātājas vārdu un firmu, ko viņa pārstāv, vai vismaz tālruņa numuru, no kura zvanīts. Pretējā gadījumā šis zvans var palikt bez sekām.

Konkurences padomes priekšsēdētāja palīdze sabiedrisko attiecību jautājumos Inita Kabanova atzina, ka matraču tirgus ir ļoti piesātināts un ir firmas, kas šajā jomā darbojas ar agresīvākām metodēm. “Šajā gadījumā, manuprāt, noticis patērētāju tiesību pārkāpums,” situāciju komentēja I. Kabanova.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde ziņoja, ka centrā nav saņemta neviena sūdzība par matraču piedāvāšanu pa tālruni. Spriežot pēc gadījuma pārstāsta, notikušais varētu būt likumpārkāpums, jo patērētājam sniegtā informācija, visdrīzāk, ir maldinoša.

Bet zvani par matračiem turpinās. Kā vakar redakciju informēja kāda pensionāre no Siguldas, arī viņai pirmdien zvanījusi sieviete un piedāvājusi matraci par Ls 140. Zvanītāja blefojusi, ka šos matračus, kas maksājot 2000 latu, 500 pensionāriem esot piešķīrusi čehu valdība. Ne savu vārdu, ne firmu preču piegādātāja nav nosaukusi.

 

Fakti

Kas jāzina par preču tirdzniecību pa tālruni

Preču piedāvātājam skaidri un saprotami ir jānosauc savs vārds un uzvārds, kā arī firma, kurā viņš strādā vai ar kuru sadarbojas.

Arī tad, ja pircēju prece ir ieinteresējusi pa telefonu, to apskatot, viņš var atteikties no pirkuma 14 dienu laikā no preces saņemšanas dienas.

Patērētājs var izmantot atteikuma tiesības, lai atkāptos arī no distances līguma.

Atteikuma tiesības ir patērētāja tiesības noteiktā termiņā vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt pasūtījumu), nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējuma atlīdzību.

Arī notiekot šādam darījumam, pircējam ir jāsaņem maksājumu apliecinošs dokuments.

Pēc Patērētāju tiesību aizsardzības centra informācijas

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+