Ekonomika
Bizness

“Maxima” atklāj peļņas apmēru un paziņo par vairāku jaunu lielformāta veikalu atvēršanu0


“Maxima” veikals “Akropolē”.
“Maxima” veikals “Akropolē”.
Publicitātes foto

“Maxima Latvija” auditētais apgrozījums 2018. gadā bija 776,6 miljoni eiro, kas ir par 6,4% vairāk nekā 2017.gadā. Investīcijas veikalu tīkla attīstībā, kā arī klientu un darbinieku ērtībās sasniedza 18 miljonus eiro, savukārt peļņa – 21,9 miljonus eiro.

“Firmas.lv” informācija liecina, ka, salīdzinot ar uzņēmuma peļņu 2017.gadā (23,2 miljoni eiro), peļņa pērn ir samazinājusies par 5,6%.

“Maxima Latvija” valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers norāda, ka 2018.gads bija pagrieziena punkts “Maxima Latvija” attīstībā.

“Rezultātu mēs sasniedzām, samazinot cenas un mērķtiecīgi investējot klientu iepirkšanās pieredzē, darbinieku ērtībās un darba vidē, tostarp attīstot jaunu veikalu formātus.”

Turpinot klientiem nodrošināt zemu cenu, šogad uzņēmums koncentrēsies uz klientu apkalpošanas līmeņa celšanu, paplašinās veikalu tīklu tuvāk mājām, dažādos preču klāstu, kā arī ieviesīs ilgtspējīgus risinājumus visos uzņēmuma darbības posmos.

“Šogad veikalu tīkla izvēršanā un klientu iepirkšanās pieredzes uzlabošanā plānojam investīcijas vairāk nekā 34 miljonu eiro apmērā,“ atzīmē A. Vilcmeiers.

Kopumā 2018.gadā “Maxima Latvija” ir investējusi 18 miljonus eiro 6 jauno un 10 esošo veikalu rekonstrukciju darbos, kā arī ieguldījusi darbinieku ērtībās un darba vides pilnveidošanā.

Uzņēmums būtiskus resursus veltīja arī dažādu tehnoloģisku inovāciju ieviešanai, tostarp elektromobīļu krāvēju iegādei darbam noliktavās, bet veikalos uzstādot modernu, energoefektīvu LED apgaismojumu, videi draudzīgas tehnoloģiskā aukstuma iekārtas, kas darbojas bez freona un ļauj atgūt radīto siltumu.

Tāpat uzstādītas 269 jaunas pašapkalpošanās kases.

“Maxima Grupe” ietvaros vēl viens svarīgs sasniegums uzņēmuma starptautiskajai izaugsmei bija kredītreitinga BB+ saņemšana un veiksmīga obligāciju emisija 300 miljonu apmērā ar 5 gadu obligāciju dzēšanas termiņu.

Attiecīgi tika turpināta veikalu tīkla izvēršana un esošo veikalu rekonstrukcija, uzlabojot klientu apkalpošanu, ieviešot jaunus risinājumus un veicinot darbības efektivitāti, lai nodrošinātu zemākas cenas pircējiem.

Šogad mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” investīciju programmas laikā uzņēmums turpinās būtiski paplašināt veikalu tīklu, atverot vairākus jaunus lieformāta veikalus, virkni mazā formāta veikalu, kā arī pilnībā rekonstruējot 10 esošos veikalus, daļu no tiem būtiski paplašinot.

Saistītie raksti

SIA “Maxima Latvija” ir mazumtirdzniecības tīkls ar 165 veikaliem Latvijā, no kuriem 129 ir “X” formāta veikali, 24 ir “XX” un septiņi ir “XXX” formāta veikali, kā arī pieci ir “Maxima Express” veikali.

Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas “Maxima Grupe”, kas ir lielākais mazumtirdzniecības tīkls un darba devējs Baltijas valstīs ar vairāk nekā 30 000 darbinieku piecās valstīs (Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā).

LA.lv