Veikals “Maxima”
Veikals “Maxima”
Foto – LETA

“Maxima Grupe” apgrozījums pērn visstraujāk audzis Polijā, Latvijā – tikai par 0,1% 0

Lietuvas koncerna “Maxima Grupe” konsolidētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 2,583 miljardi eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), kas salīdzinājumā ar 2013. gadu ir 2,5% palielinājums. Lielākais apgrozījuma pieaugums bijis Polijā, tikmēr Latvijā – tikai 0,1% palielinājums, aģentūru LETA informēja kompānijas ģenerāldirektore Neringa Janavičūte.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
ASV izsludina ārkārtas stāvokli pirms Saules aptumsuma – paredz cilvēku masu bojāeju 12
Lasīt citas ziņas

Gada laikā kompānijai piederošajā veikalu tīklā Baltijā, Polijā un Bulgārijā tika atvērti 17 jauni veikali un 31 veikals rekonstruēts. Kompānijas ieguldījumi paplašināšanā un veikalu ķēdes uzturēšanā sasniedza gandrīz 56 miljonus eiro.

“Lielākajā daļā valstu novērojam mērenu, bet stabilu tirgus izaugsmi. Pagājušajā gadā akcentējām kompānijas konkurētspējas palielināšanu, darbības procesu uzlabošanu katrā valstī, sākot ar piegādes, loģistikas ķēdes un preču izvēles pārraudzību un beidzot ar darba apstākļu uzlabošanu veikalos,” norādīja Janavičūte.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņa arī atzina, ka vislielākā izaugsme pagājušajā gadā bija Polijā un Igaunijā. “Aldik” veikalu ķēdes apgrozījums Polijā sasniedza 37,7 miljonus eiro, kas salīdzinājumā ar 2013.gadu ir pieaudzis par 21,6%. Varšavā pagājušajā gadā tika atvērti divi “Aldik” veikali un tiek plānota tālāka veikalu ķēdes paplašināšana.

Salīdzinot rezultātus Baltijas valstīs, trešo gadu pēc kārtas lielākā izaugsme bija Igaunijā, kur kopējais “Maxima Eesti” apgrozījums pārsniedza 401 miljonu eiro un bija par 5,2% lielāks nekā 2013.gadā. Rezultātus ietekmēja lielo veikalu ķēdes paplašināšanās, tāpat kompānija sāka jauna loģistikas centra būvniecību gandrīz 30 miljonu eiro vērtībā.

Savukārt “Maxima Latvija” apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza 660 miljonus eiro bez PVN, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir līdzīgs, vien palielinoties par 0,1%. Lielākā uzņēmuma uzmanība tika veltīta un resursi ieguldīti tā dēvētās pārmaiņu programmas ieviešanā, šim mērķim atvēlot vairāk nekā 11 miljonus eiro.

Lietuvā kompānijas rezultātus ietekmēja valsts kopējās ekonomikas izaugsmes tendences. “Maxima LT” apgrozījums 2014.gadā pieauga par 2,5% un pārsniedza 1,417 miljardus eiro bez PVN. Viens no kompānijas galvenajiem mērķiem 2014. gadā bija sagatavošanās eiro ieviešanai, kas veiksmīgi norisinājās šī gada sākumā. Uzņēmuma galvenā prioritāte 2015.gadā būs konkurētspējas nodrošināšana.

“Maxima Bulgaria” apgrozījums bija 65,6 miljoni eiro bez PVN, pieaugot par 4,2%. Šajā gadā uzņēmums arī plāno paplašināt savu ķēdi, palielinot mazā formāta veikalu skaitu.
“Maxima Grupe” tika izveidota 2007. gadā. Tā ir kompānija, kas pārrauga mazumtirdzniecības uzņēmumus Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā. Grupai pieder 517 veikali: Lietuvā – 228, Latvijā – 146, Igaunijā – 73, Bulgārijā – 44 un Polijā – 26.

Reklāma
Reklāma

“Maxima Grupe” pieder Lietuvas holdingam “Vilniaus Prekyba”, kuram ir vēl viens meitasuzņēmums – “Maxima Group”, kurš pērn oktobrī mainīja nosaukumu uz UAB “Franmax” un kura pamatdarbība ir centralizētu pakalpojumu nodrošināšana, piemēram, stratēģijas izveide, procesu un efektivitātes vadības nodrošināšana “Maxima Grupe” uzņēmumiem.