“Maxima” veikals “Akropolē”.
“Maxima” veikals “Akropolē”.
Publicitātes foto

“Maxima” izaugsme Latvijā ir visstraujākā Baltijas valstīs 0

2018.gadā “Maxima Grupe” apgrozījums ir pieaudzis par 22,1%, salīdzinot ar 2017.gadu, sasniedzot 3,451 miljardus eiro, portāls “LA.lv” noskaidroja uzņēmumā.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Operatīvais rezultāts (peļņa pirms nodokļiem un amortizācijas (EBITDA)) sasniedza 223,6 miljonus eiro. Uzņēmums pērn ir veicis vērienīgas investīcijas un atvēris vairāk nekā 100 jaunus veikalus visos darbības tirgos, kopumā ieguldot vairāk nekā 88 miljonus eiro.

Latvijā “Maxima” izaugsme 2018.gadā ir bijusi visstraujākā visā Baltijā, apgrozījumam pieaugot par 6,4%, līdz 776,6 miljoniem eiro.
CITI ŠOBRĪD LASA

“Maxima Grupe” valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Justas Riauba norāda, ka uzņēmumam “Maxima Grupe” 2018. bija izaugsmes un integrācijas gads.

Svarīgs solis uzņēmuma attīstībai bija Polijas mazumtirdzniecības ķēdes „Stokrotka” iegāde pagājušajā gada pavasarī. Līdz ar “Stokrotka” iegādi “Maxima Grupe” kļuvusi par lielāko Lietuvas kapitāla investoru Polijā.

Vēl viens svarīgs sasniegums uzņēmuma starptautiskajai izaugsmei bija kredītreitinga BB+ saņemšana un veiksmīga obligāciju emisija 300 miljonu apmērā ar 5 gadu obligāciju dzēšanas termiņu.

Arī uzņēmuma ikdienas darbība 2018. gadā bija stabila. Pateicoties “Stokrotka” iegādei un apgrozījuma pieaugumam Baltijas valstīs un Bulgārijā, “Maxima Grupe” kopējais apgrozījums pērn audzis par vairāk nekā 22 procentiem.

Pērn turpinājās veikalu tīkla izvēršana un esošo veikalu rekonstrukcija, uzlabojot klientu apkalpošanu un ieviešot jaunus risinājumus.

“Maxima Latvija” valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers atzīmē, ka 2018.gads bija pagrieziena punkts ”Maxima Latvija” attīstībā. Rezultāts tiks sasniegts, samazinot cenas un mērķtiecīgi investējot klientu iepirkšanās pieredzē, darbinieku ērtībās un darba vidē, tostarp attīstot jaunu veikalu formātus.

Turpinot klientiem nodrošināt zemu cenu, šogad “Maxima Latvija” koncentrēsies uz klientu apkalpošanas līmeņa celšanu, paplašinās veikalu tīklu tuvāk mājām, dažādos preču klāstu, kā arī ieviesīs ilgtspējīgus risinājumus visos uzņēmuma darbības posmos.

“Kopējās uzņēmuma investīcijas šo mērķu sasniegšanā šogad ir plānotas līdz pat 50 miljoniem eiro,“ atklāj A. Vilcmeiers.

“Maxima Grupe” apgrozījums 2018.gadā pieaudzis par 22,1%, ko galvenokārt veicināja Polijas mazumtirdzniecības ķēdes „Stokrotka” iegāde.

Latvijā no visām Baltijas valstīm bija vislielākais apgrozījuma pieaugums – par 6,4%. Lietuvā apgrozījums audzis par 5,9%, bet Igaunijā par 3,8%, ko ietekmēja lēnāks mazumtirdzniecības izaugsmes temps.

Bulgārijā apgrozījums pieaudzis par 19,4 procentiem, ko veicināja jaunu veikalu atvēršana un tirgus izaugsme. Pērn par 1,6% pieauguši arī konsolidētie pārdošanas apjomi.

Visstraujākais pārdošanas apjoma kāpums bija Baltijas valstu tirgos, sasniedzot 1,7%. Polijā un Bulgārijā kopā pieaugums bija 1,2%.

2018.gadā “Maxima Grupe” kopējais investīciju apjoms sasniedza 88,1 miljonus eiro. Salīdzinājumam 2017.gadā investīcijas bija 70,4 miljoni eiro.

Reklāma
Reklāma

Pērn investīcijas galvenokārt tika novirzītas veikalu tīkla paplašināšanā un jaunu veikalu atvēršanā, esošo veikalu modernizācijā un ieguldītas stratēģiskas nozīmes projektos, tostarp pašapkalpošanās kasu skaita palielināšanai pircēju ērtībām.

Latvijā klientu un darbinieku pieredzē un ērtībās “Maxima” pērn ieguldījusi aptuveni 20 miljonus eiro.

2018.gadā durvis vēra kopumā 107 jauni veikali, to skaitā 84 “Stokrotka” veikali Polijā pēc uzņēmuma “Emperia Holding” iegādes. 39 esošajos veikalos veikta vērienīga modernizācija. Papildus 30 veikali Polijā pārveidoti no “Aldik” uz “Stokrotka”.

Tirdzniecības platība pieaugusi par 43%. 2018.gadā “Maxima Grupe” uzņēmumos darbinieku skaits sasniedza 40 tūkstošus.

Pārdošanas apjoms elektroniskās tirdzniecības kanālos Baltijas valstīs pērn pieauga par gandrīz 50%. To veicināja pārtikas un sadzīves preču interneta veikala “Barbora” izvēršana Lietuvā – Kauņā un Klaipēdā.

Tāpat “Barbora” uzsāka darbību Latvijā un Igaunijā, veicinot kopējo “Maxima Grupe” pārdošanas apjoma kāpumu e-komercijas kanālos.

“Maxima Grupe” peļņa pirms nodokļiem un amortizācijas (EBITDA) 2018.gadā pieauga līdz EUR 223,6 miljoniem eiro pret 149,5 miljoniem eiro 2017. gadā (49,6% pieaugums).

Pieaugumu būtiski ietekmēja uzņēmums “FRANMAX”, kas sniedz franšīzes un atbalsta pakalpojumus “Maxima Grupe” uzņēmumiem un kas par “Maxima Grupe” daļu kļuva 2017. gada beigās.

“FRANMAX” EBITDA pienesums kopējiem “Maxima Grupe” rezultātiem bija 48,4 miljoni eiro. EBITDA pieaugumu ietekmēja arī pārdošanas apjoma pieaugums, esošo uzņēmumu efektivitātes paaugstināšana, kā arī veikalu tīkla “Stokrotka” iegāde.

“Maxima Grupe” pieder mazumtirdzniecības veikalu tīkli “Maxima” (Baltijas valstīs), “Stokrotka” (Polijā), “T-Market” (Bulgārijā) un pārtikas e-tirdzniecības platforma “Barbora”, kas darbojas Baltijas valstīs.

2018.gadā uzņēmums veiksmīgi emitējis obligācijas 300 miljonu apmērā ar obligāciju dzēšanas termiņu 5 gadi.

“Maxima Grupe” pieder holdingam “Vilniaus Prekyba”, kas ir viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem Baltijas valstīs un Centrālās un Austrumeiropas reģionā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.