Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
28. janvāris, 2015
Drukāt

Mazie sportotāji – zem pētnieku lupas. Projekts “Sporto visa klase”

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs
Fakti

Turpmākās norises projektā "Sporto visa klase":

* 13. martā projektā iesaistīto klašu (komandu) draudzības sacensības tautas bumbā

* 17. aprīlī komandu sacensības stafetē

* 22. maijā noslēguma spēka, veiklības un erudīcijas sacensības

Svarīgi, lai bērnu fiziskā attīstība būtu vispusīga, atzīst Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas (LSPA) speciālisti, kuri līdzdarbojas Latvijas Olimpiskās komitejas īstenotajā projektā “Sporto visa klase”.

Projekts, par kuru jau esam rakstījuši, sākts novembrī. Tā mērķis ir pierādīt, ka izglītības programmā jāievieš vairāk sporta stundu, jo kustības nepieciešamas bērnu veselībai un pilnvērtīgākai attīstībai. Projekta ietvaros sešas dažādu pilsētu trešās klases (kopumā 164 bērni) ar sportu nodarbojas piecreiz nedēļā: divas ir “parastās” sporta stundas, viena paredzēta vispārējai fiziskai sagatavotībai, viena futbolam un vēl viena peldēšanas nodarbībām.

Tā, lai ir interesanti

LSPA Teorijas katedras vadītāja Inta Immere, kas izstrādāja metodoloģiju vispārējās fiziskās sagatavotības nodarbībām, klāsta, ka piedāvātie vingrojumi nav statiski, līdz ar to ir bērniem interesanti. Programmā iekļautas arī dažādas stafetes – ne tikai skriešana, bet arī, piemēram, līšana un rāpošana. Svarīgi arī, lai mazie sportotāji piepildītu visu zāli, nevis kustētos tikai nelielā stūrītī. “Sporta skolotāju galvenais uzdevums ir iemācīt bērniem kustēties,” saka I. Immere. “Lai bērniem nesagādātu pro­blēmas ne noliekšanās, ne skriešana, ne pietupieni. Ir redzēti bērni, kas sāk skolas gaitas, nemākot pareizi skriet, jo acīmredzot par maz bijis kustību jau agrā bērnībā.”

Ar ko vispārējās fiziskās sagatavotības nodarbības atšķiras no “parastajām sporta stundām”? I. Immere atzīst, ka fiziskā attīstība iekļauta visās sporta stundās, taču projekta ietvaros uz to var likt lielāku uzsvaru, skolotājam ir vairāk laika, lai piedāvātu dažādus vingrinājumus.

“Bez šaubām, bērniem ir jākustas. Sporta stundu skaits ir jāpalielina,” I. Immere piekrīt LOK nostājai par to, ka sporta stundu skaits jāpalielina. “Protams, jāskatās, uz kā rēķina to darīt. Ja nevar palielināt skolēnu slodzi, jādomā, no kurām stundām atteikties. Tāpat svarīgs telpu jautājums, jo sporta zāles skolās mēdz būt ļoti noslogotas un, ja būtu vairāk stundu, nebūtu kur tām notikt. Nav jau gan arī tā, ka sporta stundai noteikti jānotiek zālē. Ir skolas, kurās visu gadu sporta stundas notiek arī ārā. Bērni priecīgi, ka tiek svaigā gaisā.”

LSPA projekta ietvaros arī anketējusi iesaistītos skolēnus, vecākus un sporta skolotājus, futbola un peldēšanas trenerus. Tāpat veikti bērnu fiziskie mērījumi. Pateicoties tam, varēs noteikt, vai projekta laikā mainījusies skolēnu attieksme pret sportu, tāpat varēs secināt, vai un kā uzlabojušies skolēnu fiziskie rādītāji. Nomērīti arī 114 trešklasnieki, kuri projektā nav iesaistīti. Tad varēs salīdzināt projektā iesaistīto un neiesaistīto bērnu attīstību.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+