Mazzināmā kvalitātes zīme 0

Piešķirt Latvijas ražojumiem kvalitātes zīmi, kas veicinātu gan produktu, gan uzņēmumu atpazīstamību un apliecinātu to kvalitāti ārvalstīs, – ar šādu uzdevumu pirms aptuveni diviem gadiem biedrība “Latvijas Eksportpadome” (LEP) sāka ieviest preču zīmi “Quality Product of Latvia”. 


Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Lasīt citas ziņas

LEP projektu direktors Jānis Āboliņš atzīst, ka līdz šim zīmola izmantošanas tiesības piešķirtas samērā nedaudziem – līdz 50 produktiem. Sazinoties ar uzņēmējiem, pārliecinājos, ka arī no tiem praktiski preču zīmi lieto vien retais.

Nedaudz ilgāk kā pusgadu to izmanto ugunsdzēsības aparātu ražošanas un metāla apstrādes uzņēmums SIA “Valpro”, lai skaidri norādītu savu produktu izcelsmi. “Saņemot preču zīmi, ar to iepazīstinājām mūsu klientus, un viņi atzinīgi novērtēja šādu kvalitātes apliecinājumu. Šobrīd zīmolu izvietojam informatīvajos materiālos gan par saviem produktiem, gan uzņēmumu. Uz ražojumiem to pašlaik neizvietojam, tomēr apsveram arī tādu iespēju,” stāsta SIA “Valpro” pārstāve Laine Kuzmane.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņa apgalvo, ka uzņēmumam nav negatīvas pieredzes, lietojot zīmi “Quality Product of Latvia”, tomēr, novērtējot tā atpazīstamību, atzīst, ka līdz šim par preču zīmi klienti ārvalstīs pirmo informāciju saņēmuši no SIA “Valpro” un iepriekš par to nav dzirdējuši. Arī uzņēmuma produktu kvalitāti galvenokārt raksturo starptautiski sertifikāti, bet “Quality Product of Latvia” drīzāk kalpo kā papildu kvalitātes apliecinājums un iespēja pastāstīt ārvalstu sadarbības partneriem, ka arī mājās uzņēmums ir novērtēts.

Latvijā līdz šim izstrādātas vairākas preču kvalitātes zīmes. Lai kāda no tām veiksmīgi darbotos, jāpanāk zīmola atpazīstamība un jāgarantē tā uzticamība.

 

Arī pats J. Āboliņš atzīst, ka līdz šim nav īstenotas plašas zīmola mārketinga aktivitātes, taču LEP apņēmusies realizēt dažādas kampaņas nākotnē, šim nolūkam izmantojot PR aģentūras pakalpojumus. Vispirms tikšot uzrunātas valstis, kurp Latvijas uzņēmumi eksportē visvairāk.

 

Ekonomikas ministrija atzinīgi vērtē šo un līdzīgas iniciatīvas, tomēr norāda uz nepieciešamību “Quality Product of Latvia” autoriem vairāk rūpēties par zīmola popularitāti, viedokli pauž preses sekretāre Evita Urpena. Ministrija uzskata, ka, kvalitātes zīmes un to piešķirtā identitāte var celt preču konkurētspēju gan Latvijā, gan ārvalstīs un ļaut komersantiem paplašināt eksporta tirgu, taču vienīgi tad, ja tās izstrādātas pēc pasaules augstākajiem standartiem, rūpīgi izvērtējot preču un pakalpojumu atbilstību definētajiem kritērijiem un veicot mērķtiecīgas mārketinga aktivitātes.

Veiksmīgi jau četrus gadus darbojas preču zīme, ko EM un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) ik gadu piešķir Eksporta un inovācijas balvas konkursa laureātiem. LIAA Ārējās tirdzniecības veicināšanas departamenta direktore Aija Jaunzeme stāsta, ka šis apbalvojums piešķirts jau piecdesmit sešiem Latvijas eksportējošo uzņēmumu produktiem vai pakalpojumiem un labprāt tiekot arī lietots.

Reklāma
Reklāma

 

Savukārt “Zaļās karotītes” zīmi izveidojušās biedrības “Mārketinga padome” vadītāja Ingūna Gulbe kā veiksmīgu piemēru min Latvijas pārtikas produktu preču zīmi “Growing green in Latvia”. Tā guvusi labu atpazīstamību Rietumeiropā mūsu pārtikas produktiem, tomēr I. Gulbe uzskata, ka Latvijai vēl vajadzīga kvalitātes zīme citiem produktiem un pakalpojumiem.

 

Par tādu varētu kļūt arī “Quality Product of Latvia”, tomēr viņa aicina preču zīmes veidotājus atrast tai kādu knifiņu. “Zīmolu “Quality Product of…” jau novalkājušas un devalvējušas citas valstis. Esmu redzējusi arī zīmi “Quality Product of China”, bet tam vairs nespēju noticēt. Jāizdomā kaut kas jauns, interesantāks,” saka I. Gulbe.

 

Uzziņa

* Biedrība “Latvijas Eksportpadome” reģistrēta 2008. gada 17. jūnijā, valdes priekšsēdētājs Jodis Alberts.

* Saistīta ar biedrību “Latvijas Uzņēmējdarbības attīstības centrs” (dibināta vienā laikā, vienā adresē un viena un tā pati amatpersona, saistītas mājaslapas).

* “Latvijas Eksportpadomes galvenie mērķi ir katra uzņēmuma – LEP biedra – tēla veidošana ārvalstīs, kā arī visas valsts tēla spodrināšana. Lai to realizētu, LEP piedāvā plašas publicitātes veicināšanas aktivitātes ārvalstu presē ar dažādu pakalpojumu starpniecību. Ārvalstu tirgos Latvijas uzņēmumi tiek demonstrēti kā moderni un sadarbībai atvērti ražotāji, kas piedāvā kvalitatīvus, ērti pieejamus produktus. Informācija tiek izplatīta ar digitālo albumu, katalogu, kā arī preses informācijas (relīžu) starpniecību. Informācija tiek izplatīta uzņēmumam nepieciešamajos tirgos, izmantojot konkrētajā reģionā aktuālos informācijas kanālus,” norādīts Latvijas Uzņēmējdarbības attīstības centra mājas lapā.

* Pieteikums zīmola “Quality Product of Latvia” saņemšanai jāiesniedz Latvijas Uzņēmējdarbības attīstības centrā.

* Informācija rodama internetā: www.quality.lv

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.