NATO Stratēģiskās komunikācijas vadītājs Marks Leitijs: “Krievija savus mediju kanālus piedāvā ļoti lēti un par brīvu. Tādēļ ir jābūt uzmanīgiem, jo neviens neko nedara par brīvu, negaidot atpakaļ. Es jautāšu jūsu lasītājiem, kuri, domāju, ir inteliģenti, lai atbildētu uz šo jautājumu – kāpēc Krievija tā dara?”
NATO Stratēģiskās komunikācijas vadītājs Marks Leitijs: “Krievija savus mediju kanālus piedāvā ļoti lēti un par brīvu. Tādēļ ir jābūt uzmanīgiem, jo neviens neko nedara par brīvu, negaidot atpakaļ. Es jautāšu jūsu lasītājiem, kuri, domāju, ir inteliģenti, lai atbildētu uz šo jautājumu – kāpēc Krievija tā dara?”
Foto – Dainis Bušmanis

Mediji kā Krievijas varas rokas. Saruna ar NATO pārstāvi Marku Leitiju 1

Nesen Latvijā viesojās NATO Stratēģiskās komunikācijas vadītājs Marks Leitijs, kādreizējais “BBC” karsto punktu korespondents. Intervijā “LA” NATO amatpersona runāja par mediju lomu mūsdienās.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Lasīt citas ziņas

– Pašlaik karadarbība starp dažādām valstīm tiek īstenota ar mediju starpniecību. Kuri pašreiz ir ietekmīgākie plašsaziņas līdzekļi mediju karadarbībā?

– Aina ir ļoti atšķirīga. Krievijā neapšaubāmi pats svarīgākais medijs ir televīzija. Rietumeiropā tā arī ir televīzija, kurai līdzās cieši iet sociālie mediji, kuri, iespējams, jau spēlē lielāku lomu nekā televīzija. Ietekme ir atkarīga arī no mediju patērētāju vecuma. Jaunāki cilvēki laikrakstus lasa internetā, lai gan tie ir tie paši laikraksti. Internets ir ietekmējis žurnālistikas ekonomisko modeli. Mediji ir atkarīgi no reklāmām, kuras mūsdienās tiek vairāk liktas internetā. Tas padara dzīvi žurnālistikai daudz grūtāku. Ja vēlaties doties uz karadarbības zonu, lai atspoguļotu notikumus no turienes, tas ir ļoti dārgi. Un, ja laikraksts zaudē savu auditoriju, kā tas var finansiāli atļauties doties uz karadarbības zonu? Ja vēlaties uzzināt, kas notiek pasaulē – kā jūs uzzināsiet? Žurnālistika bija labs veids, kā to uzzināt. Ir vēl iespēja paļauties uz vietni “Twitter”, bet vai varat uzticēties informācijai, ko šajā tīklā publicē lietotāji? To mēs varam redzēt Ukrainas gadījumā, tur ir gan uzticami “Twitter” konti, gan arī cilvēki, kuriem nevarat uzticēties. Tur ir spaiņiem informācijas.

CITI ŠOBRĪD LASA
Vizuālie tēli ir dominējošie mūsdienās, taču tie stāsta stāstus, bet nepasaka līdz galam visu notiekošo un bieži ir emocionāli, jo tos uztver nevis smadzenes, bet sirds. Paļaušanās uz attēliem nav uzticama. TV ir dominējoša Ukrainā un noteikti Krievijā, kas ir konflikta dalībnieks Ukrainā. Krievijas iedzīvotājiem veidojas tāds skatījums par notikumiem, kādu uztur televīzija.