Mobilā versija
Brīdinājums -0.8°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
11. septembris, 2014
Drukāt

NEDĒĻAS FILMA: Rovers

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Austrāliešu režisora un scenārista Deivida Mišo ceļa filma “Rovers” ir meditācija par netālu nākotni, kurā desmit gadus pēc ekonomiskas krīzes kapitālisma pasaule ir reducēta vārdā nenosauktā tuksnesīgā vidē, kurā ierocis ir nepieciešams priekšmets, lai spētu eksistēt.

Filmas galvenais varonis Ēriks (Gajs Pīrss) kļūst par upuri no nozieguma izdarīšanas vietas bēgošai bandai, kas nolaupa viņa mašīnu, lai varētu turpināt ceļu. Taču mašīna Ērikam ir pats svarīgākais, kas vēl palicis, tāpēc viņš ar jebkādiem līdzekļiem ir gatavs to atgūt. Viņš sastopas ar Reju (Roberts Patinsons), ievainotu nozieguma dalībnieku, kuru biedri atstājuši aiz muguras, lai pašiem izdotos paglābties. Rejs, brālis vienam no noziedzniekiem, kļūst par Ērika ceļabiedru un palīdz Ērikam atrast savus biedrus, no kuriem atgūt nozagto mašīnu.

Filma ir izteikti vizuāls un skanisks darbs, kurā uz blāvi brūnās vietām akmeņainās tuksneša ainavas fona izmantoti izteiksmīgi muzikāli motīvi, piešķirot elēģisku noskaņu darbībai, videi, varoņiem. Tuksnesis šķiet nebeidzams, bet tas ir arī kā strupceļš, pa kuru iespējams virzīties pa dažādām trajektorijām, bet izlauzties ārpus tā nav iespējams. Tas perfekti atbilst varoņu formai – viņi visi ir iekapsulējušies savā iekšējā pasaulē, nodrošinājušies ar biezu čaulu, lai nekas emocijām kaut līdzīgs neizlauztos uz āru. Bet varbūt šajā pasaulē to nemaz vairs nav? Vienīgais cilvēcīgākais tēls ir ārste (Suzanna Priore), kura apkopj Reja ievainojumu un kura slēpj un sargā suņus, ko cilvēki labprāt apēstu, jo pārtikas krājumi ir minimāli. Postapokaliptiskā vīzija par pasauli pēc katstrofas vizuāli ir reālistiska, kas ļauj tajā meklēt saikni ar mūsdienu izpausmēm. Cilvēku vientulība, komunikācijas trūkums, problēmu risināšana ar ieroču palīdzību ir atsauces, kurām daudzus analogus varam atrast šodien, ja arī ne tik koncentrētā formā.

Tā kā Austrālijas tuksneši bija fons kādai citai šajā valstī uzņemtai, arī ar darbību nākotnē veidotai filmai, tās neizbēg salīdzināšanu, runājot par “Roveru”. Tā bija 1979. gada klasika “Trakais Makss” (Mad Max) ar Melu Gibsonu galvenajā lomā. Deivids Mišo gan nesaskata daudz līdzību abās filmās, vien darbības vidi. Mišo vārds kino kļuva pazīstams pēc filmas “Dzīvnieku karaļvalsts” (Animal Kingdom, 2010) iznākšanas. Tā tikusi nominēta un saņēmusi vairākus desmitus balvu. Arī vairāki aktieri piedalījušies gan šajā filmā, gan tagad “Roverā” – Pīrss, Priore un citi. Arī “Dzīvnieku karaļvalsts” stāstīja par kriminālu vidi, kuras galvenais varonis septiņpadsmitgadīgais Džošs centās izdzīvot šajā vidē. “Roverā” saistoša dramatiskā loma ir “Krēslas” zvaigznei aktierim Robertam Patinsonam, kurš parāda, ka arī šādā ampluā ir vērā ņemams aktieris.

Lai arī filmas darbība, neskatoties uz epizodiskajiem spraigajiem asiņainajiem momentiem ar ieročiem, ir palēna, monotonumu vēl pastiprinot vienmuļajai tuksneša ainavai un mūzikai (komponists Entonijs Partoss, autors arī “Dzīvnieku karaļvalsts” skaņu celiņam), tā tomēr ļoti piesaista, ievilinot skatītāju darbības norisēs un liekot gaidīt atrisinājumu – vai Ēriks mašīnu atradīs? Un kāpēc viņam tā tik ļoti vajadzīga?

UZZIŅA:


“Rovers”/ The Rover

Austrālija/ ASV, 2014

Režisors Deivids Mišo

Lomās: Gajs Pīrss, Roberts Patinsons, Skots Makneirijs, Tavanda Manjimo, Deivids Fīldss u. c.

Kinoteātros “Citadele”, “Cinamon” no 12.09.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+