Mobilā versija
Brīdinājums +0.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
4. augusts, 2016
Drukāt

Meistardarbs ar klusinātu balsi (3)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Juris Žvikovs

Nedēļas nogalē Siguldā noslēgsies 15. introvertās mākslas festivāls “Ad Lucem”. Tā ietvaros 5. augustā koncertzālē “Baltais flīģelis” skanēs amerikāņu avangarda meistara Džona Keidža muzikālās meditācijas pianista Jura Žvikova un režisora Roberta Rubīna redzējumā, solot aizvest klausītāju maģiskā un brīnumainā bezlaika ceļojumā.

Džons Keidžs, viens no ietekmīgākajiem un provokatīvākajiem 20. gadsimta komponistiem un domātājiem, pazīstams kā jaunu tembru meklētājs un drosmīgs eksperimentētājs. Par skandalozu novatoru dēvētais ģēnijs tomēr meklēja mieru un harmoniju, uzskatot, ka mūzikai ir jānomierina un jāapskaidro cilvēka prāts, lai tas spētu uztvert kaut ko augstāku un dievišķu. “Kas var būt vēl humānāks par šo uzskatu, vienalga, vai mēs mākslinieku nosaucam par novatoru, revolucionāru vai dumpinieku?” teic pianists Juris Žvikovs.

Koncertā “Džons Keidžs. Amerikāņu avangards” Jura Žvikova un videomākslinieka Roberta Rubīna interpretācijā festivāla “Ad Lucem” apmeklētāji varēs baudīt Džona Keidža sonātes un interlūdijas. “Pētīdams un atskaņodams Keidža mūziku, pianists kļuvis par šī komponista skaņuraksta ekspertu,” norāda festivāla “Ad Lucem” vadītāja Sandra Zandberga. J. Žvikovs ir viens no nedaudzajiem pianistiem pasaulē, kurš iestudējis visu Keidža neparasti veidoto sonāšu un interlūdiju ciklu – “izvērstu meistardarbu ar klusinātu balsi”, kā to nodēvējis kāds mūzikas kritiķis.

Pašlaik 20. gadsimta amerikāņu brīvdomātāja un konceptuālista Džona Keidža mūzikai tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība. Viņa mūzikā labi zināmais instruments – klavieres – ieguvis krietni daudzveidīgāku un krāsaināku skanējumu, balansējot starp gari pludinātām, vijīgām un cieti aprautām, metāliskām saskaņām, te atgādinot Bali salu gamelāna orķestra nokrāsu, te atkal Dienvidaustrumāzijas meditatīvi netveramo skaņu audumu.

“Sagatavoto klavieru skanējums ir absolūti maģisks, burvestīgs un neparasts. Ja mēs nezinātu, kāds instruments spēlē, būtu grūti uzminēt, kas ir šo tembru avots. Šajā mūzikā ir daudz klusuma, brīžiem pat ekstremālos garumos. Mūzika ir meditatīva, tā nomierina un apskaidro prātu,” teic J. Žvikovs.

Kopā ar pianistu šajā unikālajā audiovizuālajā performancē  piedalās starptautisku atzinību guvušais režisors un videomākslinieks Roberts Rubīns, kura veidotās projekcijas neuzkrītoši un neatņemami papildinās muzikālo priekšnesumu, veidojot gaismas objektu īpašu atmosfēru.

 

Varbūt noder!!

Biļetes: “Biļešu servisa” tirdzniecības vietās, www.bilesuserviss.lv

Cena: EUR 3,50 – 7

Plašāka informācija: facebook.com/festivals.adlucem/

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Francesco Sinibaldi Atbildēt

    Amistad.

    Siento una
    luz cantar
    suavemente
    como el sueño
    infinito que
    dulce regresa
    el la triste
    poesía.

    Francesco Sinibaldi

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un Kalniņu (2)Diriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+