Pareizas stūrēšanas miniskola – paskatieties, kā to dara ralliju čempions Ivars Caune!
Pareizas stūrēšanas miniskola – paskatieties, kā to dara ralliju čempions Ivars Caune!
Foto – Raimonds Volonts

Meistars un skola pie lielveikala. Veiksmīgs tuvināšanās eksperiments 1

Skaidrs, ka konkursa “Tautas testu dienas” iniciatori bija auto tirgotāji. Viņiem visvairāk vajadzīgs paplašināt savu kontaktu loku, meklēt potenciālo pircēju ar visiem iespējamiem līdzekļiem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas

Konkursa organizators Māris Ozoliņš (arī, protams, ne gluži nesavtīgi – publicitāte taču vajadzīga) ierosinājumiem piekrita, sameklēja atsaucīgus plaša laukuma saimniekus (lielveikals “Mols”) un – eksperiments var sākties! Pierakstieties 20 minūšu gariem testa braucieniem. 22 jauni auto ir jūsu rīcībā.

Forši. Taču 20 minūtes katram ir trīs tūres stundā. No plkst. 11 līdz 18 – septiņas stundas. Reizinām ar auto skaitu – iznāk ap 400. Bet ļaužu pie “Mola” sestdienā daudz vairāk. Ko iedot pārējiem? Kā aizpildīt savu testa braucienu gaidošo laiku?

CITI ŠOBRĪD LASA

Izglītojošas izklaides tika piedāvātas divas. Mazā “Daihatsu” kabrioletiņā pareizas stūrēšanas paņēmienus demon­strēja meistars, kura vārdu Latvijā nezina tikai retais. Ivars Caune. Skatījās un klausījās jauni un veci, dāmas un kungi. Strauji dila “Gada auto” vizītkartes, kur norādīta e-pasta adrese ([email protected]) un tiek aicināti izteikties visi, kam šī miniskola šķita pārāk skopa, kas kaut ko līdzīgu plašākā formā gribētu sev vai savējiem, kuru šodien šeit nav.

Starp stūrēšanas seansiem (tie ik pusstundu) – jautājumi un atbildes. Ne tikai par stūrēšanu. Par to, kā izvēlēties labāko auto pamatskolu dēlam, par pareizu rīcību diemžēl pat meistaram iespējamās neizbēgamu avāriju situācijās, par auto izvēli (benzīns vai dīzelis, “Nissan” vai “Dacia”, parastais “automāts” vai variators utt.).

Gluži skaidrs – ļaudis ir gluži kā izslāpuši pēc objektīvas informācijas, kuru diemžēl pietiekamā apjomā nespēj sniegt plašsaziņu līdzekļi. Tehnikas jomā daudzi ne sevišķi uzticas tirgotāju sacītajam. Tādēļ meklē un kāri klausās Cauni, Zvirbuli, Mežuli, mani un citus žūrijas biedrus, kuriem nu nemaz nevajag, lai jūs nopirktu, piemēram, tieši “Opel”.

Drošas braukšanas lietās stāvoklis līdzīgs. Lasāmvielas latviešu valodā praktiski nav. Policijas un CSDD tiražētie ātruma izvēles un disciplīnas kanoni nepārliecina. Kvalifikācijas celšanas skolas pārāk tālas un dārgas. Bet padoms vajadzīgs. Un te tas ir.

Un ir vēl viena veselīga izprieca. Objektīvs tavu iemaņu salīdzinājums ar citiem. Veiklības brauciena trasīte, kurā ietilpst ikdienā sastopami elementi. Līkloči, stāvvieta, kases automāta imitācija. Kāpēc man te paiet divas minūtes, bet šis, lūk, paspēj 57 sekundēs? Mēģinām vēlreiz? Eksperimenti turpinās vēl pēc auto testu laika beigām, vēl krēsliņā. Un beidzas ar secinājumu – tā pavingrot vajag biežāk!

Kopumā ļoti labi, ka konkursa rīkotāju, auto tirgotāju un laukuma saimnieku – “Mola” – intereses šoreiz sakrita un īstenojās formā, kas deva iespēju vairākiem cilvēku simtiem spert soli (iespējams, pirmo) plašāku, labāku auto zināšanu virzienā. Secinājums – atkārtot!

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.