Mobilā versija
Brīdinājums -0.7°C
Andulis, Alnis
Piektdiena, 19. janvāris, 2018
1. decembris, 2017
Drukāt

Sekojot Ogres piemēram, arī citās pašvaldībās apsver ideju ieviest iebraukšanas maksu (63)

Foto - Lita Krone/LETAFoto - Lita Krone/LETA

Ja pašvaldības sāks iekasēt naudu par iebraukšanu pilsētā, autobraucējiem ceļš uz un no Rīgas kļūs krietni sarežģītāks un arī dārgāks.

Ja Ogrei tiks atļauts ieviest maksu par iebraukšanu pilsētā, tad arī citas Latvijas pilsētas, piemēram, Jēkabpils un Skrunda, varētu apsvērt šādu iespēju.

Ogres pašvaldības deputāti pirms nedēļas nāca klajā ar ierosinājumu Ogres novada teritorijas plānojumam 2012. – 2024. gadam iekļaut nosacījumu, ka par iebraukšanu Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā citu teritoriju iedzīvotājiem būs jāmaksā. Iebraukšanas maksas mērķis ir mazināt auto tranzīta plūsmu un CO2 gāzu izplūdi, kā arī mudināt iedzīvotājus izmantot dabai draudzīgākus transportlīdzekļus. Iebraukšanas maksa pilsētā arī sargās dabas pieminekļus, veidos tūrismam labvēlīgu vidi un risinās finansiālās pro-blēmas. Pašvaldībai ir jārūpējas par 5 km autoceļu Rīga–Daugavpils, kas šķērso Ogres pilsētas teritoriju, tomēr ar valsts piešķirto finansējumu nepietiek.

“Autoceļš Rīga–Daugavpils ir valsts nozīmes ceļš, bet tas ir nodots pašvaldības bilancē un tā apsaimniekošanai (kopšana, apgaismojuma nodrošināšana) no valsts saņemtais finansējums ir nepietiekams. Ceļa uzturēšana ik gadu izmaksā 120 tūkst. eiro, par apgaismojumu jāmaksā vēl 30 tūkst. eiro. Valsts no šīs summas finansē vien trešo daļu. Uzsākot diskusijas par iebraukšanas maksas ieviešanu, mēs mēģinām panākt, lai valsts šo ceļa posmu pārņem savā īpašumā vai arī pilnībā finansē tā uzturēšanu,” skaidro Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Egils Helmanis.

 

Rūpes par budžetu, ne vidi

Ogres pilsēta, ierosinot ieviest iebraukšanas maksu, vairāk meklē papildu ieņēmumu avotus savam budžetam, mazāk domā par vides vajadzībām. “Ja man nav taisnība, tad jājautā, vai pašvaldība ir darījusi visu iespējamo, lai savā saimniecībā viss būtu videi draudzīgs?” spriež biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš. “Cik elektrouzpildes staciju automašīnām ir Ogrē? Vai visas katlumājas ir pārveidotas videi draudzīgu materiālu izmantošanai, piemēram, šķeldas vai brikešu kurināmo? Kā pašvaldība veicina elektroauto iegādi? Kā atbalsta Ogrē dzīvojošo inženieri Andri Dambi, kurš nupat uzbūvējis autobusu sabiedriskajam transportam? Cik procentus dzīvojamo māju ir izdevies nosiltināt? Manuprāt, tikai tad, kad pašvaldībai būs ko teikt visās šajās lietās, sniegtas atskaites par padarīto, tad būtu ētiski sākt runāt par iebraukšanas maksu!”

 

Jēkabpilī un Skrundā arī jāmaksā?

“Ja Ogres pašvaldībai izdosies īstenot šo ideju, noteikti izskatīsim iespēju tai sekot. Objektīvi raugoties, pašvaldības kontekstā tas ir risinājums, taču kopumā valstī – ne. Šāda prakse apgrūtinātu transporta kustību,” uzskata Jēkabpils pilsētas pašvaldības izpilddirektors Guntars Gogulis.

Līdzīgu viedokli pauž arī Skrundas novads. Tā kā Ogres pašvaldībai ir tiesības savā administratīvajā teritorijā uzlikt nodevu par transportlīdzekļu iebraukšanu pilsētā, domājams, ka šis solis radīs tālāku rīcību arī citās Latvijas pašvaldībās, novada domes viedokli pauda sabiedrisko attiecību speciāliste Iveta Rozenfelde.

Citās domās ir Siguldas dome. Lai gan pašvaldība ir tiesīga ieviest braukšanas maksu, tomēr ir nepieciešama rūpīga analīze, kādus ieguvumus šis jaunais risinājums, kas patiesībā ir ierobežojums, nesīs vietējiem nodokļu maksātājiem. “Ņemot vērā Siguldas novada pašvaldības mērķus, neizskatām šādu risinājuma ieviešanu. Lai pašvaldība iekasētu maksu par kādu no pakalpojumiem, tam ir jābūt tik labam tirgū, ka pircēji ir gatavi to pirkt arī tad, ja viņiem ir izvēles iespējas. Sadarbībā ar uzņēmējiem veidojam citus risinājumus, kā palielināt pašvaldības ienākumus, lai nodrošinātu infrastruktūras kvalitāti, ko lieto gan vietējie iedzīvotāji, gan Siguldas viesi,” atbildēja Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics.

 

Iedzīvotāji nedrīkstētu ciest

“Ogres novada domē šajā sasaukumā ir mainījies deputātu sastāvs. Ievēlēti jauni deputāti, kuri ir ieraudzījuši problēmu, kuru, piemēram, mēs – Līvānu novada dome – jau sen esam pamanījuši un izjutuši. Arī Līvānu pilsētā ir tranzītiela – Rīgas iela, kas vijas cauri visai pilsētai, un tas ir gan papildu slogs videi, gan pašvaldības budžetam. Ielas uzturēšana, īpaši ziemas periodā – sāls kaisīšana un sniega tīrīšana – prasa ievērojamus līdzekļus no pašvaldības budžeta. Līdzekļi, kas šim mērķim pašvaldībai tiek piešķirti no valsts budžeta, ir tikai trešā daļa no nepieciešamā. Šo problēmu varētu risināt, ja palielinātu pašvaldībai piešķirtos valsts budžeta līdzekļus valsts autoceļu uzturēšanai. Varu minēt piemēru, ka Līvānu novada pašvaldība vienu no tranzītielām (Stacijas ielu) noasfaltēja, piesaistot Eiropas Savienības fondu finansējumu, lai gan to varētu veikt par valsts budžeta līdzekļiem,” pastāstīja Līvānu novada domes priekšsēdētāja Andris Vaivods. Viņš norāda, ka Ogres novada pašvaldības iecere ieviest maksu par iebraukšanu, nav risinājums. “Tad jau visas pašvaldības, kurās ir tran-zītielas var sekot šim piemēram, un tādu ir ļoti daudz. Cilvēkiem, kuri braukšanai izmanto valsts vai pašvaldības autoceļus, nevajadzētu ciest, no viņiem nevajadzētu iekasēt vēl kādu papildu maksu,” piebilda Līvānu mērs.

 

Pirms desmit gadiem prasīja, tagad grib atdot

Latvijas valsts ceļu pārvaldītāja VAS “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”) speciāliste Anna Kononova norādīja, ka jautājums par maksas iekasēšanu nav “LVC” kompetencē. Tomēr, ja šī iecere tiks īstenota, tad Ogres pašvaldībai ar “LVC” būs jāsaskaņo, piemēram, jaunas satiksmes organizācijas shēmas, barjeru uzstādīšana un citas izmaiņas kādā ceļu posmā.

A. Kononova vērš uzmanību faktam, ka Ogres pašvaldība pirms desmit gadiem konkrēto ceļa posmu ļoti vēlējās iegūt sev, bet tagad – atdot valstij. Valsts galvenā autoceļa A6 Rīga–Daugavpils– Krāslava–Baltkrievijas robeža (Pāternieki) īpašumtiesības Ogres teritorijā “LVC” nodeva un Ogres dome pieņēma 2010. gada aprīlī.

Jautājums par maksas iekasēšanu, iebraucot Ogrē, Satiksmes ministrijā vēl nav apspriests, taču VARAM apstiprināja, ka vietējās pašvaldības domei ir tiesības savā administratīvajā teritorijā uzlikt pašvaldības nodevas par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonās. Tomēr šādos gadījumos ir jāveic visas nepieciešamās procedūras, kas paredzētas plānojuma izstrādē, – gan lēmumu pieņemšanas un diskusijas domes sēdē, gan sabiedriskās apspriešanas, kuru laikā iedzīvotāji un institūcijas varēs izteikt savu viedokli.

Pievienot komentāru

Komentāri (63)

  1. Mūsu mīļā valdība kāš no mums naudu visvisādu nodokļu un nodevu veidā un tad vēl nekaunas aplaupīt pašvaldības! Kur paliek tā mana un jūsu naudiņa, ko mēs maksājam ceļa nodokļa un vinješu veidā. Cik saprotu, tad tā ir tautas krāpšana.

  2. Atgriežas viduslaiki vai agrie 90.gadi? Murgs kaut kāds. Reģionālās attīstības ministram te būtu sakāms Ciets vārds un ikvienu pašvaldības vadītāju, kas sapņo par šāda bardaka ieviešanu – nekavējoties jālaiž brīvībā.

  3. un kā piebraukt pie slimnīcas?

  4. LV teritorijā tāpatk ka Eiropā auto virs 3,5.t ir jāiegādājas vinjetes ,kuras maksa ir par izmešiem un ceļa lietošanu.
    Ograinieši nav to ceļu likuši par savu naudu,bet tikai apsaimnieko,par to es maksāju ceļa nodokli.
    Nenotiks tā ka par mūsu nodokļu naudu būvēs ceļu un vēlāk tas pārtaps par maksas.
    Gribat maksas ceļu lūdzu jauna trase,savs privātais ieguldījums unsamaksa par to lietošanu.

  5. Ee, a davai katra pilseta uztaisisim maksas iebrauksanu, ta simboliski-pieciti.

  6. Varbūt vajadzētu katram novadam apkārt sētu uzcelt un izrakt kārtīgu grāvi, lai neviens nemaksājot nodevas iekšā netiek?

  7. Labi,lai tie rižaņi maksā.

  8. Mana dzīves vieta ir pagastā, kurš ir tik nolupis, ēkas tik nolaistā stāvoklī (pavisam tuvu no pilsētas!), ka domāju, gan Kubā, gan Zimbavē izskatās labāk. Domāju, ka viens no risinājumiem būtu, ieviest tajā iebraukšanas maksu. Trūkums gan varētu būt tāds, ka pat pēdējais palicējs, varētu vairs nebūt spējīgs to iebraukšanu nomaksāt, un tad vairs netikut savā pagastā iekšā. Nu tad jau tas tiktu iekļauts no valsts izzūdošo lauku un pagastu, skolu un slimnīcu un darba vietu sarakstā. Tāda jau ir tā valsts politika.

  9. ne nu ahhujeļi naproč – uz haļavu vien grib dzīvot ! Izveidojiet darbvietas,tad nodokļi nāks bet ne-tur jāiegulda … bet ja izvēlēsimies nēertos lauku apkārtceļus kā pretdarbību ? ko tad ? paši sevi izolēsit – visi DUS jums sprandus apgrieztu ja ko tādu mēs izlemtu

  10. Vajag visās pilsētās un miestos vienu jaunu maksu – 2 EIRO TIKAI NO JŪRMALNIEKIEM! Diez cik ilgi viņi gribēs vēl samaksu par iebraukšanu savā supersaudzējamā Jūrmalā. Tad arī Ogre padomās, cik ļoti to vajag!

  11. Nu ko, atgriezāmies feodālismā!…vēlāk, ieviesīsim arī mitas katrā pilsētā, tad savu naudu, tad robežas, sava policija jau ir, atliek tikai savi tanciņi un lielgabaliņi!!!….. murgaina valsts

  12. 2010.gadā Ogrē pie šprices bija Edvīns Bartkevičs.
    No viņa arī jāprasa atdot izsaimniekotos līdzekļus par ne sava ceļa uzturēšanu !

  13. Ja Ogrei ir tiesības prasīt iebraukšanas maksu,tad man ir tiesības nebraukt uz Ogri,es varu pilnīgi iztikt bez šīs pilsētas apmeklējumiem,ja Ogres uzņēmējiem un kafejnīcām nevajag manu naudu,tad tā ir viņu izvēle.Kārtējais NA partijas darboņu murgs.

  14. Katrā ziņā tas neveicinās vēlēšanos pa ceļaam iegriezties Ogrē, apskatīt, paēst, kaut kp nopirkt. Pilsētas tēviem nauda nāk, bet tirgotājiem, pakalpojumu sniedzējiem u.c. nebūs izdevīgi.

    • Jūsu ofiss ir uz riteņiem ?

    • Ja vietējiem uzņēmējiem beigs nākt ienākums, tad arī tie “pilsētas tēviem” nebūs no kā iekasēt nodokļus, un tad to iebraukšanas maksu ari varēs iebāzt …
      p.s. Lielāku murgu izdomāt, vajag padomāt! Var būt viņi tu ko “LABU” pīpē, vai šņauc tīro?!

  15. Nekur pasaulē nav jāmaksā par iebraukšanu pilsētā. Maksā vai nu par autobāni vai par kādu nacionālo parku. Un būvē apvedceļus. Lai kravas mašīnas nebrauktu cauri pilsētai. Viņi panāks tikai to, ka neviens vairs nebrauks ne uz Ogri, ne cauri Ogrei.

  16. galvenie “taisnības cīnītāji”: Edvīns Bartkevičs, Vita Pūķe, Gunārs Kārkliņš savtīgās interesēs paņēma to ceļa posmu sava biznesa bīdīšanai – nu tik cels ceļmalas pabus un nezin ko vēl…
    To brandžu padzina, bet pašvaldībai ceļš jāuztura joprojām.
    Pēc iespējas ātrāk ceļš jāatdod atpakaļ valstij,
    bet to brandžu jāliek aiz restēm !
    Maksu jāiekasē no lielākajiem ceļu bojātājiem – mežu izsaimniekotāju apkalpotājiem !

  17. Vai tad nepietiek ar kropligo Jurmalu? Tad jau tiem iebraucot Riga ari ir jauzliek maksa!

  18. Super, gudra doma, valsts no nodklju naudas pieskir liidzekljus pashvaldiibaam, tagad, lai jau veel maksaa, jo resnajaam pakaljaam atkal par maz..

  19. Ja domnieki domā, ka ar šo soli viņi iegūs reitingu ogrēniešu vidū, tad viņi ļoti maldās. Gan tāpēc, ka tas sarežģīs dzīvi pašiem ogrēniešiem (barjeras uz ceļa, naudas ieksasēšana, kas stipri vien aizkavēs transporta plūsmu), gan radiem, kuri brauks ciemos, būs jāmaksā. Un ko darīt tiem, kuri strādā Ogrē, bet dzīvo citur un katru dienu brauc uz darbu?! Un – galvenais – visi taču saprot, ja Ogre šo savu fikso ideju realizēs, sekotāju būs daudz. Un sāksies vispārējs murgs. Arī daudzi ogrēnieši katru dienu brauc uz darbu Rīgā. Ja arī Ikšķile un Salaspils prasīs maksu?! Ceru, ka valdībā un Saeimā atradīs veidu, kā pieņemt likumu, lai šādas tiešām neadekvātas lietas nebūtu iespējamas. Un nobeigumā gribas piebilst – acīmredzot izspiešanā vainotajam Ogres mēram šī nodarbe (izspiešana) tik dikti iet pie sirds, ka vēlas ar to nodarboties gan nelegāli, gan legāli. Te nu ogrēniešiem vajadzētu mazliet sadot pa pirkstiem savam mēram. Un vispār tas, ka Ogrē ir tāda dome un tāds mērs, pilsētniekiem (vēlētājiem) godu nedara!

    • kautrīgi neslēpies! Atbildēt

      Gunār, tas esi tu ?!

    • +1, šis murgs ir ar steigu jānorok, citādi LV no mājas bez maka nevarēs iziet. Cik vispār tiesiski ir prasīt maksu par šoseju kas ir celta un uzturēt līdz 2010.gadam par valsts t.i. visu iedzīvotāju līdzekļiem….”loti sarūgtina NA reģionālie muļķi šobrīd, domāju, ka partijai tas arī par labu nenāks. Bet šoseja ir jāpaņem atpakaļ valstij, jānovāc visi tie 50 posmi, kas ir uzstellēti un turpmāk konsekventi jāievēro princips, ka visi tranzītceļi ir valsts rīcībā, lai kādiem vietvalžiem nav kāre iesist ātro piķi !

  20. Domāšanā un darīšanā galīgi sajukusī valsts pārvalde – attiecīgie ministri.
    Par ko jau maksājam CEĻA NODOKLI??!
    Šos dīkdieņus pēdējais laiks padzīt, citādi aiz nekā nedarīšanas pie galda sēžot izdomās GAISA NODOKLI KATRAM SAVAS VALSTS PAVALSTNIEKAM.
    Trūkst vārdu – jo tālāk , jo trakāk! Īsts bērnudārzs!

  21. Zagļiem jāsēž cietumā!

    G.Žeglovs.

  22. Jaaliek bûs ari ípašumam iebraukšanas maksa :))) saveejiem iebraukshana ar atlaidi,bet valsts paarstaavjiem x2

  23. Dažas pašvaldības domā, ka kaut kas ir jādara, tikai ne Bauskas, kur situācija ir viss briesmīgākā, tā nenormālā kravas automašīnu plūsma, tas nav prātam aptverams. Tika veikti pētījumi par plūsmas intensitāti, skaitļi iespaidīgi un tas arī viss:(

  24. Maksaajam maksaajam maksaajam …latvija mums ir skaista,bet valdíba un tiem lídziigie salašñas-ko gan lai tur saka …. Sibiirijaa mežu daudz :)))

  25. Valsti,kurai no viena gala līdz otram, var nokļūt dažu stundu laikā, ļoti labi varētu pārvaldīt centralizēti.Darba tirgū varētu ieplūst daudzi tūkstoši šobrīd pašvaldībās šiverējošo parazītu.

    • Aboslūta taisnība…bet kur tad liksies visādi “novadu” un pagastu deputāteļi, vietējie muņi, u.c. pilnīgi bezjēdzīgi darboņi…110+ lokālbirokrātijas aparāti vastiņā, kur nedzīvo 2 miljoni ir vnk farss vai tīša kaitniecība !

  26. Murgs! Ko vēl izdomās, elpot arī nevarēs citos pagastos. Nevarēs Pārvietoties bez maksāšanas pa Latviju. Tipa par šādiem lēmumiem deputāti sit sev pa plecu.

  27. Pašvaldību ministra NA Gerharda augstākā pilotāža – Latviju padarīt feodālās pilsētvalstiņās. te riepu kalnus neredz te jau pilsētvalstiņas ar savām ”muitām” – –
    Nu galīgs sviests no NA ministra puses…
    Man teiks – ministrs jau to nedara, jā nedara un dara visu lai tā notiktu…- es jau neko, ne riepu dūmus redzu, ne jaunās jaunās pilsētvalstiņas…

  28. pareizi ir,bauriem tik zirgam pakaļā vilkties

  29. Man vienam liekas, ka mēs dzīvojam skaistā zemē, bet idiotiskā valstī?

    • Braucot no Baldones uz darbu Rīgā,var sanākt pa cełam maksāt Kekavai,Salaspilij,Rīgai… Lētāk ir vienreiz aizbraukt uz lidostu! Un kā notiks preču piegāde veikaliem ? Lai nemaksātu iebraukšanas maksu,visu izkraus pie pilsêtu robežām???Tālāk stieps mêri vai bezdarbnieki? Kas par to maksās?? Cik tādā gadījumā veikalā maksās maize??

  30. Demokātiskās ekonomikas augstākā pilotāža.

  31. Ja izspiedējiem neuzšaus pa pirkstiem tagad, vēlāk būs daudz grūtāk …

  32. Jā, visā Latgalē iebraukšanas maksu, bet ja māk pa latgaliski – atlaidi.

  33. MĪLĀ TAUTA ,PAR KO MAKSĀJAM CEĻA NODOKLI?

  34. drīz arī par iešanu būs jāmaksā….
    murgs….

  35. Cerams Rīga neatpaliks no šīs idejas

Draugiem Facebook Twitter Google+