Mobilā versija
Brīdinājums +12.5°C
Rodrigo, Rauls
Pirmdiena, 25. septembris, 2017
24. maijs, 2017
Drukāt

Uzlabots krustojums, kas paņēmis vairāk nekā 10 dzīvību (13)

Foto - Renārs Koris/LVCFoto - Renārs Koris/LVC

Jaunais Tukuma aplis.

Ministrs brauc uz būvobjektu… Ha… Pēc tādas kā darbīguma demonstrācijas izskatās…

Tiešām, dzirdot par šādiem amatpersonu izlēcieniem pie dabas vai TV īssižetos tos skatot, skepsīte rodas. Bet klātesot ir forši. Ir labi un vajadzīgi tuvu redzēt galīgās apdares vēl neaizsegto Latvijas (Rīgu neskaitām, tikai valsts ceļus!) garākā tilta pārbūves pamatīgo anatomiju, varenos stiegrojumus, masīvo jaunā betona monolītu, ir sevišķi interesanti, ja darbu norises skaidro jauna, skaista sieviete.

Jūlija Ivanova, VAS “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”) projektu vadītāja: “Mans tētis ir inženieris, arī vectēvs strādājis būvniecības nozarē. Viņi abi gan nav ceļinieki.  Kad iestājos augstskolā, gribēju strādāt ar tiltiem. Tomēr prakses laikā būvobjektā sapratu, ka vēlos būt saistīta ar visu ražošanas procesu. Projektu vadībā to visu var apvienot. Ikdienas darbs ir saistīts ar procesu koordinēšanu, kontroli un dažādu jautājumu risināšanu no pasūtītāja puses. Es sekoju līdzi tam, lai katra no iesaistītajām pusēm pildītu savus pienākumus. Ja būvlaukumā rodas problēmas un ir nepieciešama pasūtītāja iesaistīšanās, es pieslēdzos. Sekoju līdzi darbu kvalitātei, kārtībai objektā, uzraugu objektu kopumā. Vai šis darbs man patīk? Jā! Ja tu pietiekami profesionāli dari savu darbu, ja saproti lietu būtību, tad nav nekādas atšķirības, vai to dara sieviete vai vīrietis.”

Galvenā patīkamā ziņa uz Ventspils pusi braucošajiem – kavējumu darbu grafikā nav. Augustā tiem vajadzētu būt pabeigtiem. Sastrēgumu mazināšanai luksoforu darbu regulē pastāvīgi dežuranti.

Par jauno apļveida krustojumu pie Tukuma stāsta “LVC” Tukuma nodaļas vadītājs Harijs Lācars. Vīrs, kurš šajā nozarē sāka darboties jau tālajos laikos, kad par milzu panākumu tika uzskatīta Ventspils šosejas novirzīšana no Tukuma centra uz jaunbūvētu taisni. Bet krustojums ar Jelgavas virziena ceļu izrādījās gauži viltīgs un nelaimīgs. Tas stabili ieņēma vietu Latvijas ceļu “melno punktu” topā, pirms dažiem gadiem pat kļūdams par vismelnāko. Avāriju simti, vairāk nekā 10 dzīvību tajā izšķaidītas, pirms varam fotografēt šodien redzamo. Aplis ir gandrīz pabeigts. Un arī ministrs krāso vienu no Laimas zīmēm, kas mūžīgi mūžos paliks zem jaunā asfalta virskārtas, Harijs kaisa krāsā mirdzuma putraimiņus, kuriem jāspīd gadiem un betonam cauri – nekādu avāriju vairs!

Nepilnu kilometru tālāk vēl skatām citas pagājušā gadsimta steigas un nepietiekamas pamatnes izpētes seku perēkli, kas arī šovasar tiks likvidēts. Šeit Tukuma apvedceļš toreiz tika “uzbliezts” pāri dziļam un peldošam kūdras slānim, kas pat regulāri pastiprinātu virskārtu (nu redzam to pa ass līniju pāršķeltu – vai pusmetru biezu) līdzenu vienalga noturēt nespēja. Līdz rudenim būs citādi. Uzbēruma noslīdējuma iespējas tagad novērsīs dziļas, līdz stabilam māla slānim iedzītas atbalsta sienas (jau gatava viena no tām). Pamatīga būve. Eiropas līdzfinansēta.

Šķietami formālā “ekskursija” noslēdzas labā, vēl labākā noskaņā. Ar gadskārtējo (jau septīto) ceļinieku Gada balvas pasniegšanu, uz kuru – par dzīvi ar smaidu parunāt, dižskābardi simboliski iestādīt – sabraukuši skaistās profesijas pārstāvji no visām Latvijas malām. Laureātu saraksts pievienots. Paldies jums par paveikto!

Gada balva 

Segumu atjaunošanas un pastiprināšanas būvdarbu grupā

1. AS “A.C.B.” par a/c A1 Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) posmu 89. – 101. km

2. SIA “Saldus ceļinieks” par a/c A9 Rīga (Skulte)–Liepāja posmu 24. – 38. km

3. SIA “Ceļi un tilti” par a/c A12 Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) posmu 106. – 114. km

Tiltu būvniecības un pārbūves grupā

1. SIA “Tilts” par tiltu pār Gauju uz a/c P30 Cēsis–Vecpiebalga–Madona 32. km

2. Pilnsabiedrība “LNK Industries Group” par gājēju tiltu pār a/c A10 Rīga–Ventspils 15. km

3. SIA “Rīgas tilti” par tiltu pār Vircavu uz a/c P94 Jelgava–Staļģene–Code 3. km

Paplašinātu autoceļu būvdarbu grupā

1. SIA “8 CBR” par a/c P30 Cēsis–Vecpiebalga–Madona posmu 25. – 38. km

2. SIA “Igate” un SIA “Saldus ceļinieks” par a/c P73 Vecumnieki–Nereta–Subate posmu 7. – 21. km

3. SIA “Via” par a/c P87 Bauska–Aizkraukle posmiem 76. – 77. km un 78. – 79. km

Autobraucēju gada balva (interneta balsojums)

SIA “Saldus ceļinieks” par veikumu uz a/c A9 Rīga (Skulte)–Liepāja posmā 24,40. – 38,18. km

Pievienot komentāru

Komentāri (13)

  1. Tāda sajūta, ka google transleiteris rakstījis nevis žurnālists.

  2. Daļa no mūsu tautas ir fatāli nolemti…izskatās ka nekas nav labi, aplis slikti, meliorācijas grāvji slikti, luksofors slikti, pārvadi ar iemidzinoši taisniem ceļiem arī ir slikti : )))

  3. Man nepatīk apļi pilsētās. Idiotiskākais izgudrojums, kuram ir milzums mīnusu un kurš tiešām rada riskus

  4. Idiotiskie mērkaķi, salabojiet ceļa segumu pie Sēnītes !!!

  5. Nevar saprast vai tikko lasīju rakstu,reklāmu vai pozitīvisma pilnu propagandu.

  6. Tukuma slavenos apļveida krustojumus pilsētā izbaudu pilnibā – teikšu tieši , savādāk kā par lielām puķu dobēm tos dēvēt nevar !Piekritu slēdzienam par to , ka savādāk kā par “”satiksmes murgu ” tie nav saucami !Par šo pēdējo pagaidām domu un slēdziena man nav – jāpagaida lidz pabeigs izbūvi pilnibā !
    Uz papira jau sanāk smuki un naudiņas jau ari varētu sanākt projektētējam ar būvniekiem ne mazās par šādiem šedevriem !

    • rodas gan iespaids Atbildēt

      ka projektet neviens nav mācijies. jau tagad redzams ka leņķi slikti izveleti, piebraukšana gan no tukuma gan no jelgavas puses samāksloti sarežģita, par grāvjiem pat nerunāsim, tie tagad tādi modē ka izdzivot pēc iebraukšanas ir ceriba tikai tankā sēdošam. rodas iespaids ka paši projektētāji pie auto stūres vispār nav sēdejuši

  7. Harijs Lācars pilnībā sabojājis jēdzienu “droša braukšana apļveida krustojumos”!
    Vai viņš no drošības ceļu satiksmē ko saprot? Tukuma jaunais aplis ar braukšanas joslas platumu tajā, izbraukšanu un nobraukšanu no tā un salaiduma šķērsprofīliem ir galīgi aplam un nedroši braukšanai izveidots, īpaši slidenos ceļu apstākļos!

  8. braucu tur apmeram reizi nedeļā Atbildēt

    un varu nopietni apgalvot ka ari pec pabeigšanas tas būs satiksmes murgs. tik sliktu ceļa būves paraugu sen nav nācies redzet

  9. Kamēr saproti no super emocionālā raksta par kuru krustojumu iet runa? Wtf, autors/e zāli pīpē? vienā teikumā to varēja pateikt-kur, kad un kas. Cik glupi.

  10. Tas, ka tajā vietā nebija aplis, ir noziedzīga bezatbildība.
    Beidzot tā situācija ir normalizēta.
    Varēja, protams, tas aplis būt nedaudz lielāks, bet, ko nu vairs.

  11. šoferīts no laukim Atbildēt

    apļus taisam, tas apsveicami, bet vajadzētu pamācīties pie kaimiņiem lietuviešiem, tā dobe varēja būt mazāka, labo pagriezienu varētu izveidot lai aplī nav jāiebrauc, vietiņas tur pietiekami.

  12. Tukuma aplis būs jauns “nāves aplis”!! Kāpēc izraka tos milzu grāvjus apļa iekšmalā, ja notiek nelaimes gadījums, ta no to grāvi nāks tikai miroņi laukā!

Draugiem Facebook Twitter Google+