Mobilā versija
+0.1°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
17. oktobris, 2013
Drukāt

Merilina Monro, Leonardo da Vinči, Žaklīna Kenedija Valmierā

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Valmierā, mākslas „Galerijā Laipa” līdz 9. novembrim apskatāma Sanktpēterburgas vaska figūru muzeja kolekcijas izstāde, kas šādā izskatā skatāma pirmo reizi Latvijā.

Izstādes ekspozīcijā iekļautas 25 figūras, tostarp J. F. Kenedijs, Žaklīna Kenedija, Merilina Monro, Leonardo da Vinči, Salvadors Dalī, Platons, Dmitrijs Medvedevs, Vladimirs Putins, Salome, Hipokrāts, Jēzus Kristus, 12 figūru kompozīcija “Svētais vakarēdiens”, u.c. Visas izstādē redzamās vaska figūras ir izgatavotas vienā eksemplārā – Sanktpēterburgā to dubultnieki nav palikuši.

Ieklausoties izstādes kuratora Armena Arutjunjana aizraujošajos stāstos, top skaidrs, ka skulptūru gatavošana ir laikietilpīgs process un pie tā strādā vesela komanda. Visupirms tiek savākta visa iespējamā informācija par veidojamā tēla izskatu un iezīmēm – izpētīti vēstures avoti, laikabiedru liecības, portreti, fotogrāfijas, gravīras, pēcnāves vaska maskas. Darba procesā tiek salīdzinātas dažādas viena cilvēka fotogrāfijas – jaunībā, brieduma gados, vecumā, un visās var atrast kopīgas tieši šim cilvēkam raksturīgas iezīmes, kas nemainās. Ja nav fotogrāfiju, pētītas gravīras, bet, ja nav arī to, mākslinieks centies iztēloties, kā varējis būt. Piemēram, Sābas ķēniņiene no Bībeles ir mākslinieka iztēles radīta. Pēc vēstures liecībām veidota Kleopatras sejas, taču nav zināms, cik lielas bijušas viņas krūtis – mākslinieks vaska figūru radījis puskailu. Pēcāk tēlnieki, grimētāji, šuvēji, kurpnieki un frizieri izveido tēlu atbilstoši tā prototipam. Piemēram, katrs mats ar īpašu metodi sasprausts vaska galvā. Izmantoti tikai dabiskie mati, kas pēc „pieaudzēšanas” apgriezti, veidojot tādu frizūru, kāda cilvēkam bijusi.

A. Arutjunjans stāsta, ka vaska figūras iztur līdz mīnus 40 un līdz plus 40 grādiem pēc Celsija, pateicoties krievu zinātnieku radītajai vaska receptei, kurā precīzi var atveidot cilvēka ādas tekstūru.
Vaska figūras varēs apskatīt, stāvot pie sarkanās lentes, kurai pāri kāpt nedrīkst. Arī tās aptaustīt aizliegts, lai neapgāztu. un nesabojātu – figūru materiāls ir ļoti trausls.

Pievienot komentāru

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un KalniņuDiriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+