Mobilā versija
+5.2°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
17. jūnijs, 2015
Drukāt

Anna Žīgure: Bēgļu jautājumā Latvijā ir visas iespējas pārvērst iedomāto zaudējumu lielā ieguvumā (71)

Foto - AFP/LETAFoto - AFP/LETA

Sīriešu bēgļi izlaužas caur žogu Turcijas un Sīrijas pierobežā. Turcija pagājšnedēļ paziņojusi, ka ieviesīs pasākumus, lai ierobežotu bēgļu plūsmu.

Pirms mēneša man rokās nonāca 1990. gadā Stokholmā izdota grāmata “Pāri jūrai”. Tajā Valentīna Lasmane apkopojusi 130 to latviešu atmiņas, kuri 1944. gada rudenī, nākamā gada ziemā un pat vēl pavasarī pārblīvētās, galvenokārt zvejai domātās motorlaivās bēga projām no Kurzemes krastiem. Mēs nekad neuzzināsim, cik bēgļu uz jūras aizgāja bojā, bet Zviedrijas krastā izkāpa apmēram 4000 cilvēku.

Gribu atgādināt tikai dažus atmiņu fragmentus no lielās drāmas, ko koncentrētā veidā atklāj Valentīnas Lasmanes darbs.

Ceļš uz Gotlandi

Oskars Alksnītis no 1944. gada 15. oktobra laivas: “Airējamies atpakaļ, un tad sākās bēgļu uzcelšana. Bijām uz laivas 62 personas: 28 vīrieši, 20 sievietes, 14 bērni. Visu nakti lija, tikai rītam austot apstājās. Bet tad pēkšņi kāds iekliedzās: “Ātrlaiva!” No dienvidiem ātri tuvojās torpēdlaiva – tās karogu nevarēja redzēt, tas saplūda ar ūdeni. Mēs bijām Dieva rokās: ja tur vācieši, tad mums arī ceļš uz Vāciju. Bet, ja krievi, tad ceļš jūras dibenā. Klusums pārņēma visus. Tāds baigs klusums… Tas vilkās, kas lai zina, mirkli vai mūžību. Tad šai klusumā kaut kas sāka vibrēt, radās sajūta par kādu rūkoņu, dūkoņu gaisā. Galvas sacēlās pret debesīm: tur tālu, tālu mūs pārlidoja lidmašīna. Torpēdlaiva zibenīgi apsviedās un viens divi attālinājās no mums. Drīz vien tā pazuda. Kā nebijusi. Vai tas bija tikai atvieglinājums, kas pāršalca sēdētājus? Jeb bijām sajutuši mūsu liktens putna vēdas? Tik tikko mūsu nodomiem kāds būtu pārvilcis svītru. Kāds? Gadījums? Liktenis? Dievs?”

Meta Krasta no 11. novembra laivas: “Tā es uzkāpu uz laivas ar abiem bērniem: Andrejs, vēl zīdainis, uz rokas un divgadīgā Mudīte klāt. Liek man iet kajītē, un te redzu, Mudītes vairs nav. Rāpjos ārā uz klāja. Tur ļaužu biezs. Es tumsā saucu: “Mudīt! Mudīt!” – “Jā!” skan balstiņa no koferu kaudzes. Izmakšķerēju viņu un lienam kajītē. Te kāda nepazīstama kundze saka, ka paturēšot meiteni klēpī. Mudīte iesēžas, siltā segā ievīstīta, un, kad laiva sāk kustēties, tā bērns uzsāk dziedāt: “Kad jāšķiras no tēva mājas, sirds sāpēs lūst…” Mums acīs asaras, bet jāsmejas vien ir.”

Teodors Kriņģelis no 18. novembra laivas: “Tajā liktenīgajā 18. novembra naktī man vēl iznāca būt par cilvēka dzīvības glābēju. Kad ar sievu un abām meitām laimīgi bijām uz laivas, kāda nepazīstama sieviete, rāpjoties no pievedlaiviņas, iekrita jūrā. Mēs, vīrieši, sadevāmies ķēdē, gaidīdami, kad viņa pacelsies no ūdens, un tā laimīgi izvilkām viņu aiz matiem…”

Maiga Jaunzeme no 24. novembra laivas “Zvejnieks”: “Sēdēju uz laivas, ceļiem pierautiem pie zoda, bet nekā neatceros. Baiļu nebija. Tās bija izdzīvotas krastā. Viss bija it kā nostādīts uz nulles. Nevajadzēja ne ēst, ne iet darīšanās. Ķermenis neeksistēja, visi fizioloģiskie procesi bija apstājušies. Tādā kā mirāžā viss slīdēja garām – ūdens, cilvēku sejas.”

Andrejs Zommers no 24. novembra laivas “Gaisma”: “Laivā bija vairāk nekā 20 personu – bagāžu neļāva ņemt līdzi, jo tā bija parasta zvejnieku motorlaiva, pielādēta līdz malām. Stāvot nebija lāgā kur kājas nolikt.

Braucām 24 stundas, jo šad tad apturēja motoru, kad garām brauca kuģi, lai tie nedzirdētu troksni. Kritiski brīži bija, kad motors apstājās, saplīsa. Bet vīri tika ar to galā un beigu beigās iezēģelējām Gotlandē. Šai laivā brauca arī Grīnbergu ģimene ar zēnu un divām vienu gadu vecām dvīnītēm – Maiju un Paiju. Zviedriju sasniedza tikai Maija. Paijiņas dzīvība izdzisa uz jūras.”

Edīte Jaunvīksna 24. novembrī no Ventspils: “Tai vētras laikā visas atmiņas saplūdušas vienā punktā – nekā neatšķetināt. Tikai viens spilgts punkts: Caunes kundze kliedz: “Elmār, Elmār!” Mācītājs lec kaut kā neveikli (izrādījās, salauza ribu) pie kundzes un meitiņas, bet meitiņa – mirusi. Māte nu sēdēja ar mironīti rokās, un mēs visapkārt klepodami un vemdami… Kad piebraucām krastā, atceros ainu: pirmais izkāpj mācītājs Caune, garš skaists vīrs skaistā baltā jērādas vestē, garos zābakos, un rokās tur savu mirušo meitiņu… Mēs bijām kādi 40, kas izkāpa.”

Plaši atspoguļoja prese

Mūsu bēgļu ierašanos plaši atspoguļojusi Gotlandes prese. Valentīna Lasmane saskaitījusi ap sešdesmit rakstu. Piemēram, 1944. gada 20. oktobrī laikrakstā “Gotlands Folkbladet” teikts, ka 2/3 no Baltijas 25 000 laivu bēgļiem (lietuvieši bija tikai pāris simti) “pieder t. s. mazā cilvēka klasei – strādnieki, amatnieki, zvejnieki, zemnieki. Pārējie – dažādu profesiju ļaudis – kantoristi, tirgoņi, ierēdņi, skolotāji, ārsti, advokāti, zinātnieki utt. Kas attiecas uz bēgļu politiskajiem uzskatiem, tad viņi visi ir demokrātiski un nacionāli domājoši”.

Žurnālists Ivans Brats laikrakstā “Folket” aprakstījis kādu notikumu 1945. gada pavasarī: “Kādā maigā pavasara naktī Gotlandei tuvojies šoneris “Gulbis”, kas nācis no Liepājas. Kad Gotlandes krasts bijis tikpat kā ar roku sasniedzams, parādījusies padomju lidmašīna un noklājusi šoneri ar savu uguni. “Gulbis” sācis grimt. Tikai niecīga daļa bēgļu sasnieguši krastu.”

Vispārzināms, bet, šķiet, arvien atgādināms ir fakts, ka Padomju Latvijas gados mūsu bēgļi tika nomelnoti un apmeloti, apsaukāti par fašistiem un Hitlera pakalpiņiem. Tas ilga piecdesmit gadus, un svešo varu cirstā brūce, kas sadalīja mūsu tautu, joprojām nav pilnīgi sadzijusi; ar to saskaramies visai bieži.

Nepieciešama solidaritāte

Savā grāmatā “Jēzus no Nācaretes” bijušais pāvests Benedikts VI – teologs Jozefs Racingers, skaidrojot žēlsirdīgā samarieša rīcību, uzsvēris, ka mūsdienās skaidri redzama šīs līdzības aktualitāte. Racingers rak­sta: “Pārceļot to pasaules mērogā, ieraugām, cik tiešā veidā uz mums attiecas aplaupītās un bezpalīdzībā pamestās Āfrikas tautas. Tad mēs redzam, cik ļoti tās ir mūsu “tuvākais”, ka tās ir aplaupījis un joprojām aplaupa arī mūsu dzīvesveids, mūsu vēsture, kurā esam saausti kopā.”

Jozefs Racingers mudina skatīties uz nelaimīgajiem bēgļiem no Āfrikas un citām pasaules konfliktu vietām ar atbildības sajūtu un jūtot solidaritāti.

Jēdziens “solidaritāte”, ko varētu latviskot kā līdzjūtīgu atbalstu, vēlēšanos palīdzēt, mūsu valstī ir pelnījis piedzīvot renesansi. Jāatceras, ka bez citu tautu līdzjūtības un palīdzētgribas daudzi latvieši nebūtu izdzīvojuši ne Sibīrijā, ne Rietumos, un līdzjūtības apdvesti stāsti dzirdēti arī dzimtenē. Šodienas Latvijā ir nepieciešama solidaritāte – gan pa vertikāli, gan horizontāli.

1991. gadā, kad Latvija atguva neatkarību, nevarēja iedomāties, cik dramatiski notikumi sāks attīstīties Eiropā un citur pasaulē. Visos militārajos konfliktos galvenokārt cietuši civiliedzīvotāji, bet daudzi izglābuši dzīvību, papildinot Otrā pasaules kara bēgļu pulkus, kas jau sen iedzīvojušies savās mītnes zemēs. Var runāt par bēgļu masu, bet ir iespēja skatīties atsevišķi uz katra cilvēka, katras ģimenes pārdzīvoto un, atceroties mūsu vēsturi, padomāt par traumām, kas atstāj sekas uz visu mūžu un vēl nākamajās paaudzēs.

Uz tukšajām slēgtajām lauku skolām?

Šobrīd Latvijā risinās spraiga un nikna diskusija par “700 kvotas bēgļiem, nēģeriem no Āfrikas”, un attieksme pret šiem nelaimīgajiem ir ļoti noraidoša. Vieni atgādina okupācijas laiku, kad no visas lielvalsts ieveda darbaspēku, no kura daļa joprojām nevēlas kļūt par lojāliem pilsoņiem. Paliek iespaids, ka starp interneta komentāriem arī par šo tēmu atrodami “troļļu” mākslas paraugi, kuru mērķis ir kurināt naidu cilvēku vidū un sēt neticību, lai pēc tam varētu secināt, ka latvieši ir neiecietīgi un pat rasistiski noskaņoti.

Latvijai līdz ar pārējām Baltijas valstīm vajadzētu panākt, ka varētu izteikt savas vēlmes jautājumā, cik un kādus bēgļus mēs spējam uzņemt. Nevienā gadījumā mums nebūs jāslej teltis plašām bēgļu nometnēm, bet runa varētu būt par ierobežotu skaitu ģimeņu, kurām mēs varētu palīdzēt izdzīvot. Bēgļiem, protams, jāapmeklē kursi, kuros jau no paša sākuma mācīs valsts valodu (lai viņi nespēcinātu krievu valodas lomu Latvijā), skaidros mūsu vēsturi un mentalitāti un kuros būs iespējams apgūt kādu mūsu tautsaimniecībai nepieciešamu amatu. Jādara viss, lai eventuālie bēgļi stiprinātu mūsu valsti, valsts valodu un dotu jaunu spēku tautsaimniecībai. Vismaz pēc tā tiecas citās rietumvalstīs, kur bēgļu devumu augsti vērtē arī no ekonomiskā viedokļa. Kāpēc lai mēs to nespētu? Latvijā ir visas iespējas pārvērst iedomāto zaudējumu lielā ieguvumā, kas nāktu visiem par svētību.

Lai rīkotu kursus un apmācības, vajadzīgas telpas. Cik mums ir tukšu slēgtu lauku skolu, kuru izsistās logu rūtis kā aklas acis meklē tumsā gaismu? Vai nepieciešama vieta, kur sākumā apmesties? Varbūt kāda pamesta padomju armijas ēka, ja to izremontētu, noderētu šim nolūkam… Katrā no Latvijas novadiem pēc uzturēšanās atļaujas izsniegšanas varētu izvietot kādas ģimenes. Ja vietējie cilvēki tās uzņemtu ar sirsnību un līdzjūtību, cilvēki ātri vien iesakņotos.

Esam vienas pasaules pilsoņi

Bailes no iebraucējiem ir okupācijas laika mantojums, jo uz Latviju pārvietotie cilvēki parasti papildināja privileģētās šķiras rindas. Mūsdienās ir visas iespējas ievadīt bēgļus tādā dzīves ritumā, kādu uzskatām par pareizu.

Līdz šim Latvijā ar domu apmaiņu bēgļu jautājumā nav veicies, jo varas pārstāvji nav spējuši saprotamā valodā izskaidrot šo problēmu, kas attiecas uz visu pasauli. Var saprast, ka pēc garajiem noslēgtības laikiem ir grūti pierast pie domas par vienu pasauli, kuras pilsoņi visi esam. Turklāt vēsture liecina, ka lomas var strauji mainīties – mēs neviens nezinām, kurā brīdī pašiem nāksies lūgt patvērumu un maizi.

Pievienot komentāru

Komentāri (71)

  1. Anna Žīgure apmaldījusies savā liberastijā.

  2. Tik pat lielā ieguvumā,kā mūsu kultūras darbiniekiem no praidiem?

  3. Kas der Junkeram,Dombrovskim un Žīgurei-neder mums!

  4. Tieši šādi “Jozefs Racingers mudina skatīties uz nelaimīgajiem bēgļiem no Āfrikas un citām pasaules konfliktu vietām ar atbildības sajūtu” jāraugās un “Mūsdienās ir visas iespējas ievadīt bēgļus tādā dzīves ritumā, kādu uzskatām par pareizu” vēl nav gatavi bēgļi , ja ir iebildes – paraugieties kā tas šobrīd notiek Igaunijā.. vai mūs valsts tiesībsargi ir gatavi? Arī visus mērīt ar vienu mērauklu nevar, tomēr šo bēgļu izcelsme ir Itālijā esošo “biznesmeņu” vēlme nopelnīt un tikai. Cik tam ir faktiskais sakars ar bēgšanu no.. ir cits jautājums. Latvieši lielā daļā izgāja filtrācijas nometnes , kā tas būs šeit? Vai kāds noskaidros kas ir šīs personas(dokumenti izrādīsies nislīkuši, saplīsuši utt., pateiks jebkuru vārdu un tālāk. Lietai ir divas puses un nav arī pēckara laisk, kad pasaule bija savādāka. Nevar rauzdīties uz atpakaļu neerdzot kas būs rīt. Pajautājiet ārzemju latviešiem šodien kā notiek : integrācija”lielajās valstīs!! Apmēram tādas domas!

  5. Ilgu laiku neesmu neko stulbāku lasijis

  6. Kauns Kauns Kauns par A Ziguri !

  7. Kā var salidzināt šīs 2 nesalidzināmās lietas ??? ** iestājies rakstniecei !

  8. Padomājiet kādi līdēji, morāli un garīgi slimi un latviski sakot draņķi vada mūsu valsti uz bezdibeni, kurā tikai kosmoplitiskiem parazītiem un visu veidu svešajiem un zilajiem būs iespēja labi eksistēt kopīgi ar šo valdošo saujiņu, šiem visu rangu nodevējiem! Izglītības līmenis un informācijas pieejamība ļauj šai Zīgurei saprast patieso lietu stāvokli un tāpēc īpaši pretīgi redzēt apzinātu liekuļošanu un faktu kropļošanu un arī slēpšanu rakstot šo patiesībā pretlatvisko tekstu, lai izpatiktu algas maksātājiem un ārzemju šefiem.

  9. Nejaukt Pasaules kare begljus ar parazitiem. Pasakiet, kura no tam valstim sobrid oficiali notiek karsh? Sirija, bet parejas pat EU vestniecibas strada. Tas viss ir labs bizness cilveku kontrabandistiem, un labi, ja treshdalja no @begliem@ tiesham beg no rezhima. Parejie ir paraziti. Es lasu zinjas italju valoda, par to kaa tie paraziti tur uzvedas – ne vests no pazemibas, pieprasa dargus hoteljus, ar wifi ktra istaba, un lai butu pietiekami tuvu jurai. Musu begli 2 Psaules kara laika arii 5 zvaigzhnju hoteljus pieprasija????

  10. Žīgures k-dze kārtejo reizi nošāvusi garām !!NU NEVAR !! salīdzināt Āfrikas bēgļus ar Latvijas trimdiniekiem ! NEVAR un NEVAJAGA,JO ir pavisam dažādi apstākli un aizmucēju prioritātes un gribēšana.To JAU mēs r5edzam gan Vācijā,gan Francijā u.c.,kur migranti rada TIKAI problēmas.Vai latvieši pēc 1945.g. aizmukušie trakoja Vācijā,ASV,Austrālijā u.c.?Vai dedzināja mašīnas un sita veikalu vitrīnas,vai dzīvoja tikai uz pabalstiem utt?Pie pirmās izdevības atrada darbu kaut neatbilstošu izglītībai,turpināja mācīties utt.Visi izsitās “cilvēkos”!Atšķirībā gan no Krievijā palikušiem Gulaga iemītniekiem.Tur nu gan ir drausmīgi apstākļi,mani radi bija apmeklēt izsūtījuma vietas un tikās ar tur palikušiem.NOŽĒLOJAMI !!

  11. A.Balts
    12.06.2015 20:26
    Tad nu par tēmu. Uzņemt šos Āfrikas bēgļus ir pienākums tieši bijušajām koloniju valstīm -Vācijai, Francijai, Anglijai utt., jo tā ir loģiska samaksa par gadsimtiem izpumpētajām šī kontinenta dabas bagātībām un paverdzināto iezemiešu vergu darbu! Bet uz mums, Baltijā, tas nettiecas – mēs neesam paverdzinājuši nevienu tautu. Un galvenais – ar angļu, franču, vācu, amerikāņu līdzdalību Latvijā ir palikuši okupanti – psrs kolonisti – un to nepilsoņu skaits vien sastāda ap 300 000 latviešu tautas ikdienu degradējošo masu. Tāpēc visas “kvotu” normas ir pārpildītas un šos psrs migrantus-nepilsoņus ir jāuzņem minētajām valstīm vai tām jāpiespiež tos uzņemt krievijai atpakaļ dzimtenē.

  12. Anna 17. jūnijs, 2015 19:23 Atbildēt

    Protams, bēgļiem ir jāpalīdz. Bet Eiropa to varētu darīt pavisam savādāk. Ja neatrisinās problēmas cēloni – iemeslu, kāpēc cilvēki bēg (un nesakiet tikai, ka bēg no kara vien, kur nevar iejaukties). Kad tiks atrisināts cēlonis, pazudīs arī sekas, jo nebūs, no kā bēgt.
    Patika vienā citā rakstā pieminētā ideja – kādā vietā Āfrikā palīdzēt uzcelt kādu nometinājumu šiem bēgļiem. Eksistē tak vairākas pilsētas, pie tam glaunas pilsētas, kas uzceltas tuksnesī, kur nekā nav.
    Jā, Latvijā darba rokas ir vajadzīgas – paši latvieši! Kolīdz algas šeit būs normālas, cilvēks varēs ar savu labo izglītību strādāt normālu darbu, nevis kā zirgs rauties par kapeikām, mūsējie pārstās laisties uz Angliju un sazin kurieni, kā arī dzimstība pieaugs. Tā jau latvieši jaucās ar citām tautām un rasēm – cik zeltenēm mulati sadzimuši, cik puskrievu un tamlīdzīgi. Latvieši izzūd. Es neesmu rasiste vai kas tamlīdzīgs, bet uzskatu, ka mazām tautām ir jācenšās pēc iespējas sevi saglabāt ilgāk. Retus augus un dzīvniekus taču arī cenšas glābt, nevis izmest vai ļaut sajaukties ar kaut ko citu? Starp citu, tāda pasaule, kur visi sajauktos vienā putrā, nemaz nebūtu interesanta. Katrai rasei un tautai ir savas īpašās pazīmes, unikalitāte, bet sajaucot putru viena laba daļa tā visa ies zudībā.
    ————————————————-
    Kā jūsu teiktajā, tā ļoti daudzi te komentāros raksta tikai un vienīgi kailu patiesību, bet…to visu LABI zina šīs žīgures un arī visa valdība – bet pašu karjeras un maka dēļ šie ļautiņi uz visu gatavi, ka tik šiem labi šodienā, par savu tautu un tās nākotni tiem dziļi nospļauties. Tos valdībā, kas lobēs šīs mums nepieņemamās kvotas ir PUBLISKI jāsauc par dubult nodevējiem, jo psrs okupantus tie pietur un Afrikas migrantus vēl grib uzbāzt tauta uz kaklai! Bet bēgļu posta cēloņus NEGRIB novērst, jo pārpludināt Eiropu un īpaši A-Eiropu, Baltiju ir to mērķis, jo pārāk nesamaitāta, nesajaukta un ne tik viegli vadāma vēl ir šī Eiropas daļa.

  13. Kā naglai uz galvas! Atbildēt

    Ernis Purnis
    03.06.2015 02:50

    Tā Streipa raidījumā Latv.Radio 1 bija prezidenta padomnieks Piebalga absolūti nepiemērotais piemērs kvotu labā, ka redziet Eiropa un ASV uzņēma mūsu bēgļus un tāpēc mums jauzņem afrikāņus! Tāds piemērs neiztur nekādu kritiku, jo tie bija vienas radniecīgas mentalitātes, vienas līdzīgas audzināšanas un vienas kultūras un reliģijas cilvēki, tāpēc latvieši labi un komfortabli iekārtojās savās mītnes valstīs īsā laikā un saniedza ne tikai augstu labklājību, bet arī cienijamus un visai ievērojamus amatus svešajās, bet garīgi tiem radniecīgajās valstīs.
    Bet šie āfrikāņu bēgļi ir pilnīgi citas kultūras, citu paražu, citas reliģijas, pilnīgi citas valodu grupas un citas mentalitātes pārstāvji, kas ir pilnīgs pretstats tam galīgi nederīgajam un jāsaka apzināti liekulīgajam Piebalga piemēram par mūsu bēgļiem IIPK laikā..
    Pie tam, no mūsu zemes vēl joprojām nav izvestas okupācijas seku paliekas – psrs militārie un pārsvarā civilie kolonisti, kuri milzīgā skaitā ir LV joprojām bez latv. tautas piekrišanas un uz kuru aizbraukšanu visa tauta sen un pagaidām vēl pacietīgi gaida no varnešiem un koalīcijas partijām rīcību, arvien skaļāk to pieprasa no valdības.
    —————————-
    Negaidijām,ka arī a.žīgure pievienosies šim valdošo siles bara kopkorim,kam Latvijas rītdiena vienaldzīga – kaut sakāmvārdu -iedod velnam mazo pirkstiņu… a.žigure varēja atcerēties!

  14. Visam autores teiktajam varētu pilnībā piekrist – ja runa būtu par bēgļiem. Bet šie nav bēgļi…

  15. siem begliem ir cita adas krasa,ticiba,kultura,sadzive!Zigures k-dze var sev kadu MOri panemt par sulaini!

  16. skudrupūžņa likumi Atbildēt

    kad te būs muslmaņu vai Āfrikas valsts, tad raksta autore redzēs ko tas nozīmē, bet nevienu viņas viedoklis vairāk neinteresēs, jo te būs desmit pret vienu, viņa būs irrelevant

  17. Ak, jē, vēl viena **…
    Un vēl uz prezidentes krēslu savulaik tā rāvās…
    🙁

  18. Šitādus rakstus lai lasa naivie pamuļķīši…nav ko te demagoģiju izplatīt, bet bēgļus lai uzņem TIE, KURI SATAISĪJA TUR KARU! ĀMEN!

  19. Melno pielidejs.

  20. mainīt vienu krievu pret vienu bēgli Atbildēt

    to gan varētu darīt.
    un darīt tik ilgi ka okupācijas sekas ir likvidētas.

  21. Protams, bēgļiem ir jāpalīdz. Bet Eiropa to varētu darīt pavisam savādāk. Ja neatrisinās problēmas cēloni – iemeslu, kāpēc cilvēki bēg (un nesakiet tikai, ka bēg no kara vien, kur nevar iejaukties). Kad tiks atrisināts cēlonis, pazudīs arī sekas, jo nebūs, no kā bēgt.
    Patika vienā citā rakstā pieminētā ideja – kādā vietā Āfrikā palīdzēt uzcelt kādu nometinājumu šiem bēgļiem. Eksistē tak vairākas pilsētas, pie tam glaunas pilsētas, kas uzceltas tuksnesī, kur nekā nav.
    Jā, Latvijā darba rokas ir vajadzīgas – paši latvieši! Kolīdz algas šeit būs normālas, cilvēks varēs ar savu labo izglītību strādāt normālu darbu, nevis kā zirgs rauties par kapeikām, mūsējie pārstās laisties uz Angliju un sazin kurieni, kā arī dzimstība pieaugs. Tā jau latvieši jaucās ar citām tautām un rasēm – cik zeltenēm mulati sadzimuši, cik puskrievu un tamlīdzīgi. Latvieši izzūd. Es neesmu rasiste vai kas tamlīdzīgs, bet uzskatu, ka mazām tautām ir jācenšās pēc iespējas sevi saglabāt ilgāk. Retus augus un dzīvniekus taču arī cenšas glābt, nevis izmest vai ļaut sajaukties ar kaut ko citu? Starp citu, tāda pasaule, kur visi sajauktos vienā putrā, nemaz nebūtu interesanta. Katrai rasei un tautai ir savas īpašās pazīmes, unikalitāte, bet sajaucot putru viena laba daļa tā visa ies zudībā.

    • Žetons!
      🙂
      P.S. Pat tauriņi tikai ar savas sugas pārstāvjiem vien pārojas,
      bet cilvēkiem kā tādiem “lopiņiem”laikam var iestāstīt…
      un dajebkam par to vienlīdzību un visās jomās tad arī notic vai kā?
      Ceru, ka tik citviet tas tā, bet arī tur jau sākuši ir atjēgties no tā zombijtvēriena.

  22. Cien. Žīgures kundze! Visu dienu strādājot domāju, kā tas visssanāk? jūs esat gudra. Kāpēc nepaceļat jautājumu kur un kāpēc tas viss Āfrikā notiek un notiek pamatā AP IZRAĒLU. rOTŠILDI UN co PASAULĒ TIRGO LĪDZ ĀRPRĀTAM IEROČUS. šEIT IR TAS SĀKUMS. DIEVU IZREDZĒTIE PA PASAULI UNĀFRIKĀ MAISA TO SŪ..! Un mums par visu jāmaksā. Palasīju Toru,Ciānas Gudro protokolus, un vēl ( nedrīkstu nosaukt, jo mani tiesās, kā Leonrdu Inkinu). Ir jāsauc pasaules priekšā šo karu izraisītājus!. bandītus, ieroču tirgoņus neredzam!

    • Lauku vecim: jus malat allaz vienu u to pasu. Ze, skorpiona zimes – si gramata jus iedvesmo, un, protams, Mein Kampf – tiesat nevajag, bet AH 88 tas jusu elks…

  23. Vini prom nebegs.Varesim vinus uzturet lidz muza galam.Slinki lidz nelabumam.Un savas tiesibas perfekti informeti.Sudzesies ES,un varesim maksat sodus.

  24. Beigsim vienreiz MURGOT un runāsim KONKRĒTI- Anna Žīgure, CIK bēgļus Jūs PERSONĪGI esat gatava pieņemt SAVĀ mājā???

  25. Piedāvajiet šiem bēgļiem darbu kokzāģētavas un tamlīdzīgās vietās.Domajams ka bēgļi bez laivām aizbēgs uz Zviedriju.

  26. Žīgures kundzei par raksta honorāru būtu jāaizbrauc ekskursijā uz emigrantu rajoniem Briselē, Zviedrijā, Norvēģijā un citur. Tas ko tur redzēju klātienē izraisīja ne tikai šausmas, bet absolūtu paniku! Vai tiešām emigranti, kuriem tiek dotas tādas iespējas jaunajās mītnes zemēs un milzīgie pabalsti, tik cūciski uzvedas un nenovērtē pamatiedzīvotāju sniegto palīdzību! Vai kāds ir padomājis, ka karstasinīgie emigranti savos protestos nebūs vēsie un apdomīgie baltieši? Un ļoti nekorekti ir salīdzināt pēdējā kara laika bēgļus ar šodienas ekonomiskajiem bēgļiem! Tās ir atšķirīgas lietas!

    • No kurienes tādi rakstnieki rodas? Libiotisma uzdevums – katru dienu rakstīt ka balts ir melns un otradi ja makā 6000 eiro un ja to katru dienu raksta, tad pēc zināma laika zināmam cilvēku % kas ar to nav nekad saskāries realitātē smadzenītes pagriežas.
      Jā, ir “NELIELA” starpība starp 1940 gada dievticigajiem strādigajiem latviešu bēgļiem kuri devas no vienas Eiropas valsts uz otru un tagadējām masīvajam musulmaņu, un no Āfrikas jaunu vīriešu masām starp kuriem ir daudzi džihādisti kuras nelegāli par maksu iefiltrē Eiropa kontrabandisti un kuri tagad vilks uz šejinei visus savus ciemus un ģimenes.
      Vēl labāks skats par tiem rajoniem eiropā paveras tajās zemēs no kurienes viņi origināli nāk. zināmu laiku pavadīju valstī kur vispār baltajam cilvēkam vai jebkuram cilvēkam fiziski bīstami atrastiem un cik tādas valstis ir uz pasaules? nospiedošs vairākums.

  27. Paldies autorei. Piekrītu viņas viedoklim par 100%.

  28. “Bailes no iebraucējiem ir okupācijas laika mantojums, jo uz Latviju pārvietotie cilvēki parasti papildināja privileģētās šķiras rindas. Mūsdienās ir visas iespējas ievadīt bēgļus tādā dzīves ritumā, kādu uzskatām par pareizu.” – ak, Dievs, kāds naivums. Paskataties kas darās UK, Francijā un Vācijā. Ja viņiem tas nav izdevies, tad kāpēc Latvijā tas būtu savādāk. Ar krieviem netikām galā, un ar bēgļiem no Āfrikas ne tik.

  29. Loti jauks pasūtījuma raksts , Žīgures kundzīt ! cerams , ka labi apmaksāts.

  30. Žīgures kundze ar putām uz lūpām piedalījās nacionālās valūtas lata iznīcināšanā.Vai tā ir mūsu inteleģence.Ļoti nožēlojami.Patiešām, – vieni kangaru kalni!

  31. Vai doties pašnāvībā? Atbildēt

    Cienījamā kundze ir reāli ārpus patiesības un bez dziļāka iekata lietu būtībā.Šie bēgļi birst un birs kā no caura maisa,jo Jaunā Pasaules kārtība posta viņu zemes un piesavinās resursus,izraisot dažāda veida asinsizliešanu.
    Ļoti humāni,Žīgures kundze, – mēs New World Oder viņus bumbosim un slaktēsim,bet jūs humānie latvieši – viņus uzņemiet!
    Latvieši uz zemeslodes ir 1 miljons,āfrikāņi ir 1,3 miljardi,arābi ir 150 miljoni.Un kurš tad ir uzsācis vai arī karo karus Afganistānā,Irākā,Sīrijā,Libānā u.c.bēgļu zemēs.
    Atsauktie uz 2.pasaules karu nav korekti,jo Zviedrija izdeva leģionārus PSRS slepkavu rokās un pārējais bēgļu skaits uz visa fona ir,vienkārši niecīgs.PSRS imigrantu vilni,kurš apdraudēja nācijas pastāvēšanu mēs vēl neesam atrisinājuši.
    Vai tagad mums doties pašnāvībā uzņemot jaunās migrantu armādas.
    Arī kosmopolītisms un atvērtība globalizācijai iznīcina tautas .
    Autorei derētu tuvāk iepazīties ar jautājumu – multikulturālisms.

  32. apmaksāta reklāma ??? Atbildēt

    Būtu labāk, ja ļautiņi savestu kārtībā SAVU zemi, nevis vazātos pa pasauli HAĻAVAS meklējumos …

  33. Anna Žīgure Jūs esat bijusi kādā no Francijas lielpilsētām, kuras ir pārpludinātas ar Francijas bijušo koloniju iemītniekiem? Es nemūžam neko tādu nevēlos piedzīvot Rīgā! Jā, tas ir drausmīgi, ka Āfrikā ir karš, bet ir daudzas valstis un teritorijas tajā pašā Āfrikā, kur tā kara nav. Uzskatu, ka problēma ir jārisina kontinenta ietvaros, nevis visai Āfrikai jāpārceļas uz Eiropu. Āfrikas un R.Eiropas iedzīvotāju attīstības līmenis un mentalitātes ir tik ļoti atšķirīgas, ka nav iespējama to integrācija un civilizēta līdzāspastāvēšana. Mums vajadzēs tos bēgļus uzturēt uz sava rēķina un vākt aiz viņiem sūdus tieša nozīmē. Pietiek jau ka vecā Eiropa ar savu pārprasto cilvēkmīlestību un liberālismu ir neatgriezeniski izmainījusi savu lielpilsētu etnisko sastāvu, mēs nedrīkstam to pieļaut savā zemē!
    Salīdzinājums ar II PK bēgļiem ir nevietā, nelaikā un absolūti nepiemērots konkrētajais situācijai.

  34. nav dūmu bez uguns Atbildēt

    Atklāja savas kārtis beidzot!

  35. Vai Žīgures kundze nevarētu tuvāk pastāstīt par Stoholmas musulmanisko pasauli? Cik tā strādā, cik pelna? Cik liela integrācijas pakāpe? Cik viņi saņem pabalstos no Zviedrijas nodokļu maksātāju maciņa? Kur šie nelaimīgie ņem dārgos džipus ar ko vizinās pa Stoholmu? Cik no viņiem strādā lauksaimniecībā? Bet šādus ūdensgabalus mēs jau esam dzirdējuši kaudzēm.

  36. Par politiku īpaši neinteresējos, esmu kaut ko palaidis garām. Kas tajā Āfrikā notiek? Kas ar ko tur karo un kāpēc karo. Paklausoties krievu propagandu, izskatās, ka tur karo amerikāņi, bet kāpēc – nudien neesmu sapratis.
    Ja tur karo amerikāņi, tad lai viņi arī arī savāc tās bēgļu masas, tad tā ir viņu vaina, ka turienes cilvēkiem jābēg no savām mājām.
    Kāpēc Eiropai? Vai tad Eiropa karo Āfrikā?
    Un jāpatur prātā arī tas, ka tie Islāma fundamentālisti JAU slepkavo Eiropā. Kad Āfrika būs tukša, viņi nāks uz Eiropu, jo tā vistuvāk un slepkavos visus pēc kārtas. Viņu mērķis taču ir iznīcināt kristīgos visā pasaulē.
    Vai nav jādomā par to, lai izbeigtu tos karus? Visus Āfrikas iedzīvotājus taču nav iespējams izvietot Eiropā.

  37. Naivā Marija! Vai tiešām nav saprotams, ka latviešu bēgļi bija vienas ticības (luterāņi) ar zviedriem, darbu mīloši. Svešo valodu iemācījās pāris mēnešos, bezgala lojāli un pateicīgi jaunajai valstij. Mūsdienu bēgļi nāk ar savām tiesībām un prasībām, ignorē jaunās valsts kārtību, valodu un kultūru. Viņi netaisās šeit strādāt, bet grib saņemt labumus, ko esam radījuši mēs un mūsu senči. Pēc pāris gadiem viņi būs piektā kolonna, bez valodas zināšanām, ar kuriem viegli manipulēt no ārvalstiem (arī Krievijas). Vai tiešām tas nav saprotams? Tādi naivi cilvēciņi kā Žīgures kundze ir bīstami Latvijas valsts pastāvēšanai.

    • Pilnībā piekrītu asajam ! Par šo jautājumu žurnālistiem ( neuzpirktiem ) būtu MILZĪGS darba lauks . Tas taču tik vienkārši — aizbrauc uz kādu no vecajām Eiropas valstīm, apmeties dzīvot kādā no nēģeru rajoniem , skaties un piefiksē visu notiekošo . Bez tam attiecīgajās iestādēs uzzini visu par palīdzību nabaga nēģeriem vai arābiem, par darbu un bezdarbu viņu vidū ,par noziedzību un vēl un vēl . Bet kaut kā neredzu drosmīgos žurnālistus , kas vēlētos pilnībā apzināt nabaga imigrantu dzīvi Eiropā . Un mēs šeit Latvijā muldamies kā pa ķešu īsteno patiesību nezinot !

  38. latvietis parastais Atbildēt

    tagad medijiem pasūtits acimredzot vesala reklāmrakstu sērija lai tautai iestāstitu cik labi ir uzņemt bēgļus. tas nekas ka fantastika, gan jau kāds noticēs

  39. Cik naivi un ideāli! Nevienā Eiropas valstī šie ieceļotāji nav integrējušos, laukos nedzīvo. strādāt nedgrib. Valodu nemācās. Nebūsim taču vienreiz naivi!

  40. Mēs nedrīkstam būt eiropieši tikai atkarībā no sava personīgā labuma,tad ,kad mums tas ir izdevīgi.Ir svarīgi šajā sāpīgajā jautājumā nesanaidoties savā starpā un nekādā gadījumā nepateikt kategorisku”nē”.Nedomāju, ka bēgļu jautājums ir pats sarežģītākais ,kas mums,eiropiešiem būs jāatrisina.Ja trūkst ātru ideju šobrīd,tās var rasties konsultācijās ar citām valstīm vistuvākajā nākotnē.No nāves un bada izmukušie gaida.

  41. Anna Žīgure! Nevajag murgot un skalot tautai smadzenes bēgļu jautājumā! Nevajag laist demagoģiju, salīdzinot 1944.g. bēgļus no Latvijas ar mūsdienu “bēgļiem” no Āfrikas! Visi, kas 2.pasaules kara laikā devās bēgļu gaitās no Latvijas, ir integrējušies savās mītnes zemēs, strādā, maksā nodokļus, nevis dzīvo no pabalstiem! Vai tiešām, Anna Žīgure, jums nekad Stokholmā, Briselē, Londonā, Parīzē, Antverpenē u.c. nav gadījies būt rajonos, kur dzīvo “bēgļi” no Āfrikas un Tuvajuem austrumiem? Vai tiešām jūs nezinat, ka viņi dzīvo no pabalstiem, parazitē uz mītnes zemes nodokļu maksātājiem? Vai tiešām neko neesat dzirdējusi par grautiņiem, ko šie “bēgļi” regulāri sarīko savās mītnes zemēs? Vai tiešām neko nezinat par to, ka šo bēgļu “integrēšana” ir absolūti izgāzusies? Un jūt te murgojat par bēgļu uzņemšanu un integrēšanu!

    • Bravo , ciniķi !Šis jau nu ir acīmredzami pasūtījuma raksts ! Kā Žīgurei nav kauns tik bezatbildīgi MULDĒT ??? Man ir kauns jūsu vietā , biju labākās domās par jums

  42. Ne kādus bēgļus !!! Atbildēt

    Ne kādus bēgļus !!!

  43. Jūs nesaprotat par ko runājat. Tā sērga nestrādās. Tā sērga sēdēs uz valsts budžeta. Kurš un no kādiem līdzekļiem viņiem apmaksās to tukšo skolu apkuri nākošajā ziemā. ja vietējie knapi velk galus kopā, tad šitie netik nemaksās. Ieslēdziet smadzenes.

  44. Daudzi latvieši bailēs no PSRS okupācijas pirms krievu “atbrīvošanas’ aizbēga uz Vāciju, Austrāliju, Skandināviju u.c., atrada tur mājas, iedzīvojās. Protams, arī tur bija tādi pilsoņi, kas pret bēgļiem (dīpīšiem) izturējās nicīgi un negatīvi.
    Mūsu mietpilsoņi un vaimanalogi ir aizmirsuši. ko nozīmē bēgt no nāves briesmām.
    KAUNS, TAUTIEŠI, LASĪT JŪSU ĶENGĀŠANOS.

    • Bēgšana no krievu “atbrīvošanas’ ir viens un ”bēgšana” pie pabalstiem ir cits un pēc dažas ziņas 50% organizatoriem. Tas jau bizness un ja paberzētu acis un paskatītos uz kantora pasākumiem ši procesa organizēšanā un reklāmā. meklējiet to autoru, kurš veikli izmanto situāciju Āfrinkas ziemieļos un būs kā ar to krustā sissto meitenīti Dombasā…

    • Un uz kurieni man bēgt tagad bailēs no afrikāņiem un bailēs no eiropas, no savas valdības. Sveštautiešu invāzija palielinās noziedzības līmeni. Vai valsts garantēs manu drošību. Eiropa man neprasa – gribu vai nē, pēc neskaitāmām jostu savilkšanām ik katrā krīzē, tagad vēl dalīties ar to kas man atlicis. valdība dāsni dalīs nodokļus pabalstos nēģeriem, pensionārus un bērnus diskriminējot pašu valstī. man pieaudzē īpašuma nodokli.

  45. Laikam aizmirsa ES kvotas noteiktos ikdienas pabalstus , cik dzirdēju ~50 Eu dienā…ja sareizina ar 30?

    • Aizmirsu – to parasiet Tai tantei tur valdībā un kāpēc tad šmiedz aplaupītos pensionārus? Kur tā nauda būs jālieto ? Bēgļiem pēc pabalstiem – pietiek jau ar vietējiem pabalstu meklētājiem – kad piedāvā darbu – krata galvu un rāda uz sociālo pusi – tur jau maksā…

    • Liela lauvas tiesa aizies tām tantām un onkuļiem, kuri šos uzliks uz mūsu kamiešiem!

  46. Ļoti stulbs raksts. Kāpēc uz laukiem. lai dzīvo jūsu degungalā – jūs viņus gribat. Ja man ir 10 ha, es cenšos tos apsaimniekot un kā nekā uzturēt sevi, ģimeni, maksāt nodokļus. Atnāk eiropa un pasaka – tu labi dzīvo, tev jāņem afrikāņi uz sava kakla – jāmaksā dienas nauda, bet viņi nestrādās. Tā šobrīd izdarās mūsu valsts ar mums. Mēs krīzi pēc krīzes savilkām jostas, lai tagad uz sava kakla uzturētu un nodokļus maksātu sugai, kas nekad nav strādājusi un nestrādās.

    • . Anna nesaprot. Vaacijaa ir tuukstoshiem azilantu, bet Vaacijas likumi vinjiem aizliedz straadaat. Visi vinji labpraat straadaatu un daudziem siirieshiem ir augsta izgliitiiba. Latvija vareetu uznjemt paaris simtus shos beegljus, gaadaat lai vinji iemaacaas labi latviski, un apieties ar vinjiem labaak, nekaa vaaciesshi. Shie siirieshi grib tikai glaabt savu dziiviibu un buus latvieshiem pateiciigi!

    • Jāliek , lai izbūvē pamatīgu Latvijas austrumu robežu. Liela daļa aizmuks uz austrumiem!

  47. Ar 3. dienu pie darba! pirmos 3 mēnešus 4 stundas darbā un valodas stundas, kā učebkā! Nākošas 3 mēnešus 6 stundas darbā, mācības latviešu valodā, tālāk jau visas 8 stundas! pazudīs pēs PIRMĀ MĒNEŠA!

  48. Pilnīgi piekritu! Un ļoti svarīgi, lai tie bēgļi sāktu savu dzīvi Latvijā ar latviešu un angļu valodas apgūšanu. Domāju, ka lielāka pretestība nāk no krieviskās tautas daļas, kura cenšās saglabāt savu, kā viņiem rādās, izredzēto lomu. Lielākā daļa no tiem “neintegrējamiem” šeit brauca cīņai ar fašistiem. To viņi labi atcerās, un šodien, kā viņiem stāsta, ir īstais brīdis, kad fašisms atkal sāk celt galvu. Dabīgi ka viņi to darīs paslēpti, it kā tas nāk no latviešiem. Tik pat asi, savā laikā, viņi uzstājušies pret aktivitātēm ar ķīniešiem. Tā kā jāmāk atšķirt mušas no kotletēm (kotletu ir mazāk – pārsvarā mušas). Vai tad mums trūkst darba laukos un mežos? Pamesto dārzu, māju, skolu arī netrūkst.

  49. VAI RAKSTĪTĀJA TIEŠAM IR VIEDĀ ANNA ŽĪGURE!???????? NETICAS!!? VAI TIEŠAM LATVIJAI VAJAG TOS SEKSAPĪLUS VAIROŠANĀS DĒĻ VAI LAI BŪTU KĀDS LABUMS ARĪ NO VIŅIEM??? VIsur viņi nesuši tika postu un trakas izdarības, jo ir totāli sliņķi, kuri ZIN vienīgi savas tiesības, bet NEZIN un NEGRIB ZINĀT Savus pienākumus pret valstīm, kurās tie ieradušies patvēruma meklējuma rezultātā!!! Viņi vārās vienīgi savā sulā!!! Latvijā visus viņus uz tukšajiem laukiem un lai iztiku pelna savus dārziņus apstrādājot, vispirms izremontējot savus mitekļus, ko iedos pašvaldība!?? Tad arī apgūs latviešu valodu bez liekām pūlēm un naudas!

  50. Ne 21% PVN likme pārtikai,ne 75 latu neapliekamais minimums,ne veselības apdrošināšanas neesamība Latvijā,ne milzīgais aizbraukušo skaits,ne Latvijas pensionāru problēmas Žīguri,protams,neuztrauc!

  51. Savus bezdarbniekus un dzīvokļu rindās stāvošos eksportēsim uz Āfriku?

  52. Paldies par kūkām Atbildēt

    Annai Žīgurei var ieteikt vienīgi vēlreiz aizbraukt uz Zviedriju un pašai savām acīm pārliecināties par šo milzīgo ieguvumu!

  53. Kam tas ir izdevīgi? Atbildēt

    Šis “ieguvums” ir labi redzams gan Londonā,gan Parīzē,gan Barselonā!

Draugiem Facebook Twitter Google+