Mežaparka estrādes pārbūves pirmajā posmā plānots ievērojami palielināta skatītāju zona, paredzot 30 550 sēdvietas līdzšinējo 23 000 vietā.
Mežaparka estrādes pārbūves pirmajā posmā plānots ievērojami palielināta skatītāju zona, paredzot 30 550 sēdvietas līdzšinējo 23 000 vietā.
Foto – Karīna Miezāja

Mežaparka estrādes pārbūve var maksāt daudz dārgāk nekā 23 miljoni 4

Mežaparka estrādes pārbūves 1.kārtas konkursā saņemtie pretendentu piedāvājumi par sešiem līdz desmit miljoniem eiro pārsniedz tam paredzēto finansējumu, informējot par konkursa pretendentiem, norādīja Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs (GKR).
Kontroltāmē noteiktā summa šim projektam ir 19 401 698 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) un 23 476 055 eiro ar PVN.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Lasīt citas ziņas

Īpašuma departaments konkursā saņēma trīs pieteikumus un vakar tie tika atvērti. Visi trīs pretendenti ir personu apvienības.

Personu apvienības, kas sastāv no SIA “Lemminkainen Latvija” un Lemminkainen Eesti”, piedāvājums paredz pārbūvi veikt par 24 584 553 eiro bez PVN un 29 747 309 eiro ar PVN.

CITI ŠOBRĪD LASA

Personu apvienība SIA “Re&Re” un AS “LNK Industries” piedāvā darbus veikt par 26 743 104 eiro bez PVN un 32 359 156 eiro ar PVN.

Savukārt personu apvienība, kas sastāv no SIA “Monum” un UAB “Litana ir Ko”, piedāvā veikt būvdarbus par 27 521 570 eiro bez PVN un 33 301 100 eiro ar PVN.

Burovs uzsvēra, ka visi piedāvājumi pārsniedz kontroltāmi par sešiem līdz desmit miljoniem eiro, kas ir ļoti liela starpība. Tāpēc arhitektiem tiks prasīts izvērtēt, kāpēc ir izveidojusies tik liela starpība ekonomiskajā daļā.

Tālākajā procesā departaments pārbaudīs katru pretendentu un neskaidrību gadījumā pieprasīs papildu informāciju no uzņēmumiem. Tomēr, ja lieki jautājumi neradīsies, lēmumu par uzvarētāju varētu pieņemt pēc nedēļas, teica Burovs. “Ja viss notiks pēc plāna, nebūs sūdzības no uzņēmumiem, tad līgumu parakstīs uzreiz pēc Lieldienām,” viņš sacīja.

Burovs arī informēja, ka arhitekts Juris Poga šodien projektu ir iesniedzis Rīgas pilsētas būvvaldē akceptēšanai, un pauda cerību, ka būvvalde to ātri akceptēs.

Īpašuma departamenta vadītājs norādīja, ka pašreiz vēl nav lemts, kur iegūt papildu līdzekļus, jo par galējo summu vēl nav informēta ne Rīgas domes vadība, ne Kultūras ministrija (KM).
Pērn Rīgas domei šī projekta realizācijas abām kārtām tika piešķirts aizņēmums 45 miljonu eiro apmērā, tas nozīmē, ka pirmajai kārtai finansējums pietiks, tomēr, visticamāk Rīgas domei nākamgad nāksies ņemt aizņēmumu par lielāku summu, lai finansējums pietiktu arī otrajai kārtai.

Reklāma
Reklāma

“Galvenais projektu ir sākt noteiktajā termiņā un pabeigt noteiktajā termiņā,” uzsvēra Burovs.
Viņš pauda cerību, ka Īpašuma departamentam pieņemot lēmumu, būvnieki neiesniegs sūdzības, jo tad projektu uzsākt nebūšot vērts. “Var cerēt uz pareizo lēmumu no mūsu puses un saprātīgu rīcību no pretendentiem,” teica Burovs.

Mežaparka Lielās estrādes pārbūves 1.kārtas iepirkuma konkurss ir ievilcies par vairākām nedēļām, jo Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) bija iesniegtas SIA “Balt Trest”, “Lemminkainen Latvija” un SIA “Bildberg” sūdzības par iepirkuma nolikumu. IUB “Balt Trest” un “Lemminkainen Latvija ” sūdzības noraidīja savukārt “Bildberg” pats nolēma iesniegto sūdzību atsaukt.

Tāpat ziņots, ka Mežaparka Lielās estrādes rekonstrukcijas projekts tiks īstenots divās kārtās. Pirmajā posmā 2018.gadā tiks pārbūvēta skatītāju zona. Savukārt līdz 2020.gadam tiks rekonstruēta estrāde ar pārsegumu kupola formā.

Plānots, ka projekta būvniecība sāksies vasarā un Mežaparka estrāde tiks nodot ekspluatācijā 2018.gada 18.jūnijā. Mežaparka estrādes būvniecības 1.kārta izmaksās 23 miljonus eiro, projekta pirmā rekonstrukcijas posma būvprojekta prezentācijā stāstīja projekta autori Austris Mailītis un Juris Poga. No tiem 43% finansējuma paredzēti skatītāju laukam, 22% skatītāju lauka aprīkojumam, 25% piebraucamajiem ceļiem un 10% ārējiem inženiertīkliem.