Intervijas laikā Ēriks Eglītis ēda ābolu. Norādījām, ka viņš reklamē konkurenta zīmolu. “Nē, mēs ēdam konkurentus katru dienu,” atsmēja “Microsoft Latvia” vadītājs.
Intervijas laikā Ēriks Eglītis ēda ābolu. Norādījām, ka viņš reklamē konkurenta zīmolu. “Nē, mēs ēdam konkurentus katru dienu,” atsmēja “Microsoft Latvia” vadītājs.
Foto – Ivars Bušmanis

“Microsoft” veido savu ekosistēmu – mobilu un mākonī 1

“Microsoft Latvia” vadītājs Ēriks Eglītis intervijas laikā ēda ābolu. Norādījām, ka viņš reklamē konkurenta zīmolu. “Nē, mēs ēdam konkurentus katru dienu,” viņš atsmēja.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas

Apjomīgas soda naudas, stratēģijas maiņa, augsti novērtēta jaunāko produktu prezentācija un lietotāja ērtības pāri visam. Tie ir tikai daži no pasaulē populārākā operētājsistēmu izstrādātāja “Microsoft” pēdējo gadu notikumiem un centieniem turēties līdzi konkurentu jauninājumiem. “Microsoft Latvia” vadītājs Ē. Eglītis pats lieto “Nokia Lumia 1520”, kas vairāk ir dators nekā parasts telefons. Un tad viņam ir otrs – “Nokia Lumia 925”. “Man patīk ar dažādiem modeļiem parotaļāties,” viņš atzīst. “Tas man dod iespēju paskatīties, uz ko spējīgi citi modeļi, citi ražotāji. Piemēram, ar cik reizēm iebakstot ekrānā, es varu izdarīt vēlamo darbību? No pieredzes saku, ka ar “iPhone” man nākas mērot garāku ceļu nekā ar “Windows Phone”. Tāpat arī, cik pogu ir aparātam – viena, divas, trīs… “Lumia” ir arī fizisks taustiņš, ar kuru var fotografēt. Turklāt ar to var arī “atmodināt” ekrānu. “Samsung” arī savā laikā tā darīja, nu vairs ne,” paša pārstāvētā “Microsoft” viedtālruni viņš salīdzina ar konkurentu ražojumiem.

– Salīdzināt “WP” ar “iPhone”, bet daudzos reitingos pirmajā vietā ir “Samsung”!

CITI ŠOBRĪD LASA

– “Samsung” uz to ir ļoti mērķtiecīgi gājis, ieguldīti milzīgi līdzekļi. Es būtu pārsteigts un izbrīnīts, ja tā nebūtu. Viņi cenšas uzlabot lietotāja pieredzi, izmantojot bezmaksas platformu, lai cenu pēc iespējas noturētu zemu. Tā viņi izveido lētā gala produktus, ar ko lietotājus pievilināt. Visu cieņu šai kompānijai, bet no profesionālās lietošanas viedokļa – uzskatu, ka “Microsoft” izdarījis krietni vairāk nekā citi.

– Jūs apmierina, ka “Windows Phone” ir ārpus populārāko telefonu desmitnieka? Izskatās, ka “Microsoft” nopirka vadošo telefonu ražotāju, kas beigās gaidīto ieguvumu nedeva.

– Situācija nav tik viennozīmīga. Tas, ko mēs mēģinām atnest pasaulei – “Mobile first, Cloud first” (“mobilitāte vispirms, mākonis vispirms” – no angļu val.). Mēs uzskatām, ka gan mobilitāte, gan mākoņtehnoloģija ir vienlīdz svarīga. Iemesls ir vienkāršs – nemaz nevaram pateikt, kura ir pirmā. Viena bez otras nevar iztikt. Ar mobilitāti domājam lietotāja pieredzi – kā viņš skatās uz savu mākoņtehnoloģijās esošo informāciju. Telefons ir viens no mobilitātes komponentiem, un “Windows 10” ir pirmais solis, ar kuru cenšamies parādīt, ka pašai iekārtai nozīme ir sekundāra. Lai visas pamatvajadzības cilvēks var darīt ar jebkuru iekārtu, jebkuros apstākļos. Ja strādāju ar kādu dokumentu telefonā, tad mirklī, kad piesēžos pie datora, lai man ir iespēja darbu uzreiz turpināt. Piemēram, ja skatos filmu trolejbusā, tad lai es bez sarežģītām darbībām varētu turpināt to skatīties mājās televizorā.

Pašlaik radusies situācija, kad konkurē ekosistēmas. Šeit galvenie spēlētāji esam mēs un “Google”, kas radījis ļoti interesantu fenomenu, dzīvojot pilnīgi subsidēti. Viņi rada tehnoloģijas, kas paredzētas nevis patērēšanai, bet lai ievilktu savos tīklos lietotāju. Tur ir pavisam cits biznesa modelis. Tad ir “Apple”, kurš ienācis tirgū ar vertikāli integrētu sistēmu, un pārējie, kuri cenšas cīnīties un atrast savu identitāti. “Samsung” telefonu biznesā ir liela loma, gribēja ielauzties IT tirgū, bet neizdevās. “Amazon” arī ir ļoti interesants fenomens, kurš ienācis IT tirgū caur savu e-veikalu, kas ir pavisam cita sfēra. Sāka kā e-komercijas spēlētājs un saprata, ka tirgū ir sinerģija. Izveidojusies ļoti interesanta konkurence.

Reklāma
Reklāma

Visu interviju lasiet 3. novembra “Latvijas Avīzē” vai “Latvijas Avīzes” e-izdevumā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.