Foto: LETA

Mikroautobusu biļešu cenas Rīgā varētu palielināt līdz 1 eiro; Rīgas mērs sola to nepieļaut 0

Pilnsabiedrība “Rīgas mikroautobusu satiksme” no 1.maija varētu paaugstināt mikroautobusubiļešu cenas, šodien Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā pastāstīja uzņēmuma Plānošanas daļas vadītājs Andrians Boldans.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Lasīt citas ziņas

Komisijā šodien nolemts līdz 30.aprīlim saglabāt biļešu cenas esošajā apjomā – iepriekšpārdošanā biļetes braukšanaimikroautobusā maksās 0,70 eiro, bet, pērkot pie transportlīdzekļa vadītāja – 1 eiro.

No 1.maija biļešu cena iepriekšpārdošanā, pērkot e-talonu, varētu tikt palielināta līdz 1 eiro, bet pie šofera, tāpat kā tramvajos, trolejbusos un autobusos, būtu jāmaksā 1,20 eiro, iecerējusi “Rīgas mikroautobusu satiksme”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC), kurš šonedēļ devies atvaļinājumā, mikroblogošanas vietnē “Twitter” par šo ieceri publiskojis lakonisku komentāru, norādot, ka “To viņiem noteikti neviens neļaus!”

Rīgas mērs uzsvēra, ka līgumā, kas pērn 4.janvārī uz pieciem gadiem noslēgts starp “Rīgas mikroautobusu satiksmi” un pašvaldības SIA “Rīgas satiksme”, noteikts, ka biļešu cena tiks saglabāta 50 santīmu jeb 0,71 eiro apjomā, un pie tā uzņēmumam arī būs jāpaliek.

Līgums pērn tika noslēgts par 35,57 miljoniem eiro – šādu summu uzņēmums piecu gadu laikā plānoja iekasēt par pārdotajām biļetēm. Jau ziņots, ka “Rīgas mikroautobusu satiksmes” Plānošanas daļas vadītājs Andrians Boldans šodien žurnālistiem atzina, ka sākotnējie optimistiskie plāni, sākot biznesu, jau ir atmesti, jo būtiskas korekcijas ienesuši tā sauktie neregulārie pārvadātāji, ar kuriem notiek nemitīga sacensība par pasažieriem, taču sīkākās detaļās par to, kā realitāte atšķiras no sākotnējām iecerēm, Boldans neiedziļinājās.

Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā šodien apstiprinātas izmaiņas mikroautobusu kursēšanas sarakstos, kas paredz, ka mikroautobusi Rīgā darbadienās kursēs par 21% retāk nekā līdz šim, savukārt reisu skaits brīvdienās tiks samazināts pat par 36%. Izmaiņas ierosinātas, ņemot vērā pasažieru plūsmu – reisu skaits samazināts agros rītos, vēlos vakaros un agrās pēcpusdienās. Vienlaikus Boldans atzina, ka šīs izmaiņas ir kompromisa risinājums starp uzņēmuma ilgtspēju un pasažieru interesēm.

Reklāma
Reklāma

“Rīgas mikroautobusu satiksmei” līdz šim ir bijušas nopietnas grūtības izpildīt līgumā noteiktās prasības, par ko pērn septembrī Rīgas dome uzņēmumam piedraudēja izbeigt noslēgto līgumu. Uzņēmumam līdz pagājušā gada septembrim bija jānodrošina jaunu mikroautobusu kursēšana visos maršrutos, taču transportlīdzekļu piegāde aizkavējusies un daļā maršrutu joprojām kursē veci, sagrabējuši mikroautobusi. “Rīgas mikroautobusu satiksme” arī bieži kritizēta par kursēšanas grafiku neievērošanu.

Oficiālu iesniegumu par iecerētajām tarifa izmaiņām uzņēmums vēl nav iesniedzis. Ņemot vērā, ka šāds iesniegums Pasažieru komercpārvadājumu komisijā jāiesniedz vismaz mēnesi pirms skatīšanas un pasažieri par izmaiņām jāinformē vismaz 10 dienas pirms to stāšanās spēkā, “Rīgas mikroautobusu satiksmei” attiecīgais iesniegums komisijai jāiesniedz līdz 15.martam.

Boldans gan piebilda, ka uzņēmums par biļešu cenu paaugstināšanu vēl diskutēs. “Dzīve rādīs. Nav izslēgts, ka dārgākas kļūs tikai tās biļetes, kas tiek pirktas par skaidru naudu pie mikroautobusu vadītāja.”

Uzņēmuma pārstāvis skaidroja, ka “Rīgas mikroautobusu satiksme” savos transportlīdzekļos vēlas maksimāli veicināt norēķināšanos ar e-talonu, lai samazinātu skaidras naudas apriti un izvairītos no šoferu negodprātīgas rīcības, piesavinoties naudu un neizsniedzot pasažieriem biļetes.

Tāpat elektroniskie norēķini būtiski uzlabo maršrutu izpildes ātrumu, jo šoferiem pieturās nav jāskaita sīknauda un atlikums. Tā varētu būt viena no nozīmīgām priekšrocībām, kas palīdzētu “Rīgas mikroautobusu satiksmei” konkurēt ar tā sauktajiem neregulārajiem pārvadātājiem, kuros par zemākas kvalitātes servisu iespējams norēķināties tikai skaidrā naudā un kuros pasažieriem bieži vien biļetes netiek izsniegtas.

Boldans piebilda, ka kopš 1.janvāra, kad biļetes cena transportlīdzeklī palielināta līdz 1 eiro, strauji audzis pasažieru skaits, kas norēķinās ar iepriekšpārdošanā iegādātajiem e-taloniem, un patlaban elektroniski par braucienu norēķinās jau 60 līdz 70% pasažieru.

Jau ziņots, ka šodien komisijā apstiprinātas izmaiņas mikroautobusu maršrutu tīklā un grafikā, paredzot, ka kopumā seši maršruti tiks slēgti, pārējos maršrutos darbadienās mikroautobusi kursēs par 21% retāk nekā līdz šim, savukārt reisu skaits brīvdienās tiks samazināts pat par 36%. Izmaiņas stāsies spēkā 10 dienu laikā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.