Mākslinieks Edmunds Lūcis (no labās) personālizstādes atklāšanā.
Mākslinieks Edmunds Lūcis (no labās) personālizstādes atklāšanā.
Publicitātes foto

Milānā atklāta mākslinieka Edmunda Lūča personālizstāde 0

Šonedēļ Milānā, bankas “Generali” telpās, tika atklāta mākslinieka Luces (Edmunda Lūča) personālizstāde “Struktūras”, vēsta projekta kuratore Evelīna Vanaga.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

Izstādē mākslinieks pievēršas cilvēces humāno vērtību un identitātes raksturojumu izpratnes jautājumiem. Mūsdienās arvien notiek dažādu valstu politiskie, ekonomiskie, teritoriālie un cita veida konflikti globālajā pasaules arēnā. Valstis apvienojas un iestājas dažāda veida organizācijās un savienībās. Tas raisa polemiku ne tikai vēsturiskā, bet arī tagadnes un nākotnes kontekstā. Neatņemama šī procesa sastāvdaļa ir identitātes mainīgās struktūras jautājums.

Mākslinieks atrod vecus, lietotus rupja audekla maisus, apdriskātas un caurspīdīgas plēves, finiera gabalus, metāla plāksnes un cita veida plastikas materiālus, kurus gan tiešā, gan pārstrādātā formā (kausēta līme, dedzinātas plēves) pēcāk izmanto savu mākslas darbu radīšanai. Šiem materiāliem, kas pielāgoti mākslinieka radošajai izpausmei, piemīt dažāda veida un formas struktūras, kas vienlaicīgi atspoguļo arī mākslinieka uzskatus un attieksmi pret mūsdienu sabiedrības neizlēmību un patērētājkultūras fenomenu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Materiālu izvēle kalpo ne tikai kā vizuālas uzskates materiāls, kura skarbo estētiku mākslinieks akcentē, bet tas lauž tradicionālu izpratni par divdimensionālu plakni, kā arī nojauc robežšķirtni starp mākslas darba divdimensionālu un trīsdimensionālu uztveri un padara plašāku uztveres iespējamību.

Matēta, caurspīdīga, dzidra, viengabalaina vai caurumota plēve kā visai akūts sabiedriskā klimata kopskatījums un attiecību raksturojums. Cik kristāldzidra un caurspīdīga vai tieši pretēji – bojāta – ir politisko, sociālo, ekonomisko procesu norise? Sabiedrība kā matērija, kura dažādu ietekmes faktoru dēļ mainās un attīstās.

Pagājušajā gadā noritējušās 55.Venēcijas mākslas biennāles ietvaros tika rīkota izstāde “Personal Structures”, kurā piedalījās mākslinieks Edmunds Lūcis. Tas bija pirmais gadījums, kad ārpus nacionālo paviljonu un to ekspozīciju veidotāju atlasei starptautiskā projektā izvēlēts mākslinieks no Latvijas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.